هوای تهران سالم است

وحید حسینی در گفتگویی با بیان این مطلب گفت: بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، غلظت تمام آلاینده‌ها به جز دی اکسید گوگرد، دی اکسید نیتروژن و منو اکسید کربن نسبت به روز گذشته کاهش داشته است. به گفته وی، در حال حاضر میانگین غلظت به لحاظ آلاینده ذرات معلق …

وحید حسینی در گفتگویی با بیان این مطلب گفت: بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، غلظت تمام آلاینده‌ها به جز دی اکسید گوگرد، دی اکسید نیتروژن و منو اکسید کربن نسبت به روز گذشته کاهش داشته است.

به گفته وی، در حال حاضر میانگین غلظت به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در بیشتر ایستگاه‌ها در حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا در حال حاضر در شرایط  سالم است.

مدیرکل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تصریح کرد: در حال حاضر ایستگاه فرمانداری شهر ری، با ایستادن شاخص ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون روی عدد ۱۳۸ آلوده ترین منطقه پایتخت است.

حسینی اظهار داشت: پیش بینی هواشناسی برای فردای پایتخت حاکی از آسمانی کمی ابری، در بعدازظهر همراه با افزایش ابر و برش های پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد است. به این ترتیب انتظار می‌رود هوای پایتخت در شرایط سالم باقی بماند.

وی تصریح کرد: اثرات بهداشتی آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در منطقه ناسالم برای گروه‌های حساس شامل افزایش احتمال علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری قلبی و ریوی، مرگ و میر زودرس در افراد مبتلا به بیماریهای قلبی – ریوی و افراد مسن است لذا توصیه می شود در منطقه ناسالم این افراد فعالیت های طولانی مدت در فضای باز را کاهش دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا