اخبار شنیده‌ها و شایعات!

 اجراي سرود «اي ايران» در كنسرواتوار مسكو شنیده شد که سرود «اي ايران، ‌اي مرز پرگهر» در سرسراي موسيقي كنسرو اتوار چايكوفسكي مسكو براي علاقه‌مندان روس، گروهي از موسيقيدانان و شخصيت‌هاي ادبي و فرهنگي روسيه و ايرانيان اجرا شد. ايرنا نوشت؛ اجراي اين سرود توسط گروه وزيري به سرپرستي «كيوان ساكت» مورد توجه قرار گرفت …

 اجراي سرود «اي ايران» در كنسرواتوار مسكو
شنیده شد که سرود «اي ايران، ‌اي مرز پرگهر» در سرسراي موسيقي كنسرو اتوار چايكوفسكي مسكو براي علاقه‌مندان روس، گروهي از موسيقيدانان و شخصيت‌هاي ادبي و فرهنگي روسيه و ايرانيان اجرا شد. ايرنا نوشت؛ اجراي اين سرود توسط گروه وزيري به سرپرستي «كيوان ساكت» مورد توجه قرار گرفت كه با بخش‌هاي حماسي و اوج آن همراهي كردند. همچنين گروه وزيري پس از استقبال حاضران، قطعه‌هايي ديگر از موسيقي سنتي ايران و تصنيف‌هايي را براي علاقه‌مندان اجرا كرد. «مارگريتا كاراتيگينا» مدير روابط بين‌الملل مجموعه كنسرواتوري چايكوفسكي مسكو در آغاز اين اجرا، با برجسته خواندن سروده‌ها و موسيقي سنتي ايران گفت: تركيب شعر و موسيقي با احساس شرقي ايراني، بيانگر ويژگي كم نظير ايرانيان يعني توجه به پاكي و جهان ماورايي است. وي افزود: جامعه هنري، فرهنگي و ادبي روسيه كه كم و بيش با راز و رمز ايران زمين آشنايي دارد، اميدوار است با افزايش روابط با ايران، زمينه شناخت هر چه بيشتر دو كشور از يكديگر فراهم شود.

ادعاي بازداشت يك ايراني در یمن
شنیده شد که روزنامه سعودي الوطن در ادامه دروغ‌پردازي‌هاي خود تصوير پيرمردي سالخورده و ناتوان را منتشر و ادعا كرده كه وي يك مستشار نظامي ايراني در يمن بوده كه دستگير شده است. فارس نوشت؛ روزنامه «الوطن» عربستان روز چهارشنبه دوم سپتامبر ۲۰۱۵ خبري از بازداشت يك مستشار نظامي ايران به همراه تصويري مربوط به آن منتشر كرد كه يك پيرمرد را با لباس ركابي قرمز نشان مي‌داد. الوطن در اين خبر به نقل از «نايف البكري» استاندار عدن ادعا كرد كه شخصيت مذكور كه به زبان فارسي تكلم مي‌كند، در حومه شهر المنصوره در استان عدن در حال فرار دستگير شده است. جاي تعجب است كه روزنامه سعودي و استاندار عدن، مخاطب خود را از درجه مستشار نظامي مذكور يا شماره يگان نظامي كه در آن مشغول خدمت بوده يا از آن بيرون آمده است، مطلع نكرده و نگفته كه وي وابسته به سپاه پاسداران، ارتش يا نيروي بسيج ايران بوده است. این در حالی است که به گزارش خبرگزاری دانشجو یک منبع آگاه در وزارت خارجه این موضوع را تکذیب کرده است.

اعتراض به تخريب «كلوپ ارامنه»
شنیده شد که اسقف اعظم ارامنه تهران با ابراز تاسف و ناراحتي از تخريب باشگاه اجتماعي ارامنه تهران، معروف به «كلوپ ارامنه» تاكيد كرد: اين ساختمان متعلق به كشور است و بايد بازسازي و استحكام بخشي شود تا ارمني‌ها براي حضور دوباره در آن اطمينان خاطر داشته باشند. ايسنا نوشت؛ مدتي قبل باشگاه اجتماعي ارامنه تهران كه با حدود يكصد سال قدمت، واجد ارزش تاريخي دانسته شده، به علت ساختمان‌سازي و گودبرداري غيراصولي پاركينگ طبقاتي مجتمع جديد علاءالدين فروريخت. اين اتفاق از جهاتي مي‌توانست به يك فاجعه تبديل شود، چرا كه قرار بود در همان شب حادثه، مراسم عروسي نيز در اين محل برگزار شود و با تخريبي كه الان در ساختمان رخ داده، معلوم نيست در آن صورت چند نفر جان خود را از دست مي‌دادند.

تمايل محمد حسيني براي بازگشت
شنیده شد که مجري سابق صدا و سيما كه چند سال پيش فريب وعده و وعيد برخي رسانه‌هاي ضدانقلاب را خورد و از كشور رفت، حالا پشيمان شده و براي چندمين‌بار خواستار بازگشت به ايران شده است. كيهان نوشت؛ «م. ح» [محمدحسيني]كه پس از نمك‌نشناسي نسبت به رسانه‌ ملي و مردم ايران از ايران به دوبي رفت، ابتدا در يك شبكه درجه سوم، مسابقه‌اي مبتذل اجرا كرد كه از شدت ضعف تعطيل شد. سپس به قبرس رفت و مدتي نقش تبليغات‌چي بنگاه‌هاي ملكي ايراني را بازي كرد. پس از آن از آمريكا پناهندگي گرفت و در شبكه‌هاي بهايي و سلطنت‌طلب، شروع به انكار ارزش‌هاي ديني و اهانت به عناصر متدين نمود. او با عناصر فراري ضدانقلاب عكس يادگاري گرفت و براي حفظ موقعيت خود عليه انقلاب مصاحبه كرد. حالا گويا تاريخ مصرف وي تمام شده است و براي بازگشت به ايران واسطه‌تراشي مي‌كند. او مدتي پيش در گفت‌وگويي رسانه‌اي، از ابتلاي خود به افسردگي خبر داد.

نوشته های مشابه

دو پست پيشنهادي روحاني به عارف
شنیده شد که رسولي سخنگوي ستاد انتخاباتي محمدرضا عارف در يازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري با اشاره به ايام پس از انتخابات خرداد ۹۲ گفت: آقاي روحاني آقاي عارف را براي دو وزارتخانه دعوت كرد، وزارت علوم و ارتباطات كه آقاي عارف ضمن تشكر اين دو پست را نپذيرفت و دولت نيز به كار خود ادامه داد. دليل اينكه اين دو پست را نپذيرفت، اين بود كه تشخيص او اين بود كه آنگونه كه بايد موثر باشد، نخواهد بود و در حوزه مدني و عمومي موثرتر خواهد بود و دوم اينكه در عرف اداري نيز پسنديده نيست وقتي كسي نفر دوم يك دولت است، مسئوليت يك وزارتخانه را برعهده گيرد.

حضور احمدي‌نژاد در خندوانه؛ شايعه يا واقعيت؟
شنیده شد که يكي از سايت‌هاي منتسب به برنامه خندوانه با انتشار عكسي از رامبد جوان و محمود احمدي‌نژاد خبر از حضور او در برنامه «خندوانه» داد. خبرآنلاين نوشت؛ اما علي شهيديان روابط عمومي برنامه «خندوانه» با تكذيب اين موضوع گفت: آقاي احمدي‌نژاد قرار نبوده و نيست كه در برنامه «خندوانه» حضور داشته باشند. «خندوانه» كه هر شب از شبكه نسيم روي آنتن مي‌رود، تا به حال ميزبان ميهمانان زيادي در عرصه‌هاي مختلف فرهنگ، هنر، دانش و… بوده است.

پاي آستان قدس به آب و برق باز شد
شنیده شد که «آستان قدس رضوي سهام‌دار اصلي شركت‌هاي بزرگ مديريتي و پيمانكاري صنايع آب و برق ايران شد». اين خبري بود كه يكي از خبرگزاري‎ها منتشر كرد و در آن مدعي شده بود كه شركت مهاب‌قدس براساس مصوبه‎اي از دولت دهم به آستان قدس رضوي واگذار شده است. در تفاهم‌نامه اوليه پيمانكار فرعي، شركت مسكن عمران قدس رضوي و پيمانكار اصلي نيز شركت «سايناهيدرو» بوده كه تنها براي بخش A اين پروژه كه همان خط‌آهن ٣۰۰ كيلومتري است، مطرح شده و بيان شده كه براي بخش B بعدا اقدام مي‎شود.

تجمع كارگران مس سرچشمه مقابل وزارت صنعت
شنیده شد که عمل نكردن مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت به وعده‌هاي داده شده بار ديگر كارگران مس سرچشمه كرمان را به تهران كشاند. اين كارگران می‌گویند كه مدت دوماه است كه دستمزد خود را دريافت نكرده‌اند و به ميزان دستمزد و به نداشتن امنيت شغلي خود معترضند. تجمع‌كنندگان كه شمار آنها تا حدود ۱۵۰نفر برآورد مي‌شد از جمله نيروهاي قراردادي شاغل در مجتمع مس سرچشمه هستند كه به دليل تغيير نكردن شرايط كاري و دستمزدشان بر اساس ميزان ساعت كاري آنها وعمل نكردن مسئولان به وعده‌هايشان براي بار دوم به تهران آمدند. ايلنا نوشت؛ اين كارگران درباره خواسته‌هاي صنفي برآورده نشده خود گفتند: نسبت به تبعيض‌هاي شغلي كه ميان ما و ديگر كارگران مس سرچشمه كه بصورت پيماني يا قرارداد مستقيم هستند اعتراض داريم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا