نتانیاهو و پوتین دیدار کردند

در این دیدار که پشت درهای بسسته انجام شده است دو طرف درباره تقویت حضور نظامی روسیه در سوریه و نگرانی های امنیتی رژیم اسرائیل به گفتگو پرداخته اند. بنا بر این گزارش رژیم اسرائیل از دو جهت نگران حضور نظامی روسیه در سورریه است یکی نگرانی در خصوص احتمال رسیدن سلاح های پیشرفته روسی …

در این دیدار که پشت درهای بسسته انجام شده است دو طرف درباره تقویت حضور نظامی روسیه در سوریه و نگرانی های امنیتی رژیم اسرائیل به گفتگو پرداخته اند.

بنا بر این گزارش رژیم اسرائیل از دو جهت نگران حضور نظامی روسیه در سورریه است یکی نگرانی در خصوص احتمال رسیدن سلاح های پیشرفته روسی به دست حزب الله لبنان که از متحدان نزدیک ایران و بشار اسد است و دیگر از جهت محدود شدن حملات هوایی این رژیم به خاک سوریه.

در این دیدار نتانیاهو در اقدامی غیرمعمول شماری از مقامات نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی را به همراه خود به مسکو برده است که به اعتقاد تحلیلگران و کارشناسان نشان دهنده حساسیت موضوعات مورد گفتگو بین طرفین است.

نتانیاهو در بدو ورود خود به مسکو هدف از دیدارش از مسکو را هماهنگی با مسکو جهت جلوگیری از برخورد نیروهای روسیه و رژیم صهیونیستی در خاورمیانه خواند امری که ولادیمیر پوتین در پاسخ گفت، اقدمات روسیه در منطقه مسئولانه خواهد بود.

پوتین در تلاش برای اطمینان دادن به نتانیاهو در خصوص نگرانی های امنیتی رژیم صهیونیستی در خصوص اقدامات ایران و سوریه در ارتفاعات جولان گفت: سوریه وقت گشودن جبهه دوم در جولان را ندارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا