اخبار شنیده‌ها و شایعات!

 پخش تبليغات میزان و  پديده از صداوسيما! شنیده شد که عضو شوراي نظارت بر صداوسيما گفت: اجازه پخش تبليغات ميزان و پديده از سوي مراجع صدور پروانه فعاليت موسسات مالي داده شده است. ايلنا نوشت؛ سيدرمضان شجاعي‌كياسري در توضيح انتقادهاي برخي نمايندگان از پخش تبليغات موسسه‌هاي مالي متخلف همچون ميزان اظهار داشت: صداوسيما براي پخش …

 پخش تبليغات میزان و  پديده از صداوسيما!
شنیده شد که عضو شوراي نظارت بر صداوسيما گفت: اجازه پخش تبليغات ميزان و پديده از سوي مراجع صدور پروانه فعاليت موسسات مالي داده شده است. ايلنا نوشت؛ سيدرمضان شجاعي‌كياسري در توضيح انتقادهاي برخي نمايندگان از پخش تبليغات موسسه‌هاي مالي متخلف همچون ميزان اظهار داشت: صداوسيما براي پخش تبليغات تلويزيوني حتما بايد از مركز صدور مجوز موسسه‌هاي مالي استعلام بگيرد و درباره ميزان و پديده نيز بنابر اعلام سازمان صداوسيما، اخذ استعلام صورت گرفته بود. وي افزود: بنا بر بررسي‌هاي بنده اجازه پخش تبليغات ميزان و پديده از سوي مراجع صدور پروانه فعاليت موسسه‌هاي مالي داده شده است. عضو شوراي نظارت بر صدا و سيما با انتقاد از عملكرد بانك مركزي يادآور شد: متولي امور ارزي و پولي كشور بانك مركزي است كه متاسفانه به دليل بي‌نظمي‌هاي اداري، موسسه‌هاي مالي اعتباري از مراجعي مجوز فعاليت دريافت مي‌كنند كه اساسا صلاحيت صدور مجوز ندارند.

جمع‌آوري ۲۶ امضا براي استيضاح وزير علوم
شنیده شد که يك نماينده مجلس نهم گفت: به خاطر عدم به‌كارگيري نيروهاي سابق در وزارت علوم در حال جمع‌آوري امضا براي استيضاح وزير علوم هستيم. ايلنا نوشت؛ اسدا…حكيمي از جمع‌آوري ۲۶ امضا براي كليد زدن استيضاح وزير علوم خبر داد. وي با تاكيد براينكه طرح استيضاح وزير علوم در نخستين هفته كاري بعد از تعطيلات مجلس به هيات رئيسه مجلس تحويل داده مي‌شود، افزود: بلاتكليفي موضوع بورسيه‌ها، عدم نظارت در مراكز آموزش عالي، تبعيض بين دانشگاه‌ها و تبعيض بين اعضاي هيات علمي دانشگاه‌ها از جمله موارد استيضاح وزير علوم است. وی ادامه داد: بدقولي وزير در به‌كارگيري نيروهاي سابق در وزارت علوم، به‌كارگيري نيروهاي مساله‌دار، ‌ضعف شديد علمي ايران در دنيا، بي‌اعتنايي وزير در ورود به مجلس و شركت در جلسات كميسيون تخصصي مجلس از جمله مسائلي است كه باعث پيگيري استيضاح وزير شده است.

بازگرداندن دو پناهجوي ايراني از استراليا
شنیده شد که با وجود حكم دادگاه عالي استراليا مبني بر عدم عودت پناهجويان خارجي به كشورشان، دو پناهجوي ايراني با حكم دادگاه به ايران بازگردانده شدند. انتخاب نوشت؛ دادگاهي در پاپوآ گينه نو تحت نظارت استراليا، دو پناه‌جوي ايراني را كه در مركز نگهداري پناهجويان استان «مانوس» به سر مي‌بردند، هفته گذشته با رد درخواست پناهندگي، به ايران بازگرداند. به نوشته گاردين، با وجود آنكه اين موضوع در دادگاه عالي پاپوآ گينه نو بررسي شد، اين فرد ايراني كه خواستار پناهندگي استراليا بود، به ايران بازگردانده شد. اين درحالي است كه دادگاه عالي استراليا اخيرا مقرر داشته ديگر هيچ پناهجويي را اخراج نمي‌كند. اين اقدام اخير دادگاه گينه‌نو به معناي بي‌اعتنايي كامل به دادگاه عالي است و اين دو مرد پناهجوي ايراني به اجبار به ايران بازگردانده شدند.

مديران ارشد دولت عضو كتابخانه ملي شدند
شنیده شد که هم‌زمان با هفته دولت، مديران ارشد دولت عضو كتابخانه ملي شدند. ايسنا نوشت؛ مديركل حوزه رياست و روابط عمومي سازمان اسناد و كتابخانه ملي، با اعلام اين خبر افزود: در راستاي سياست سازمان اسناد و كتابخانه ملي مبني بر تسهيل عضويت نخبگان و فرهيختگان در كتابخانه ملي، مديران ارشد دولت شامل وزرا، معاونان رئيس‌جمهور و معاونان وزرا و سازمان‌هاي تابعه دولت هم‌زمان با هفته دولت به عضويت كتابخانه ملي درآمدند. ايسنا نوشت؛ امين عارف‌نيا گفت: در راستاي همين سياست، اعضاي فرهنگستان‌هاي جمهوري اسلامي، اعضاي بنياد ملي نخبگان و روساي دانشگاه‌هاي كشور عضو كتابخانه ملي شدند. عارف‌نيا با اشاره به اينكه در طول سال گذشته ۱۷۷۸۱ نفر از حائزان شرايط عضويت در اين نهاد فرهنگي به عضويت كتابخانه ملي درآمده‌اند افزود: از اين تعداد ۱۰۷۲۳ پژوهشگر خانم و ۷۰۵۸ نفر آقايان هستند.

نوشته های مشابه

انهدام ناو يك‌ميلياردي با ۷هزارتومان
شنیده شد که فرمانده نيروي زميني سپاه گفت: كشورهاي حاشيه جنوبي خليج فارس بزرگ‌ترين مصرف‌كننده تسليحات نظامي آمريكا بوده‌اند و هزار ميليارد دلار تسليحات از غرب خريدند و اين در حالي است كه ايران از اول تا آخر جنگ نزديك به ۲۰ ميليارد دلار هزينه كرده است. دريادار فدوي با اشاره به تلاش آمريكايي‌ها در كمك به عراق در دوران جنگ تحميلي اظهار داشت: صادرات نفت ما در زمستان سال ۶۵ به زير ۱۰۰ هزار بشكه با قيمت ۶ دلار رسيد و در آن دوران نيروي دريايي سپاه با كمترين امكانات در مقابل دشمن ايستادگي كرد. وي گفت: ما در آن ايام يك ناو يك ميليارد دلاري آمريكا را با ۷ هزار تومان از بين برديم و در جنگ با آمريكا ۱۳۹ عمليات مقابله به مثل و ۱۷ عمليات موشكي ضد آمريكا انجام داديم و بخش اعظمي از مسئولان نمي‌دانند قدرت دريايي ما چقدر است.

مسئولان در خواب هستند
شنیده شد که رئیس ستاد اقامه نماز کشور با انتقاد از اینکه آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها دروس بی محتوا تدریس می کنند، بیان کرد: متاسفانه مسئولان ما در خواب هستند و نمی‌دانند باید آنچه نیاز دانشجو است را تدریس کنند. الف نوشت؛  حجت الاسلام قرائتی با تأکید بر ازدواج به موقع، گفت: تأخیر در ازدواج سبب بدپسندی جوانان و بسیاری عواقب دیگر می‌شود. قرائتی بر لزوم حذف آداب و رسوم اشتباه در ازدواج تأکید کرد و بیان داشت: ازدواج امری است که نباید آن را به تأخیر انداخت و همه برای حل مشکل ازدواج جوانان باید یک نهضت و بسیج راه انداخته و در این زمینه تلاش کنند.

عمل جراحی جهانگیری
شنیده شد که معاون اول رئيس‌جمهور بعدازظهر ديروز كه به جهت معاينات پزشكي به بيمارستان قلب تهران مراجعه كرده بود، با تشخيص پزشك معالج خود مورد عمل قلب آنژيو قرار گرفت. اسحاق جهانگيري پس ازعمل به بخش منتقل شد و حال عمومي وي خوب است. بنا به دستور پزشك معالج معاون اول رئيس‌جمهور براي بهبودي كامل بايد چند روزي استراحت كامل داشته شد. همچنين برنامه‌هاي پيش‌بيني شده جهانگيري براي سفر به كرمان و افتتاح بزرگ‌ترين كارخانه فولاد لغو شده است تا وي با نظر پزشك بهبودي كامل خود را پيدا كند.

توصيه زيباكلام به ظريف
شنیده شد که يك استاد دانشگاه با نگارش نامه‌اي به محمد جواد ظريف وزير خارجه كشورمان از او خواست تعريف و تمجيد‌هايي را كه از او مي‌شود جدي نگيرد. صادق زيباكلام استاد دانشگاه تهران در اين نامه آورده است: «نگران هستم كه مبادا اين مطالبي كه اين روزها در محافل و مجامع مختلف در تعريف و تمجيد و درمدح و ستايش ازشما اظهار مي‌شود را باور نموده و لاجرم گرفتار غرور و نخوتتان  نمايد.»

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. امنیت کشور بالاترین نعمت بود با سهل انگاری سران قوا زمینه ورود فتنه گران در کشور آماده شده است با قول توخالی و باتوم امنیت بدست نمی آید و زحمات همه مردم در انقلاب و جنگ ۸ ساله ومقاومت در برابرتحریم ها را چه ساده دولت به باد داد.و ما به انقلابی بودن دولت شک داریم

دکمه بازگشت به بالا