وزش باد شدید و سیلاب در تهران و ۶ استان

احد وظیفه افزود: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی در روزهای دوشنبه و سه شنبه در برخی نقاط نیمه غربی کشور به خصوص در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود. به گفته وی، روز چهارشنبه ضمن کاهش ناپایداری در …

احد وظیفه افزود: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی در روزهای دوشنبه و سه شنبه در برخی نقاط نیمه غربی کشور به خصوص در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

به گفته وی، روز چهارشنبه ضمن کاهش ناپایداری در مناطق شمال غرب کشور بر میزان آن در استان های جنوبی کشور و ارتفاعات زاگرس مرکزی افزوده می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار داشت: به سبب رگبار و رعدوبرق  و وزش تند باد شدید موقت در ساعات بعدازظهر روز دوشنبه در غرب استان آذربایجان غربی، ارتفاعات لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، جنوب فارس، غرب هرمزگان  و مناطق کوهستانی البرز مرکزی در شمال استانهای تهران و البرز امکان سیلابی شدن رودخانه های فصلی و نواحی کوهپایه مناطق یاد شده در این استان ها پیش بینی می شود.

وظیفه تصریح کرد: از این رو تدابیر لازم برای مواجهه با شرایط فوق از جمله عدم توقف در حاشیه رودخانه ها توصیه می شود.

وی افزود: شدت بارش ها روز دوشنبه در غرب آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات مرکزی زاگرس و جنوب فارس و روزهای سه شنبه و چهارشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات زاگرس در استان های لرستان، خوزستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، فارس، غرب و شمال هرمزگان و جنوب کرمان خواهد بود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تاکید کرد: طی امروز و فردا در شرق کشور وزش باد تداوم خواهد داشت که در برخی نقاط به ویژه زابل، با باد و گرد و خاک همراه خواهد بود.

وظیفه یاد آور شد: فردا آسمان تهران قسمتی ابری در بعد از ظهر همراه با افزایش ابر و وزش باد در شهر های شمالی بارش پراکنده در ارتفاعات و رگبار و رعد و برق است. بیشینه و کمینه دمای پایتخت در این روز با دو درجه افزایش نسبت به امروز به ۳۵ و ۲۶ درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا