شرط اعطای وام ۸۰ میلیونی به افراد متاهل

خبرگزاری میزان: محمدهاشم بت شکن مدیر عامل بانک مسکن در مورد مطالبات معوق بانک مسکن، در جمع خبرنگاران، گفت: کمترین میزان معوقه در شبکه بانکی متعلق به بانک مسکن است که در بخش مسکن این رقم ۳.۳ هزار میلیارد تومان است. وی در مورد اینکه آیا بانک مسکن به بانک توسعه ای تبدیل می شود …

خبرگزاری میزان: محمدهاشم بت شکن مدیر عامل بانک مسکن در مورد مطالبات معوق بانک مسکن، در جمع خبرنگاران، گفت: کمترین میزان معوقه در شبکه بانکی متعلق به بانک مسکن است که در بخش مسکن این رقم ۳.۳ هزار میلیارد تومان است.

وی در مورد اینکه آیا بانک مسکن به بانک توسعه ای تبدیل می شود یا خیر، گفت: دولت باید ساختار بانک را به قدری تقویت کند تا بتواند از آن برای اعمال سیاست های توسعه در بخش های مختلف استفاده کند.

مدیر عامل بانک مسکن تصریح کرد: بنابراین تحقق این امر در گرو حمایت خاص و تامین سرمایه مناسب است.

وی گفت: عموماً طی سال های گذشته بانک ها سرمایه ای افزایش نداده اند.

نوشته های مشابه

بت شکن ادامه داد: در حال حاضر ۲۱ درصد از بازار در سهم اعطای تسهیلات در اختیار بانک مسکن است.

شرط جدید اعطای وام مسکن به افرادی که ازدواج کرده اند

وی در مورد اینکه آیا افراد متاهل هم می توانند وام مسکن ۸۰ میلیون تومانی دریافت کنند، گفت: افرادی که ازدواج کرده اند به شرط سپرده گذاری تا سقف ۸۰ میلیون تومان، امکان اعطای وام مسکن برای خرید و ساخت مسکن وجود دارد.

ثبت نام ۱۲.۶ هزار نفر برای دریافت وام

مدیر عامل بانک مسکن در مورد عملکرد صندوق پس انداز یکم طی ۲ ماه گذشته، اضافه کرد: به طور کلی ۱۲ هزار و ۶۰۰ نفر در این صندوق ثبت نام کرده اند که در تهران طی دو ماه گذشته سه هزار نفر ثبت نام کرده اند که ۷۶۳ هزار میلیارد ریال منابع به بانک مسکن آمده است.

وی ادامه داد: در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر بالغ بر ۳ هزار نفر ثبت نام کرده اند که ۳۷۴ هزار میلیارد ریال آورده داشته است و در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر نیز بالغ بر ۶ هزار و ۵۰۰ نفر ثبت نام کرده اند.

مدیر عامل بانک مسکن گفت: سقف تسهیلات صندوق پس‌انداز ممتاز در دو سال گذشته از ۲۰ به ۳۵ میلیون تومان و وام جعاله تامین مسکن از ۵ به ۱۰ میلیون تومان افزایش یافت.

پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات به بانک مرکزی

وی ادامه داد: در حال حاضر درخواست افزایش سقف تسهیلات خرید و ساخت را به بانک مرکزی ارائه کرده ایم و همچنین برای صدور مجوز لیزینگ نیز با بانک مرکزی در حال مذاکره هستیم.

مدیر عامل بانک مسکن همچنین در خصوص نرخ سود تسهیلات اعطایی، گفت: تسهیلاتی که به انبوه سازان اعطا می شود با نرخ سود ۲۱ درصد است نه ۲۷ درصد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا