آمادگی برای جمع‌ آوری ۴۸ ساعته معتادان

جانشین پلیس مبارزه با مواد مخدر از امضای تفاهم نامه پلیس مبارزه با مواد مخدر و شوراهای شهری و روستایی در حوزه “پیشگیری” خبر داد. سردار مرتضی میرزایی اظهار کرد: در سال ۹۴ بر اساس تدابیر فرمانده نیروی انتظامی موضوع ” مبارزه با مواد مخدر” یکی از اولویت های ناجا قرار گرفت. خوشبختانه امروز با …

جانشین پلیس مبارزه با مواد مخدر از امضای تفاهم نامه پلیس مبارزه با مواد مخدر و شوراهای شهری و روستایی در حوزه “پیشگیری” خبر داد.

سردار مرتضی میرزایی اظهار کرد: در سال ۹۴ بر اساس تدابیر فرمانده نیروی انتظامی موضوع ” مبارزه با مواد مخدر” یکی از اولویت های ناجا قرار گرفت. خوشبختانه امروز با پیگیری ها و تدابیر اتخاذ شده توفیقاتی در حوزه مبارزه با مواد مخدر نسبت به سال گذشته ازجمله افزایش کشفیات و دستگیری ها در سطح کشور حاصل شد.

وی با بیان اینکه کنترل مرزهای شرقی و مبادی ورودی از اولویت‌های پلیس است، افزود: در شش ماهه امسال بالغ بر ۲۳۵ تن مواد مخدر کشف شد.

رشد ۱۵ درصدی کشفیات مواد مخدر

نوشته های مشابه

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد کشفیات در استان‌های شرقی است، گفت: میزان کشفیات در مقایسه با سال گذشته رشد ۱۰ تا ۱۵ درصدی داشته است.

میرزایی در ادامه با تاکید بر اینکه برخورد با خرده فروشان و توزیع کنندگان خرد و جمع آوری معتادان تابلو از اولویت‌های پلیس است، افزود: مشارکت سازمان های متولی دیگر در به نتیجه رسیدن طرح های پلیس مبارزه با مواد مخدر حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه در سطح کلان، سیاست گذاری و اجرای برنامه های مبارزه با مواد مخدر با “ستاد مبارزه با مواد مخدر” است، اشاره کرد: برای سازمان‌های مختلف در ستاد مبارزه با مواد مخدر وظایفی تعریف شده است و ارگان‌هایی چون سازمان زندان ها، بهزیستی، قوه قضائیه و … در این حوزه مامور و عهده دار مسئولیت هستند.

جمع‌آوری معتادان در کمتر از ۴۸ ساعت

میرزایی ادامه داد: درصورت مشارکت تمام سازمان ها و ارگان های متولی در حوزه جمع آوری و ساماندهی معتادان ، پلیس این آمادگی را دارد که در کمتر از ۴۸ ساعت تمامی معتادان و خرده فروشان را از کف خیابان و سطح معابر جمع آوری کند.

جانشین رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه تلاش پلیس صرفا به موضوع ” مبارزه و جمع آوری” محدود نمی شود، افزود: در حوزه پیشگیری و آموزش نیز برنامه های مختلفی در دستور کار پلیس است.

وی ادامه داد: علی رغم اینکه در حوزه “پیشگیری” وظایف سازمان های دیگر پررنگ تر از پلیس است ، اما ناجا در حوزه پیشگیری یکی ازسازمان های پیشرو است و کارنامه موفقی هم ارائه کرده است.

میرزایی با بیان اینکه برگزاری دوره آموزشی برای همه مقاطع تحصیلی از ابتدایی تا دانشگاه و عموم مردم یکی از اقدامات در حوزه پیشگیری است ، افزود: تفاهم نامه ای در راستای مشارکت شوراهای شهری و روستایی و استفاده از ظرفیت ۴۰۰ پایگاه شهری و روستایی در سراسر کشور به امضا رسید.

وی از برگزاری نشست مشترک پلیس مواد مخدر با اعضای مرکزی شوراهای کل استان ها در مهرماه سال جاری در تهران خبر داد و گفت: چگونگی ورود شوراها در حوزه پیشگیری و اجرای برنامه ها در این راستا محور این نشست خواهد بود.

این مقام مسئول تهیه بروشور و کتابچه در حوزه “آموزش و پیشگیری ” و توزیع در سراسر کشور را از دیگر اقدامات پلیس برشمرد.

وی با اشاره به برگزاری دیدارهای مردمی در مرکز نظارت همگانی ناجا در راستای تعامل بیشتر با مردم خاطر نشان کرد: مطالبه اصلی مردم جمع آوری معتادان، پاکسازی بوستان ها و برخورد با توزیع کنندگان و خرده فروشان مواد مخدر است.

جانشین پلیس مبارزه با مواد مخدر با تاکید بر اینکه درخواست مردم، مطالبه به حقی است، تاکید کرد: پلیس در راستای ایجاد آسایش، امنیت، آرامش روحی و روانی تلاش گسترده‌ای می کند و به جد پیگیر مطالبات مردمی است.

براساس گزارش سایت پلیس، وی در پایان در پاسخ به برخورد پلیس با مراکز ترک اعتیاد غیر مجاز هم گفت: مسئولیت پلیس در برخورد با این مراکز به شکل مستقیم و مستقل نیست، مجوز فعالیت این مراکز از طرف پلیس مبارزه با مواد مخدر و شوراهای هماهنگی صادر می شود ولی در صورت مشاهده و یا دریافت هرگونه گزارشی مبنی بر تخلف و یا فعالیت غیرمجاز، این مراکز پلمب می شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا