اخاذي مرد شياد از زنان در فضای مجازی

اخاذي مرد شياد از زنان در شبکه هاي اجتماعيبه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان باز يك فريب ديگر در فضاي مجازي، باز هم انتشار تصاوير خصوصي و باز هم دختري كه قرباني آسيبي به نام اشتراك گذاري تصاوير در شبكه هاي اجتماعي مي شود. علي رغم توصيه ها و هشدارهاي …

اخاذي مرد شياد از زنان در شبکه هاي اجتماعيبه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان باز يك فريب ديگر در فضاي مجازي، باز هم انتشار تصاوير خصوصي و باز هم دختري كه قرباني آسيبي به نام اشتراك گذاري تصاوير در شبكه هاي اجتماعي مي شود. علي رغم توصيه ها و هشدارهاي پليس فتا در خصوص اين گونه جرايم و آسيب ها باز شاهد تشكيل پرونده هايي از اين دست هستيم.

اين بار نيز دختر جواني كه مورد سوءاستفاده مردي شياد در شبكه هاي اجتماعي شده بود با حضور در پليس فتاي استان اصفهان به تنظيم شكايت خود پرداخت او در اظهارات خود عنوان داشت: در يكي از شبكه هاي اجتماعي مجازي با فردي غريبه كه پيام دوستي برايم مي فرستاد آشنا شدم و پس از اينكه مدتي به صورت مجازي با هم در ارتباط بوديم به او اعتماد کردم و عکس هاي خصوصي ام را برايش ارسال کردم .

چند روز بعد از اين ماجرا با پيام عجيبي از وي روبرو شدم او به من پيشنهاد بيشرمانه اي داد و گفت اگر به خواسته اش پاسخ منفي بدهم  عكس هايم را در فضاي مجازي منتشر خواهد كرد تا اينكه  وقتي به او جواب منفي دادم كارش را عملي كرد و عکس هايم را در فضاي مجازي منتشر کرد.

سرهنگ  سيد مصطفي مرتضوي  رييس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان اصفهان گفت :در پي شكايت اين خانم جوان بلافاصله پرونده اي تنظيم و كارشناسان اين پليس با بررسي هاي انجام شده در فضاي مجازي و انجام اقدامات تخصصي لازم  موفق شدند  فرد شياد را شناسايي و دستگير کنند.

رئيس پليس فتاي اصفهان به شهروندان توصيه کرد :ارتباط با افراد غريبه در فضاي مجازي و اعتماد به آنها مي تواند عواقب جبران ناپذيري را براي كاربران داشته باشد لذا توصيه مي شود همان رفتاري كه در فضاي حقيقي انجام مي دهيد و همان محدوديت هايي كه براي خود در نظر داريد در فضاي مجازي نيز انجام دهيد و از در اختيار قرار دادن تصاوير شخصي و خانوادگي به ديگران اجتناب نماييدو در صورت بروز هر گونه مشكل و يا تهديدي در فضاي مجازي در اولين فرصت و قبل از اينكه مجرم اقدام خود را عملي كند موضوع را با پليس فتا در ميان بگذاريد تا از بروز مشكلات بعدي جلوگيري شود.

دکمه بازگشت به بالا