اخبار شنیده‌ها و شایعات!

كمك راننده ايراني به پناهجويان شنیده شد که يك راننده تاكسي در اتريش كه اصالتا ايراني است، به عنوان مترجم فارسي و دري و جهت كمك به پناهجويان افغان به ايستگاه قطار وين رفته است. «پارسينه» نوشت؛ يكي از خبرنگاران غربي در صفحه توئيتر خود با انتشار عكسي نوشت: اين ايراني با نصب كارتي روي …

كمك راننده ايراني به پناهجويان
شنیده شد که يك راننده تاكسي در اتريش كه اصالتا ايراني است، به عنوان مترجم فارسي و دري و جهت كمك به پناهجويان افغان به ايستگاه قطار وين رفته است. «پارسينه» نوشت؛ يكي از خبرنگاران غربي در صفحه توئيتر خود با انتشار عكسي نوشت: اين ايراني با نصب كارتي روي سينه‌اش نوشته است «فارسي» تا افرادي كه نياز به مترجم دارند راحت‌تر بتوانند مشكل خود را با نيروهاي دولتي در ميان بگذارند.

نامه محرمانه علیه دودی‌های لیگ برتر فوتبال
شنیده شد که فصل‌آینده، از بازیکنان لیگ برتر فوتبال کشورمان تست خون و تست فالو آپ گرفته می‌شود. خبرآنلاین نوشت؛ هشدار به بازیکنان قلیانی، سیگاری، ترامادولی و… لیگ‌برتر. نامه‌ای محرمانه از سوی کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال به دبیر‌کل این فدراسیون ارسال شده تا سریعاً سازوکاری را برای برخورد با متخلف‌ها در این زمینه تعیین کند. همین چند هفته پیش بود که خداداد عزیزی اعتراف کرد اکثر چهره‌های فوتبال قلیان می‌کشند. در این سال‌ها جسته و گریخته هم شایعات زیادی درباره نفوذ سیگار به فوتبال مطرح بوده و حتی بعضی از بازیکنان می‌گویند: «مگر بازیکنان خارجی برای آرامش سیگار نمی‌کشند؟ مشکلی وجود ندارد!»

ویزای عراق حذف نمی‌شود
شنیده شد که سفیر ایران در عراق گفت: کشور عراق تصمیمی برای حذف ویزا در موسم اربعین ندارد، البته ما تلاش خواهیم کرد تسهیلاتی برای ویزای زائران اربعین از عراق دریافت کنیم. فرارو نوشت؛ درحالی‌که پیش ثبت نام پیاده‌روی اربعین از روز گذشته ۱۵ شهریورماه آغاز شده، مدیرعامل شرکت شمسا که ریاست کمیته اسکان، تغذیه و تدارکات ستاد اربعین در ایران را به عهده دارد به عراق رفت تا با حسن دانائی‌فر، سفیر ایران در عراق و همچنین رییس ستاد اربعین در عراق گفت‌وگو کند. ناصر خدرنژاد، رئیس کمیته اسکان، تغذیه و تدارکات ستاد مرکزی اربعین در ایران ضمن تشریح اقدامات صورت‌گرفته در ایران از حسن دانائی‌فر درخواست کرد تا ستاد عراق برای خدمات‌دهی به زائرین اربعین هماهنگی‌های لازم را با استانداری‌های شهرهای زیارتی عراق انجام دهد.

توصيه شفيعي‌جم به هوادارانش
شنیده شد که رضا شفيعي‌جم با انتشار تصويري از اعلام نيازها براي راي دادن به وي در خندوانه، از مردم و هوادارانش خواست كه اين كارها را متوقف كنند. «باشگاه خبرنگاران» نوشت، اين بازيگر طنز در صفحه اينستاگرامش نوشت: دوستان و هواداران عزيزم خواهشا از اين اعلام نيازها نكنيد. اين انرژي رو براي خيريه‌ها بگذاريد. اين فقط يك مسابقه بود. حق و ناحق، خوب و ضعيف… تمام شد. رسالت و عشق من كارمه، ممنون از لطفتون. بر اساس اين گزارش، برنامه خندوانه با اجراي رامبد جوان در حال برگزاري مسابقه‌اي براي انتخاب بهترين‌خنداننده با حضور بازيگران طنز است. در چارچوب اين مسابقه، رضا شفيعي‌جم با شقايق دهقان به رقابت پرداخت كه دهقان توانست تعداد آراي بيشتري را كسب كند.

نوشته های مشابه

مداحان به بهارستان نيايند
شنیده شد که عضو كميسيون امنيت ملي مجلس اعلام كرد كه ورود مداحان به انتخابات به جايگاه آنان آسيب وارد مي‌كند. نامه نيوز نوشت؛ حجت‌الاسلام حسين سبحاني‌نيا درباره اعلام آمادگي برخي از مداحان مبني بر ارائه ليست در انتخابات مجلس دهم گفت: كشور ما يك كشور آزاد است و همه گروه‌ها مي‌توانند به صورت آزاد در مسائل ورود پيدا كنند و به عنوان مجموعه‌اي مستقل مي‌توانند از كساني طرفداري كنند. عضو كميسيون امنيت ملي مجلس اظهار داشت: اينكه ما برخي گروه‌ها را به برخي حوزه‌ها بكشانيم آسيب به اين مجموعه‌ها مي‌رساند يعني مجموعه‌هايی كه بين مردم مجموعه‌هاي ارزشي و ولايي و مورد احترام بودند نبايد وارد اين مسائل كنيم. سبحاني‌نيا بيان كرد: اينكه بخواهيم در قالب گروهي اين‌چنيني مانند مداحان ليستي ارائه دهيم، خيلي موردپسند جامعه نيست و قطعا به جايگاه‌هاي اين مجموعه‌ها نيز آسيب مي‌رساند.

آخرين وضعيت پرونده دو پليس خاطي عربستان
شنیده شد که رئيس سازمان حج و زيارت ضمن اعلام آخرين وضعيت پرونده دو پليس خاطي عربستان گفت: نتيجه راي نهايي دو پليس خاطي عربستان هنوز مشخص نشده و تعلل صورت گرفته در اين خصوص توجيهي ندارد. مهر نوشت؛ سعيد اوحدي درباره دادگاه دو پليس خاطي عربستان افزود: تاكنون دو دادگاه براي رسيدگي به پرونده اين دو پليس خاطي تشكيل شده، اما هنوز نتيجه نهايي اعلام نشده است. وي با اشاره به اينكه پيگيري موضوع دو پليس مجرم سعودي با وزارت امور خارجه است، گفت: اميدواريم با پيگيري اين وزارتخانه، به زودي شاهد محاكمه نهايي اين دو مجرم باشيم و راي براي آنها صادر شود. وی با تاكيد بر اينكه تعلل صورت گرفته تا امروز توجيهي ندارد، افزود: شرط ازسرگيري عمره، اعلام راي نهايي اين دو پليس مجرم و صدور راي براي آنهاست.

پناهجويان ايراني به دنبال ترك كامبوج
شنیده شد که پناهندگان ايراني و غيرايراني كه براساس سياست و قرارداد كانبرا و كامبوج سه ماه قبل به اين كشور جنوب شرق آسيا منتقل شدند، قصد ترك كامبوج را دارند. ايرنا نوشت؛ چهار پناهجو از جمله سه ايراني جزو نخستين گروه پناهجويان استراليا بودند كه خرداد ماه امسال پس از رد درخواست پناهندگي‌شان به كامبوج منتقل شدند و يكي از اين افراد پس از گذشت سه ماه خواستار بازگشت به كشور خود شد. تارنماي «سيدني مورنينگ هرالد» روز دوشنبه اعلام كرد يكي از چهار پناهنده كه براساس معامله كانبرا – پنوم پن به ارزش ۴۰ ميليون دلار استراليا وارد كشور فقير كانبوج در جنوب شرق آسيا شده است مي‌خواهد اين كشور را ترك كند. سه نفر ديگر شامل يك زوج ايراني و يك مرد ايراني نيز درباره زندگي خود در «پنوم پن» پايتخت كامبوج شكايتي مطرح كرده‌اند. مقامات كامبوج اعلام كردند مرد ۲۴ ساله روهينگيايي و از مسلمانان ميانمار كه به‌دنبال آزار بوداييان تندرو اين كشور را ترك كرده بود، مي‌خواهد به ميهنش بازگردد.

چه كساني سرقت اموال دولتي را برنامه‌ريزي كردند؟
شنیده شد که رئيس سابق موزه هنرهاي معاصر گفت: ممكن است در جريان خارج كردن آثار هنري وزارت ارشاد و فروش آنها، يك تباني صورت گرفته باشد و افراد ديگري از بيرون، شخص خاطي را هدايت كرده باشند. انتخاب نوشت؛ حبيب‌ا… صادقي با اشاره به آنچه تحت عنوان «خيانت امين‌اموال در خارج كردن و فروش چند اثر از دفتر هنرهاي تجسمي وزارت ارشاد» مطرح شده است، اظهار كرد: امين‌اموال به اين راحتي نمي‌تواند شي‌اي را از مجموعه خارج كند. البته من از ضوابط خروج آثار در اين سال‌ها اطلاع كاملي ندارم، اما ممكن است اين اتفاق بدون اطلاع مسئولان رخ داده باشد. او با بيان اينكه در هر دوره‌اي معمولا يك كار خبري نسبت به مديران مختلف راه مي‌افتد كه فكر مي‌كنم اين هم نمونه‌اي از آن كارها باشد، اعتقاد خود را اينگونه توضيح داد: به نظر من، علي مرادخاني (معاون هنري وزير ارشاد) و مجيد ملانوروزي (مديركل مركز هنرهاي تجسمي و رئيس موزه هنرهاي معاصر) آدم‌هاي سالمي هستند و نمي‌توان آنها را هم‌دست كسي دانست كه اين كار را كرده است. با اين حساب، بعيد مي‌دانم كه رئيس مركز هنرهاي تجسمي رسيد خروج آثار را امضا كرده باشد. به نظر من، افراد ديگري از بيرون، شخص خاطي را هدايت كرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا