توصيه‌هاي وزارت کشور به مسافران ترکيه

حسين ذوالفقاري اظهار داشت: مرزهاي رازي در حوزه شهرستان خوي و سرو در حوزه شهرستان اروميه سه روز است که به علت عدم امنيت کافي و ناامني بسته شده است. وي افزود: به دليل ناامني و گرونگيري که براي مرزبانان ترکيه‌اي در ماه اخير به علت ناامني ايجاد شده، نيروهاي مستقر در دو مرز رازي …

حسين ذوالفقاري اظهار داشت: مرزهاي رازي در حوزه شهرستان خوي و سرو در حوزه شهرستان اروميه سه روز است که به علت عدم امنيت کافي و ناامني بسته شده است.

وي افزود: به دليل ناامني و گرونگيري که براي مرزبانان ترکيه‌اي در ماه اخير به علت ناامني ايجاد شده، نيروهاي مستقر در دو مرز رازي و سرو جايگاه خود را ترک کرده‌اند که امنيت اين مسير به مخاطره افتاده و همين مسئله موجب شده تا از سه روز قبل اين دو مسير تعطيل شود.

ذوالفقاري افزود: در حال حاضر مرزهاي بارزگان و تمرچين به منظور مبادلات کالا بين دو کشور ايران و ترکيه باز است.

معاون امنيتي کشور با اشاره به وضعيت ناامن کشور ترکيه در ماه‌هاي اخير گفت: در چندين مرحله تعرضاتي به برخي از کاميون‌هاي در حال حرکت در مرزهاي ترکيه انجام شد که البته اين موارد صرفا به اين دليل صورت گرفته که عناصري قصد ناامني در اين منطقه را دارند.

نوشته های مشابه

وي تصريح کرد: از رانندگان خواسته شده در طول روز و با اسکورت مسير خود به سمت مرزهاي ترکيه را پشت سر بگذارند و طوري حرکت کنند که به علت عدم امنيت کافي به تاريکي شب برخورد نکنند.

ذوالفقاري به رانندگان توصيه کرد براي تجارت و مبادلات کالا قبل از حرکت حتما با مقامات مسئول ايراني هماهنگ باشند و در آن سوي مرزها با همراهي و اسکورت نيروهاي ترکي ترانزيت داشته باشند.

معاون امنيتي وزير کشور به هموطنان توصيه کرد، با توجه به وضعيت ماه‌هاي اخير کشور ترکيه از سفرهاي زميني غيرضروري به اين کشور پرهيز کنند و در صورت اقدام سفر هوايي را در دستور کار خود قرار دهند.

دکمه بازگشت به بالا