بررسی فنی گوشی Honor 6 هوآوی

به گزارش خبرنگار موبنا، گوشی Honor 6 هوآوی که ۱۳۰ گرم وزن دارد دارای ابعادی به طول ۱۳۹.۶ و عرض ۶۹.۷ میلی متر است و تنها ۷.۵ میلی متر ضخامت دارد که اندکی ضخیم‌تر از P7 است. قاب شیشه‌ای جلو و پشت این گوشی، کاملا مسطح است و هیچ گونه برجستگی اعم از برجستگی لنز …

به گزارش خبرنگار موبنا، گوشی Honor 6 هوآوی که ۱۳۰ گرم وزن دارد دارای ابعادی به طول ۱۳۹.۶ و عرض ۶۹.۷ میلی متر است و تنها ۷.۵ میلی متر ضخامت دارد که اندکی ضخیم‌تر از P7 است.
قاب شیشه‌ای جلو و پشت این گوشی، کاملا مسطح است و هیچ گونه برجستگی اعم از برجستگی لنز دوربین اصلی بر آن دیده نمی‌شود.
اما تنها نقطه ضعف این قاب‌ها را باید در لک‌پذیری و خش‌پذیری آسان آن‌ها بدانیم و آن هم به دلیل جنس بدنه‌ای آن است.
به دلیل نوع جنس بدنه این گوشی هواوی اثر انگشت و یا خط و خش‌های جزیی به سادگی روی قاب پشتی آن می‌افتد اما با استفاده از یک کاور برای قاب پشتی این گوشی، شاید بهترین راهکار برای این مشکل باشد.
لبه‌های این گوشی کاملا از جنس پلاستیک ساخته شده و کمی براق به نظر می‌رسند.
بر لبه‌ی سمت راست این گوشی به ترتیب (از بالا به پایین) کلیدهای کم و زیاد کردن صدا و قفل نمایشگر (پاور) وجود دارد و در پایین آن‌ها شیارهای سیمکارت و microSD به چشم می‌خورد.
این شیارها با درپوشی هم رنگ با بدنه پوشانده شده و در طرف مقابل هیچ کلید و درگاهی دیده نمی‌شود.
لبه‌ی بالایی میزبان جک استاندارد ۳.۵ میلی متری، میکروفون ثانویه و فرستنده‌ی مادون قرمز (IR) است. در نهایت بر لبه‌ی پایینی، درگاه microUSB 2.0 و میکروفون اصلی این گوشی تعبیه شده است.
فضای قاب جلوی گوشی Huawei Honor 6 را یک نمایشگر ۵ اینچی از نوع IPS پوشانده است.
این نمایشگر، رزولوشن تمام HD و تراکم پیکسلی مناسب ۴۴۵ پیکسل بر هر اینچ را ارایه می‌دهد که این میزان برای گوشی‌ای در این بازه‌ی قیمتی مناسب ارزیابی می‌شود.
خوشبختانه هوآوی از حاشیه نمایشگر کمی (۲.۸۶ میلی متر) برای این گوشی در نظر گرفته که این موضوع در خوش‌دست بودن دستگاه تاثیر به سزایی داشته است.
همچنین نسبت مساحت نمایشگر به مساحت کل قاب جلویی، برای این دستگاه حدود ۷۶ درصد است که نسبتی منطقی به حساب می‌آید.
علاوه‌بر‌این، هوآوی از لایه‌ی محافظ گوریلا گلس ۳ و لایه‌ی محافظ در برابر جذب اثر انگشت، برای نمایشگر آنر۶ به کار برده است.
گرچه به نظر می‌رسد که این لایه‌ی محافظ نتواند محافظ چندان مطلوبی در برابر جذب لک و چربی داشته باشد.
نمایشگر این گوشی در اثر استفاده‌ی روزمره، پر از اثر انگشت شده بود اما نمایشگر آنر۶ زوایای دید فوق‌العاده دارد، به طوری که توانست رضایت ما را به خود جلب کند.
همچنین روشنایی و رنگ‌های تولید شده نمایشگر این گوشی کاملا رضایت بخش است. در نهایت باید گفت که اگر کاربران از گرمای رنگ‌های تولید شده از این گوشی راضی نیستند، می‌توانند در قسمت تنظیمات نمایشگر، آن را شخصی سازی کنند.
دوربین اصلی گوشی Huawei Honor 6 یک حسگر ۱۳ مگاپیکسلی ساخت شرکت سونی تشکیل می‌دهد که می‌تواند تصاویری با حداکثر رزولوشن ۳۰۹۶ ×۴۱۲۸ پیکسل ثبت کند.
حسگر دوربین این گوشی، دارای درجه‌ی دیافراگم F2.0 است که برای عکاسی نیمه حرفه‌ای مناسب است. همچنین این دوربین به یک فلاش LED دوگانه مجهز شده که می‌تواند عکس‌های روشنی را در شرایط نوری ضعیف و نامناسب ثبت کند.
دوربین این گوشی به کاربر اجازه می‌دهد تا تصاویری با حداکثر کیفیت ۱۰ مگاپیکسل و با نسبت تصویر ۱۶ به ۹ ثبت کند.
کاربران این مدل گوشی می توانند از تنظیمات دوربین، رزولوشن دوربین را به ۱۳ مگاپیکسل و نسبت تصویر ۴ به ۳ افزایش دهند. در این حالت، یک افکت چرمی نیز در بالا و پایین برنامه‌ی دوربین وجود دارد که چندان زیبا به نظر نمی‌رسد.
اما کیفیت عکس‌های گرفته شده با دوربین این گوشی کاملا رضایت بخش است. رنگ‌ها کاملا طبیعی هستند و جزئیات به خوبی ثبت می‌شوند.
اندروید نسخه‌ی کیت کت (۴.۴.۲) به همراه رابط کاربری EMUI 2.3 به طور پیش فرض توسط آنر۶ اجرا می‌شود.
هوآوی در نسخه‌ی ۲.۳ از رابط کاربری خود تغییراتی را نسبت به نسخه های گذشته ایجاد کرده است.
از مهم‌ترین و جدیدترین قابلیت‌های این گوشی می‌توان به Gloves mode، Huawei Cloud، Power saving و Protected apps اشاره کرد. Gloves mode
در منوی تنظیمات آنر۶، گزینه ای به نام Protected apps وجود دارد که کاربران می‌توانند هشت برنامه (بسته به نیاز و علاقه‌ی خود) از برنامه‌های نصب شده در گوشی خود را انتخاب کنند تا آن‌ها در حالت پس زمینه نیز فعال باشند.
بدین ترتیب زمانی که نمایشگر گوشی قفل باشد، این هشت برنامه، به فعالیت خود ادامه خواهند داد. در مجموع می‌توان گفت که رابط کاربری گوشی‌های هوآوی نسل به نسل و گوشی به گوشی در حال رشد و پیشرفت بوده و می‌توان اعتماد بیشتری به آن‌ها کرد.
هوآوی آنر۶ به یک تراشه‌ی قدرتمند های‌سیلیکون کایرین ۹۲۰ (HiSilicon Kirin 920) مجهز شده که در آن از یک پردازنده‌ی هشت هسته‌ای و پردازنده‌ی گرافیکی Mali-T628 MP4 استفاده شده است.
پردازنده‌ی این گوشی شامل دو پردازنده‌ی چهار هسته‌ای Cortex-A15 و Cortex-A7 است که به ترتیب می‌توانند با سرعت‌های ۱.۷ و ۱.۳ گیگاهرتز دستورات این گوشی را پردازش کنند.
یکی دیگر از ویژگی‌های ممتاز Huawei Honor 6، شارژدهی آن است. این گوشی به طور متوسط می‌تواند تا دو روز شارژ نگه دارد.
به هر حال هوآوی آنر۶ به یک باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری مجهز شده که ظرفیتی معادل با ۳۱۰۰ میلی آمپر ساعت دارد.
در نهایت باید این نکته را اضافه کنیم که حالت الترا پاور سیوینگ (Ultra-power saving) می‌تواند میزان شارژدهی این گوشی در حالت استندبای را تا ۲۴ ساعت افزایش دهد.
از مزایای این گوشی می توان به نمایشگر ۵ اینچی با کیفیت Full HD، ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم، پردازنده‌ی قدرتمند، دوربین سلفی و اصلی باکیفیت و ارزش خرید بالا اشاره کرد.
همچنین از معایب این گوشی می توان به استعداد بالای قاب پشت در جذب اثر انگشت و خط‌و‌خش اشاره کرد.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا