جولان بدحجابی در شهریار و اندیشه/تصاویر

به گزارش شهدای ایران ، این روزها که فصل تابستان رو به اتمام است، وقتی به گوشه و کنار خیابان‌های شهریار و اندیشه چشم می‌اندازید، مانکن‌هایی متحرکی را میبینید که با ظاهرهای شبیه به انسان در حال گردش در شهر هستند که زیر رنگ و لعاب آرایش‌های غلیظ و عجیب و غریب خود گم شده‌اند. …

به گزارش شهدای ایران ، این روزها که فصل تابستان رو به اتمام است، وقتی به گوشه و کنار خیابان‌های شهریار و اندیشه چشم می‌اندازید، مانکن‌هایی متحرکی را میبینید که با ظاهرهای شبیه به انسان در حال گردش در شهر هستند که زیر رنگ و لعاب آرایش‌های غلیظ و عجیب و غریب خود گم شده‌اند.

در سال‌های نه چندان دور وقتی فصل تابستان فرا می‌رسید، به بهانه گرما بدحجابی در سطح شهر گسترش پیدا می‌کرد که متاسفانه در طی این چند سال گذشته بعضی از پسران هم در طرز لباس پوشیدن و هم در طرز آرایش کردن نه تنها سعی کرده اند از جنس مخالف عقب نمانند، بلکه شاید در بعضی از موارد از آنها جلو هم زده اند. اگر حضور این افراد با تیپ‌ و آرایش‌های نامتعارف در جامعه یک تفریح و سرگرمی بوده و یا بخاطر مقتضیات سن‌شان خواستار دیده شدن و جلب توجه هستند، ولی به این نکته بی‌توجه‌اند که این اقدام آنها باعث ترویج بی‌بند و باری خواهد شد و اینجاست که نگرانی در سطح جامعه و خانواده‌ها فراگیر شده و ترسی بر دل والدین حاکم می‌گردد.

در گذشته اگر بدحجابی را به کلانشهرها نسبت میدادند، اما امروز این معضل تقریبا همه گیر شده و دیگر کلانشهر و غیر کلانشهر ندارد و حتی به شهرهایی مانند شهریار و اندیشه هم رسوخ کرده است. اگر در سال‌های پیش نگران ساپورت پوشیدن، لباس‌های حریرگونه و مانتوهای آستین کوتاه و شیشه ‌ای و بدن‌نما و تنگ و روسری‌های بسیار نازک بودیم؛ متأسفانه امسال در سایه بی‌توجه مسئولین باید شاهد مانتوهائی باشیم که فرقی با پیراهن ندارند، مانتوهائی بدون دکمه جلو با لباس‌های آستین کوتاهی که زیر آن پوشیده می‌شود، آدم یک لحظه با خودش فکر می‌کند که نکند اشتباهی و بدون اجازه قدم به حریم خصوصی طرف مقابل گذاشته‌ و خیابان یک مکان عمومی نیست.

مانتوهایی که بعضی اوقات با نمادهایی مانند چفیه تزئین شده‌اند ولی دقیقا بلعکس آرمان کسانی هستند، که برای دفاع از ناموس این مملکت چفیه‌ها را به گردن می‌انداختند.

نوشته های مشابه

وقتی در خیابان‌های شهریار و اندیشه رفت و آمد داریم، دیگر نمی‌توانیم برخی از پسران را از دختران تشخیص دهیم چرا که پسران با برداشتن ابرو‌ها، بلند کردن موهای خود و استفاده از زیورآلات و گاهی آرایش صورت، تظاهر به دخترنمایی می‌کنند و می‌خواهند خود را در ردیف دختران قرار دهند و وضعیت فجیع دختران که دیگر نیاز به توصیف ندارد باعث شده تا بسیاری از والدین و شهروندان نگران این امر شوند بطوریکه نمی‌توانند در این خصوص مقابل فرزندان خود بایستند.

این در حالی است که برخی از پسران نیز در بد حجابی از زنان سبقت گرفته و با ظاهری ناپسند و چهره های زن نما در جامعه ظاهر می شوند و گاهاً وضعیت آن‌ها انسان را به فکر فرو می برد و این سوال به ذهن میرسد که این افراد چگونه می توانند اداره کننده یک خانواده و الگویی مناسب برای فرزندان خود باشند.

با اینکه تعدادی از خانواده‌ها نگرانی خود را در این خصوص نشان داده و شاید به نوعی با این افراد برخورد کنند، ولی این گروه گویی بی‎توجه به آنچه اطرافشان می‌گذرد به حرکات زشت خود ادامه می‌دهند و در خیابان‌های شهر رژه می‎روند و خودنمایی می‌کنند و باعث رواج فساد و بی بند و باری در جامعه می شوند.

آنچه مسلم است مسئله حجاب جزء مسائل اصلی فرهنگ ایرانی – اسلامی است و ایرانی‌ها حتی قبل از اسلام هم حجاب داشتند، و حدود حجاب در آقایان و بانوان مشخص بوده است. حجاب بخصوص برای بانوان در فرهنگ ایرانی اینقدر اهمیت داشت که ویل دورانت در کتاب تاریخ تمدن خود نوشته است: من متوجه نشدم اسلام حجاب داشت یا از فرهنگ ایرانی وارد اسلام شده است؟ چیزی که مشخص است مسئله حجاب و رعایت شئونات اسلامی امری مهم در فرهنگ ایرانی –اسلامی بحساب می‌آید، در واقع حجاب ریشه در آیات قرآن و فرهنگ اصیل ایرانی دارد. و طبق روایاتی که از ائمه اطهار به ما رسیده است برای گسترش این مهم باید کار فرهنگی جدی صورت گیرد و از بدحجابی توسط افراد سودجو در جامعه جلوگیری کرد.

انسان زیبایی را دوست دارد و وقتی این زیبایی در قالب‌های انتزاعی ظهور و بروز پیدا کند، حس مخاطب تحریک و اقبال بسوی لباسهای نامناسب نیز بیشتر می‌شود. هرچند ممکن است در نگاه اول موضوعیت پوشاک مرسوم در جامعه چندان قابل اعتنا نباشد ولی یکی از عوامل بدحجابی می‌تواند رواج این نوع پوشاکها در سطح جامعه باشد.

در این میان که بشدت توسط گروه های منحرف سعی می شود که جوانان را به سمت و سو های مشخص و از پیش طراحی شده کشانده و به فرهنگ های پوچ و توخالی سوق دهند، افزایش شبکه‌های اجتماعی که در اصل ضداجتماعی هستند در کنار شبکه‌های مبتذل ماهواره‌ای که به دنبال تبلیغ و گسترش فرهنگ و سبک زندگی غربی هستند که یکی از نتایج آن گسترش بی‌حجابی و بی‌حیایی در بانوان در کنار افزایش بی‌غیرتی در مردان است.

متاسفانه این دو مسئله مهم در شهرستان شهریار، روز به روز هم بیشتر می شود و همچون یک ویروس رشد می کند که می طلبد مسئولین شهر یک فکر اساسی کرده و جلوی اقدامات ضد فرهنگی را بگیرند.

شاید در این میان خانواده‌ها و عموم مردم هم وظیفه‌ای مهم بر عهده دارند که کمتر به آن توجه میکنند و آن هم امر به معروف و نهی از منکر است که اگر جدی گرفته شود، یقیناٌ حرکات ضد فرهنگی و بدحجابی در جامعه ریشه کن شده و دیگر شاهد این قبیل موارد که این روزها در شهرستان شهریار نیز مشاهده می شود و دل هر مومنی را خون می‌کند، نخواهیم بود.

در فرهنگ اسلامی حد و حدود حجاب و عفاف زن و مرد مشخص شده است و هر چه یک زن و مرد با حجاب‌تر بوده و وقار او بالاتر باشد ارزش بالاتری خواهد داشت، اما متاسفانه در اثر تبلیغات ماهواره‌ها امروزه شاهد مدهای لجام گسیخته ای در بین بانوان شهریار و اندیشه هستیم.

اما نکته تآسف بار دیگر به مانکن بوتیک‌های (لباس فروشی) سطح شهر و بخصوص در خیابان ولیعصر شهریار و بلوار دنیامالی فاز یک اندیشه برمی‌گردد که هر روز شاهد افتتاح قارچ گونه یک لباس فروشی جدید در این خیابانها با مارک‌های عجیب و غریب غربی هستیم، که متاسفانه بعضآ شکل و شمایل شرم آوری دارند و می‌طلبد در این زمینه اصناف و اماکن با این قبیل موارد برخورد شدیدی داشته باشند.

در پایان می توان گفت که بی تفاوتی و احساس وظیفه نکردن دستگاه های مسئول در برابر ناهیان از منکر می تواند لطمات جبران ناپذیری بر پیکره جامعه اسلامی ما داشته باشد.

دکمه بازگشت به بالا