آخرین تلاش‌ موجران برای افزایش اجاره‌ بها

کمتر از یک هفته به پایان فصل جابه‌جایی مستاجران در پایتخت باقی مانده است. اگرچه مشاوران املاک در محدوده‌های مختلف شهر تهران پیش‌بینی می‌کردند امسال به واسطه ثبات نرخ تورم عمومی کشور، نرخ اجاره‌بها با افزایش چندانی مواجه نشود اما بسیاری از موجران به واسطه کاهش نرخ سود بانکی افزایش نرخ اجاره ماهانه یا مبلغ …

کمتر از یک هفته به پایان فصل جابه‌جایی مستاجران در پایتخت باقی مانده است. اگرچه مشاوران املاک در محدوده‌های مختلف شهر تهران پیش‌بینی می‌کردند امسال به واسطه ثبات نرخ تورم عمومی کشور، نرخ اجاره‌بها با افزایش چندانی مواجه نشود اما بسیاری از موجران به واسطه کاهش نرخ سود بانکی افزایش نرخ اجاره ماهانه یا مبلغ ودیعه بیشتری را طلب می‌کردند.

موضوع افزایش اجاره‌بها بیش از نرخ تورم با ابراز شگفتی بسیاری از سوی مشاوران منطقه چهار نیز عنوان می‌شود. به گفته یکی از مشاوران املاک محدوده تهرانپارس واقع در منطقه چهار بسیاری موجران این محدوده از شهر تهران امسال تقاضای دریافت مبلغ رهن یا اجاره‌ای بیش از نرخ تورم را داشتند.  به گزارش «دنیای اقتصاد»، مشاوران املاک معتقدند موجران با نگاهی به وضعیت اقتصادی کشور و سخت شدن شرایط سرمایه‌گذاری در سایر بازارها تصمیم گرفته‌اند تا با دریافت اجاره بیشتر که برای آنها کمترین ریسک سرمایه‌گذاری را دارد، زیان ناشی از کاهش سود بانکی را پوشش دهند.

یکی از مشاوران املاک محدوده خیابان استخر به «دنیای‌اقتصاد» می‌گوید: در تابستان سال جاری فشار زیادی از سوی موجران برای افزایش نرخ اجاره یا مبلغ ودیعه داشتیم. این در حالی بود که مستاجران معتقد بودند نرخ تورم افزایش چندانی نداشته و مالکان نباید به مستاجران فشار بیاورند. به عقیده این مشاوران املاک افزایش ۲۰ درصدی اجاره‌بها از سوی برخی موجران برای امسال غیرمنطقی بود.

آخرین تلاش‌ موجران برای افزایش اجاره‌ بها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا