سفارش انتخاباتی روحانی به استانداران

حجت الاسلام حسن روحاني در جلسه هيات دولت در سفارشی به استانداران سراسر کشور تأکید کرد: استانداران باید فضای استان‌ها را برای برگزاری انتخاباتی بزرگ و پرشور در اسفند ماه آماده کنند تا موجب دلگرمی و افتخار ملت ایران و دوستان ما در داخل و خارج کشور شود. رییس جمهوری همچنين سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را …

حجت الاسلام حسن روحاني در جلسه هيات دولت در سفارشی به استانداران سراسر کشور تأکید کرد: استانداران باید فضای استان‌ها را برای برگزاری انتخاباتی بزرگ و پرشور در اسفند ماه آماده کنند تا موجب دلگرمی و افتخار ملت ایران و دوستان ما در داخل و خارج کشور شود.

رییس جمهوری همچنين سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را محور اصلی برنامه‌های اقتصادی دولت برشمرد و گفت: به زودی ستاد اقتصاد مقاومتی به ریاست معاون اول رییس جمهور تشکیل خواهد شد.

اهم اظهارات وي را بخوانيد:

* شرایط کشور از لحاظ اقتصادی پس از برجام تغییر خواهد داشت و زمینه حضور سرمایه‌گذاران و کارآفرینان خارجی مهیا شده است. امروز شاهد حضور روسای جمهور، وزرای خارجه و اقتصادی کشورهای مختلف با تیم‌های بزرگ اقتصادی وسرمایه‌گذاری در ایران هستیم و در این راستا تمامی استانداران باید به طور کامل فعال و در صحنه بوده و استعدادها و شاخصه‌های استان خود را برای جذب سرمایه‌گذاری‌ها به سرمایه‌گذاران خارجی معرفی کنند تا بتوانیم از شرایط بوجود ‌آمده به خوبی بهره‌برداری کنیم.

نوشته های مشابه

* تصمیم دولت تقویت اقتصاد مقاومتی است و به زودی ستاد اقتصاد مقاومتی به ریاست معاون اول رییس جمهوری تشکیل و چارچوب‌های آن در دولت تصویب خواهد شد، همه باید مشارکت کنیم تا اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تحرک بیشتری داشته باشد.

*مطالبات و معوقات بانکی در استان‌ها از سوی استانداران پيگيري شود. پروژه‌های عمرانی نیمه تمام که قابلیت واگذاری به مردم دارد باید با تلاش استانداران هر چه سریعتر به اتمام برسد، چرا که این اقدام به نفع دولت و مردم بوده و موجب تحرک خواهد شد.

*{با تأکید بر بهره‌برداری از منطقه آزاد اینچه برون و تبدیل آن به مرکزیتی برای تجارت کشورهای آسیای مرکزی و کشورهای ساحلی دریای خزر} اگر بتوانیم اتصال خوبی میان این منطقه و کشورهای عضو اوراسیا برقرار کنیم، می‌توانیم بهره‌برداری خوبی از منطقه اینچه برون داشته باشیم.

* کشورهای منطقه آسیای مرکزی و قفقاز می‌توانند تحولی را در صادرات کشور بوجود آورند. باید در جهت فعال شدن در این زمینه و حل برخی مشکلات موجود از جمله مسأله راه‌آهن تلاش شود.

* امروز مسأله گردشگری بعنوان موضوعی مهم در منطقه شمال کشور مطرح است و بخش بزرگی از مردم در ایام مختلف به شمال کشور می‌روند. یکی از طرح‌هایی که توسط وزارت راه و شهرسازی پیگیری می‌شود سامان دهی جاده هراز و تقویت راه‌آهن با در نظر گرفتن شرایط و مشکلات موجود است که امیدواریم هرچه سریعتر این مشکلات برطرف شود.

*در زمینه گردشگری باید اقدامات زیادی انجام شود. شمال ایران مرکز توجه گردشگران داخلی و خارجی است اما هنوز امکانات کافی برای جذب گردشگر در این منطقه وجود ندارد که باید در جهت فراهم کردن امکانات و جذب گردشگر بویژه از منطقه آسیای مرکزی تلاش کنیم.

*{ با اشاره به ابراز نگرانی برخی افراد در خصوص تبدیل منطقه آشوراده استان گلستان به منطقه گردشگری} منطقه آشوراده از لحاظ زیست محیطی باید حفظ و حراست شود و اگر اصول زیست محیطی در آن رعایت نشده و به درستی سامان دهی نشود، مطمئناً بهره‌برداری نادرستی صورت گرفته است.

دکمه بازگشت به بالا