محمد رسول الله فیلمی که قلب‌ها را فتح می‌کند

به گزارش قم نگار، نقل محافل اجتماعی این روزها از بحث های سیاسی مربوط به توافق هسته ای و بحث گرانی سکه و ارز تغییر معناداری داشته و سمت و سویی فرهنگی به خود گرفته است. این روزها هر جایی که می رویم یا شاهد تعاریف مردمی از فیلم هستیم یا عده ای را می …

به گزارش قم نگار، نقل محافل اجتماعی این روزها از بحث های سیاسی مربوط به توافق هسته ای و بحث گرانی سکه و ارز تغییر معناداری داشته و سمت و سویی فرهنگی به خود گرفته است. این روزها هر جایی که می رویم یا شاهد تعاریف مردمی از فیلم هستیم یا عده ای را می بینیم که از تصمیم خود برای دیدن فیلم سخن می گویند.

سینماهای استان قم هم مانند همه سینماهای کشور این روزها شور و هیجان خاصی دارند و در سانس های اکران این فیلم مملو از جمعیتی عمدتا جوان است که با اشتیاق برای دیدن روایت کودکی حضرت محمد (ص) به سینما آمده اند.

محمد رسول الله آشتی بخش مردم و سینما

محمد رسول الله زمانی به اکران در آمد که جو حاکم بر اکثر فیلم های سینمایی کشور به سمت و سوی بی محتوایی و پوچگرایی می رود. محمد رسول الله این بار ناجی شد تا مردم بار دیگر با سینمای مذهبی آشتی کنند.

استقبال خوبی که از این فیلم سینمایی شده است نشان دهنده سطح بالای شعور مخاطبان است. مخاطبانی که این بار تنها برای پر کردن اوقات فراغت خود به سینما نیامده اند و هدفی متعالی نیز در این اقدام دیده می شود.

استقبال مردم از این فیلم سینمایی روز به روز بیشتر می شود و کسانی که این فیلم را بر روی پرده سینما دیده اند دیگران را برای مشاهده آن اشتیاق بیشتری نشان می دهند. صحت این موضوع را می توان از آمار مربوط به فروش این فیلم تا کنون می توان متوجه شد.

محمد رسول الله فیلمی است که تنها به روایت دوران کودکی و نوجوانی پیامبر اکرم (ص) پرداخته است و با این وجود توانایی پاسخگویی به سوالات مخاطبان در خصوص این دوره از عمر گرانبهای حضرت محمد (ص) را داراست.

پیامبر مهربانی در محمد رسول الله جلوه ظاهری می یابد
محبوبه عظیمی از جوانانی است که در روزهای نخست اکران فیلم به سینما آمده است. در مورد این فیلم اینگونه اظهار می‌کند: “همیشه در مدرسه و دانشگاه یا مناسبت‌های مذهبی در مورد حضرت محمد (ص) شنیده بودم. مثلاً داستان به دنیا آمدن ایشان در سال عام الفیل و یا اینکه شنیده بودم سپاه ابرهه به وسیله پرندگان نابود شدند. اما همیشه چگونگی این اتفاقات و رویدادها در زمان آن حضرت سؤال بود. یکی از دلایلی که مرا برای دیدن این فیلم ترغیب کرد کنجکاوی برای رسیدن به سؤالات ذهنی‌ام بود.”

علی رضایی طلبه جوانی است که دلیل آمدنش به سینما را اینطور مطرح می‌کند: “علاقه مند بودم جلوه ظاهری آنچه در دوران طلبگی خوانده‌ام را ببینم علاوه بر اینکه مشاهده جزئیات زندگی حضرت محمد (ص) در قالب فیلم سینمایی برایم جذابیت زیادی دارد.”

محمد رسول الله از فیلم‌های فاخر سینمای کشور به حساب می‌آید که پروسه‌ی ساخت آن سال‌ها به طول انجامیده است. بنابراین عجیب نیست اگر این فیلم اولین فیلم ۳ ساعته‌ی سینمای ایران باشد. جلوه‌های ویژه و سکانس‌های جذاب فیلم به گونه ای است که مخاطب را در همه مدت به دیدن ادامه آن ترغیب می‌کند. رغبت تا جایی ادامه می‌یابد که در پایان فیلم این اشتیاق در مخاطب وجود دارد که مابقی دوران زندگی حضرت را از پرده سینما مشاهده کند.

با اینکه مجیدی برای ساخت این فیلم تلاش بسیاری داشته است اما به حق می‌توان گفت در مجموع به خوبی توانسته جلوه رحمت‌گستر از پیامبر اسلام و همچنین دین مبین اسلام را به نمایش بگذارد.

چرا باید از فیلم «محمد رسول الله» حمایت کرد؟
محمد رسول الله در زمانی اکران شده که هتک حرمت‌ها از سوی رسانه‌های بیگانه مانند شارلی ابدو به تازگی موجی از اعتراض مسلمانان را در پی داشته است. اکران این فیلم می‌تواند بهترین و کوبنده‌ترین پاسخ به کسانی باشد که خود را پشت دیواری از توهم به نام دموکراسی و آزادی بیان پنهان کرده‌اند و به این بهانه مقدسات میلیاردها انسان را دستمایه‌ی توهین قرار می‌دهند.

هرچند محمد رسول الله با توجه به جلوه‌های هنری، داستان روان، جاذبه‌های معنوی و سایر فاکتورهای موجود به خوبی توانسته مخاطبان را به خود جلب کند اما به دلیل این‌که می‌تواند در عرصه مواجهه منطقی با مدعیان آزادی اندیشه نقش ماندگاری ایفا کند و از دریچه فرهنگ و در اقدامی صلح دوستانه این جریان مدعی را به چالش بکشد، شایسته‌ی تقدیر و حمایت است.

از سوی دیگر این فیلم پاسخی است حرفه‌ای به جریان خشن و جنایتکار تکفیری که با زدن نقاب دروغین اسلام، سعی دارد تا با تحریف اسلام و ارائه‌ی چهره‌ای خشن، روند بی‌سابقه‌ی اسلامگرایی در جهان را از شتاب بیندازد.

محمد رسول الله به عنوان فیلمی که در ژانر مذهبی ساخته شده است به خوبی نشان داد در صورتی که فیلمی درخور ومتناسب با شان اسلام و دارای محتوای مناسب در کشور ساخته شود حمایت و استقبال مردمی را با خود خواهد داشت و عدم استقبال مردم از سینما و برخی فیلم‌های سینمایی متوجه سازندگان و محتوایی است که برای آثار خود انتخاب کرده‌اند.

فضای سینماهای کشور این روزها به بهانه اکران محمد رسول الله به عطر معنویت آکنده شده است و جوانان و نوجوانان برای کسب شناخت بیشتر از پیامبر مهربانی‌ها به سینما وارد می‌شوند و ساعتی در چنین فضایی که دمادم آکنده به نام مقدس محمد (ص) تنفس می‌کند.

بد نیست سینماگران و مسئولان با مشاهده این فضا و استقبال خوبی که از سینمای مذهبی کشور شده است تمرکز بیشتری برای ساخت چنین فیلم‌هایی داشته باشند.

دکمه بازگشت به بالا