مصرف انرژی کارگاههای صنعتی افزایش داشت

همچنین در سال‎های۸۵ تا ۹۲ ، گاز طبیعی و برق به ترتیب بیش از سایر حامل‎های انرژی در کارگاه های صنعتی ۱۰ نفر کارکن و بیشتر مصرف ‎شده است. در سال ۱۳۹۲، سهم گاز طبیعی۷۸.۳ درصد (۱۹۳ میلیون بشکه معادل نفت خام)و سهم برق۱۳.۴ درصد(۳۳ میلیون بشکه معادل نفت خام)بوده که بیشترین سهم را نسبت …

همچنین در سال‎های۸۵ تا ۹۲ ، گاز طبیعی و برق به ترتیب بیش از سایر حامل‎های انرژی در کارگاه های صنعتی ۱۰ نفر کارکن و بیشتر مصرف ‎شده است. در سال ۱۳۹۲، سهم گاز طبیعی۷۸.۳ درصد (۱۹۳ میلیون بشکه معادل نفت خام)و سهم برق۱۳.۴ درصد(۳۳ میلیون بشکه معادل نفت خام)بوده که بیشترین سهم را نسبت به سایر حامل‎ها داشته است.
بررسی مقدار انرژی مصرفی کارگاه‎ ها براساس نوع فعالیت، به تفکیک گروههای دو رقمی ISIC در سال‎های ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۲نشان می‎دهد، گروه‎های ‘تولید سایر محصولات کانی غیرفلزی’ و ‘تولید فلزات اساسی’ بیشترین مقدار انرژی را در میان کارگاه‎های صنعتی ۱۰ نفر کارکن و بیشتر مصرف کرده‎اند و پس از آن ‘گروه‎های صنایع تولید مواد’ و’محصولات شیمیایی و صنایع تولید زغال کک’، پالایشگاه‎های نفت قرار دارند.
همچنین در سال ۹۲ مصرف انرژی تولید سایر محصولات کانی غیرفلزی ۷۳ میلیون بشکه معادل نفت خام و ‘تولید فلزات اساسی’ ۵۷ میلیون بشکه معادل نفت خام بوده که به ترتیب سهمی معادل ۲۹.۷ و ۲۲.۹ درصد از کل انرژی مصرفی را داشته‎اند.
کمترین مصرف انرژی نیز در گروه ‘بازیافت ضایعات فلزی و غیرفلزی’بوده که در سال ۱۳۹۲مصرفی به میزان۹.۹ هزار بشکه معادل نفت خام داشته است.
مقدار مصرف حامل‎های انرژی به تفکیک خط تولید، گرمایش و سرمایش، حمل و نقل، روشنایی، مواد اولیه و سایر در سال‎های ۸۵ تا ۸۸ پرسیده شده، در ضمن در سالهای ۸۲ تا ۹۲ مصرف به تفکیک مواد اولیه پرسش نشده و موتور برق مورد پرسش قرار گرفته است. بیشترین سهم از انرژی کارگاه‎ها، در خط تولید مصرف می‎شود.
این گزارش می افزاید: در سال ۱۳۹۲ معادل ۷۶.۹ درصد انرژی کارگاه‎های صنعتی ۱۰ نفر کارکن و بیشتر در خط تولید مصرف شده است.
یادآور می شود، نتایج تفصیلی طرح مذکور در قالب نشریه در دست چاپ و انتشار است و کاربران می‎ توانند از طریق واحد اطلاع رسانی به آن دسترسی داشته باشند. بعلاوه کاربران از طریق وبگاه مرکز آمار ایران به آدرس www.amar.org.ir نیز می‎توانند به نشریه طرح مذکور به صورت الکترونیکی دسترسی داشته باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا