توضیح درباره تصحیح نقل قول از رهبر انقلاب

بدنبال انتشار خبر تصحیح مطلب نقل شده از مقام معظم رهبری توسط وزیراطلاعات و عذرخواهی از ایشان خبرنگارایرنا از حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات پرسید آیا این کار با توصیه فرد یا مقامی صورت گرفت؟ علوی پاسخ داد: هیچ فرد یا مرجع یا مقامی در این زمینه با اینجانب هیچ گونه صحبتی …

بدنبال انتشار خبر تصحیح مطلب نقل شده از مقام معظم رهبری توسط وزیراطلاعات و عذرخواهی از ایشان خبرنگارایرنا از حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات پرسید آیا این کار با توصیه فرد یا مقامی صورت گرفت؟

علوی پاسخ داد: هیچ فرد یا مرجع یا مقامی در این زمینه با اینجانب هیچ گونه صحبتی نداشته است.

وزیر اطلاعات گفت : اینجانب وقتی از طریق سایت های منتقد، متوجه این اشتباه برداشت در نقل مطلب از مقام معظم رهبری شدم وظیفه شرعی خود دانستم که حقیقت امر را با مردم بزرگوارمان در میان بگذارم و چون این اشتباه برداشت در برنامه تلویزیونی اتفاق افتاده بود وظیفه اخلاقی دیدم که ازآن طریق مردم شریف کشور در جریان قرار گیرند؛ لذا به دفتر خود دستور دادم با صدا و سیما هماهنگ کنند که از آن طریق حقیقت امر به استحضارمردم برسد.

علوی اظهارداشت: اگر این اشتباه برداشت در مورد هر فردی دیگری هم اتفاق افتاده بود همین اقدام انجام می شد تا چه رسد به این که مطلب مقام معظم رهبری در میان باشد.ما رعایت تقوا و صداقت با مردم را ضرورتی شرعی و اخلاقی مقدم بر همه امورمی دانیم.

وزیر اطلاعات روز گذشته اصلاحیه ای منتشر کرد و در آن نوشت:

در برنامه تلویزیونی نگاه یک از قول مقام معظم رهبری نقل شد که «این خط تبلیغی دروغ که از خطوط قرمز عبور شده است صحت ندارد» پس از مراجعه به متن سخنرانی معظم له ملاحظه شد که عبارت صحیح این است «این خط تبلیغی غیر صحیح که از برخی خطوط قرمز رسمی در جلسات خصوص صرف نظر شده است خلاف واقع و دروغ است».

ضمن پوزش از معظم له و مردم شهید پرور در نقل خطای بیان معظم له، از منتقدین محترمی که ما را به این خطای در نقل توجه دادند صمیمانه سپاسگزاری می شود.

این اقدام واکنش مثبت محافل مختلف رسانه ای بویژه درشبکه های اجتماعی را بهمراه داشت.

بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی اقدام اخلاقی وزیر اطلاعات در تصحیح مطلب بصورت بسیار ساده و بدور از جنجال – تشکر وزیر از رسانه های منتقد برای توجه دادن به این خطا – نوع واکنش و ادبیات رسانه ای حجت الاسلام علوی را نیاز امروز فضای رسانه ای کشور برای حرکت کردن به سوی اخلاق مداری در ادبیات رسانه ای را مورد تاکید قراردادند.

دکمه بازگشت به بالا