کمک آسپرین به درمان سرطان

پزشکان انگلیسی با بیان اینکه آسپرین می‌تواند مانع از آن شود تا تومورهای سرطانی در برابر سیستم ایمنی پنهان شوند، اظهار داشتند:‌ این روش می‌تواند شیوه‌ای ساده جهت بهبود وضعیت بیمار مبتلا به سرطان باشد. این تیم تحقیقاتی در بررسی‌های خود نشان دادند سلول‌های سرطان پوست،‌ پستان و روده سطح بالایی از ماده شیمیایی به …

پزشکان انگلیسی با بیان اینکه آسپرین می‌تواند مانع از آن شود تا تومورهای سرطانی در برابر سیستم ایمنی پنهان شوند، اظهار داشتند:‌ این روش می‌تواند شیوه‌ای ساده جهت بهبود وضعیت بیمار مبتلا به سرطان باشد.

این تیم تحقیقاتی در بررسی‌های خود نشان دادند سلول‌های سرطان پوست،‌ پستان و روده سطح بالایی از ماده شیمیایی به نام پروستاگلاندین E2 تولید می‌کنند که می‌توانند واکنش‌ ایمنی را کاهش داده و به تومورها اجازه دهد به راحتی پنهان شوند.

هرچند داروهایی همچون آسپرین از این قابلیت برخوردارند تا مجراهای شیمیایی داخل سلول‌های سرطانی را که به تولید پروستاگلاندین منجر می‌شود، تغییر دهد. بررسی‌های انجام شده روی موش‌ها نشان می‌دهد چنین داروهایی می‌توانند روش ایمنی درمانی را کاراتر سازند.

ایمنی درمانی یکی از امیدوارکننده‌ترین شیوه‌ها در تحقیقات سرطان است و برخی آزمایش‌ها نشان می‌دهد با این روش می‌توان سرعت پیشرفت سرطان‌های علاج ناپذیر را کاهش داد و در برخی موارد نادر به طور کامل از بین برد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا