هشدار سیل در برخی مناطق‌ کشور

احد وظیفه گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی دو روز آینده افزایش ابر،‌ وزش باد،‌ بارش باران، گاهی رعد و برق در برخی مناطق شمال غرب، سواحل شمالی، ارتفاعات البرز و شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود که در مناطق مستعد بارش تگرگ نیز رخ خواهد داد. وی با اشاره به مواج بودن …

احد وظیفه گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی دو روز آینده افزایش ابر،‌ وزش باد،‌ بارش باران، گاهی رعد و برق در برخی مناطق شمال غرب، سواحل شمالی، ارتفاعات البرز و شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود که در مناطق مستعد بارش تگرگ نیز رخ خواهد داد.

وی با اشاره به مواج بودن دریای خزر در دو روز آینده، اظهار کرد: روز جمعه، ششم شهریور بارش به سواحل دریای خزر محدود می‌شود. همچنین طی دو روز آینده در پاره‌ای نقاط سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان و شمال هرمزگان با رشد ابرهای جوششی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی نقاط رگبار و رعد و برق و وزش موقت باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه شدت بارش امروز(چهارشنبه) در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان،‌ مازندران و ارتفاعات سمنان است، گفت: فردا (پنج‌شنبه) شدت بارش در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات سمنان و خراسان شمالی خواهد بود. همچنین طی سه روز آینده در برخی مناطق شمال شرق، شرق کشور و طی روزهای پنج شنبه و جمعه در پاره‌ای نقاط جنوب غرب کشور و ایلام باد و گرد و خاک رخ خواهد داد و در منطقه زابل نیز طوفان گرد و خاک دور از انتظار نیست.

وظیفه در ادامه با اشاره به اخطاریه امروز سازمان هواشناسی گفت: با توجه به پیش‌بینی تداوم بارش شدید در مناطقی از شمال غرب،‌ استان‌های واقع در سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور، امروز، بعدازظهر و شب در بخش‌های شمالی استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان و مازندران و پنج شنبه در استان‌های شرق گیلان، شرق و غرب مازندران، گلستان و خراسان شمالی امکان آب‌گرفتگی معابر عمومی، سیلابی‌شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، مه‌آلودگی و کاهش دید و اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی حاشیه البرز وجود دارد.

نوشته های مشابه

از این رو توصیه می‌شود برای جلوگیری از خطرات احتمالی از شنا در سواحل دریای خزر به سبب مواج بودن آن و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مناطق مستعد سیل خودداری و در عبور از جاده‌های کوهستانی البرز به سبب مه آلود بودن آن احتیاط لازم در نظر گرفته شود.

وی همچنین با اشاره به توصیه‌های هواشناسی کشاورزی افزود: خودداری از انجام هرگونه عملیات محلول‌پاشی و سم‌پاشی، انتقال محصولات برداشت‌شده به مکان‌های مسقف و سر‌پوشیده، پوشش یا انتقال کندوهای زنبورعسل به مناطق مسقف، اطمینان از محکم‌بودن دیواره استخرهای پرورش ماهیان گرم آبی جهت جلوگیری از سرریز آب، هوادهی استخرهای پرورش ماهی و خودداری از مصرف کودهای شیمیایی در آنها، احتیاط در چرای دام در ارتفاعات و مناطق کوهستانی به دلیل مخاطره رعد و برق و احتیاط در اسکان و چرای دام در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها اقدامات لازم برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان در مورد وضعیت هوای پایتخت اظهار کرد: آسمان تهران امروز کمی ابری، وزش باد با احتمال گرد و خاک، در ارتفاعات افزایش ابر و بارش پراکنده با بیشینه و کمینه دمای ۳۳ و ۲۰ درجه سانتیگراد است؛ برای روز پنج‌شنبه نیز هوای مشابه امروز پبش‌بینی شده است. آسمان تهران در روز جمعه نیز کمی ابری، و وزش باد با احتمال گرد و خاک، در ارتفاعات افزایش ابر با بیشینه و کمینه دمای ۳۲ و ۱۹ درجه سانتیگراد خواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا