تا می‌توانید ویتامین D بخورید

دکتر کوروش جعفریان متخصص تغذیه در خصوص بروز مشکلات در صورت عدم مصرف ویتامین D  گفت: کمبود ویتامین D در بدن مشکل جدی را برای فرد ایجاد خواهد کرد. وی با اشاره به اینکه مصرف ویتامین D در بهبود سلامت بدن نقش اساسی دارد، افزود: کمبود این ویتامین در بدن رابطه مستقیمی با اختلال در …

دکتر کوروش جعفریان متخصص تغذیه در خصوص بروز مشکلات در صورت عدم مصرف ویتامین D  گفت: کمبود ویتامین D در بدن مشکل جدی را برای فرد ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه مصرف ویتامین D در بهبود سلامت بدن نقش اساسی دارد، افزود: کمبود این ویتامین در بدن رابطه مستقیمی با اختلال در ناحیه استخوان بدن دارد که کمبود آن می‌تواند باعث بروز بیماری راشیتیسم در کودکان و پوکی استخوان در بزرگسالان شود.

این عضو بسیج جامعه پزشکی ادامه داد: کمبود این ویتامین می‌تواند عامل بیماری‌های دیگری همچون دیابت، چاقی، فشار خون، افسردگی، مشکلات عصبی هم باشد.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه راهکارهایی برای تقویت ویتامین D وجود دارد، تصریح کرد: یکی از راه‌های تقویت این ویتامین در بدن تزریق یا مصرف قرص ویتامین D است، البته نوع تزریقی آن در وضعیت‌های وخیم‌تر استفاده می‌شود.

جعفریان افزود: کمبود ویتامین بر تیرگی پوست و ژنتیک هم اثر می‌گذارد و طبق آمار بدست آمده هم کودکان هم بزرگسالان مبتلا به کمبود ویتامین D هستند.

وی با اذعان به اینکه کمبود ویتامین D در زنان بیشتر از مردان است، اظهار داشت: نوع پوشش و مصرف بیش از حد از کرم ضدآفتاب می‌تواند عاملی برای این کمبود باشد، به علاوه ژنتیک و فیزیولوژی بدن خانم‌ها هم باید مدنظر قرار گیرد.

جعفریان خاطرنشان کرد: بهتر است زنان در قبال استفاده از کرم ضدآفتاب روزی ۱۵ دقیقه هم زیر نور آفتاب قرار بگیرند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا