چند میلیون نفر در بازار کار ایران مشغولند؟

معاون، توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در طول ۱۰ سال آینده روند بازار کار تغییر می‌کند، تاکید کرد: امروز ۲۲ میلیون نفر در بازار کار ایران مشغول به کار هستند و این روند نیازمند تغییر و استفاده بهینه از نیروی کار است. حسن طایی امروز در …

معاون، توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در طول ۱۰ سال آینده روند بازار کار تغییر می‌کند، تاکید کرد: امروز ۲۲ میلیون نفر در بازار کار ایران مشغول به کار هستند و این روند نیازمند تغییر و استفاده بهینه از نیروی کار است.

حسن طایی امروز در گردهمایی معاونان آموزشی دانشگاه‌های دولتی کشور در دانشگاه شمال آمل با بیان اینکه اشتغال و کارآفرینی برآیند نظام اقتصادی است، یادآور شد: اشتغال و کارآفرینی محصول چندین جریان به هم وابسته تحول است.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد ایران در دوره ۵۵ سالانه حدود ۴.۲ درصد رشد داشته است، ابراز کرد: مجموعه اندیشه و توان اجرایی ایران در مقابل این رشد به کار گرفته نشده است.

او با اعلام اینکه رشد اقتصادی ایران در برخی سال‌ها تا ۹ درصد هم رسیده است، عنوان کرد: در حال حاضر رشد اقتصادی ایران همان چهار درصد است.

وی با بیان اینکه با شرایط فعلی معتقدیم اقتصاد ایران باید فضای دیگری را تجربه کند و این امر حتما باید رخ دهد، عنوان کرد: رکود تورمی در بازار کار ایران وجود دارد ولی بازار کار متفاوت از این رکود تورمی است.

او با تاکید بر اینکه صنایع بزرگ ارزش افزوده بیشتری دارند ولی واحدهای کوچک سرمایه کمتری نیاز دارند، عنوان کرد: در آستانه برنامه ششم تصمیم بگیریم آیا از سرمایه‌گذاری‌ها بزرگ یا کوچک باید حمایت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نقش دانشگاه‌ها در بازار کار باید مشخص شود، افزود: دانشگاه کارآفرین باید به قابلیت انسانی توجه داشته باشد و این توجه از توانمندسازی دانشجویان شروع می‌شود به جامعه پذیری و اشتغال‌پذیری می‌رسد.

او با اعلام اینکه باید به دانشجو بگوییم شغل موفق نداریم شخص موفق داریم، گفت: بهبود بازار کار از جریان‌های تحول نشات می‌گیرد.

طایی با اشاره به اینکه دانشجویان فرصت گرانبهایی برای بازار کار کشور هستند، تصریح کرد: این دانشجویان هستند که وضعیت ما را بهبود می‌دهند.

او با بیان اینکه تکلیف اقتصاد ایران با این سیستم مالی و بانکی باید مشخص شود، افزود: نظام اداری که باید تسهیل‌گر باشد نفس اقتصاد ایران را گرفته و مانع اشتغال و کارآفرینی است. باید تکلیف اقتصاد کشور با این نظام اداری که فقط نه می‌گوید مشخص شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا