احسان علیخانی: به ماه عسل مدیونم

آئین تجلیل از عوامل ماه عسل با حضور پورحسین قائم مقام معاون سیما، نعمتی مدیر کل روابط عمومی صدا و سیما، محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی، کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، میرحسینی، راستگو عضو شورای شهر تهران، عوامل ماه عسل و مردم …

آئین تجلیل از عوامل ماه عسل با حضور پورحسین قائم مقام معاون سیما، نعمتی مدیر کل روابط عمومی صدا و سیما، محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی، کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، میرحسینی، راستگو عضو شورای شهر تهران، عوامل ماه عسل و مردم عصر امروز در ایوان شمس تهران برگزار شد.

پرویز فتاح رئیس کمیته امداد  امام خمینی(ره)دیگر سخنران این مراسم بود.

او در ابتدای سخنان خود بیان داشت: مردم ما اهل خیر هستند به گونه‌ای که برای حمایت از مستمندن چیزی نزدیک به ۷۵۰ هزار حامی آمد و من زمانی که این رقم را به رئیس جمهور گزارش دادم ایشان بسیار متعجب شدند. بسیار ما برای آنکه از فرزندانی که پدر دارند اما پدرشان نان‌آور خانواده نیست، حمایت کنیم بسیار تلاش کردیم که چگونه از ظرفیت برنامه ماه عسل استفاده کنیم. شاید اگر کمی هم دیر این اتفاق افتاد ما مقصر بودیم اما وقتی که این کار را شروع کردیم و طرح محسنین در ماه عسل مطرح شد به میزان قابل توجهی تماس و پیام به ما رسید به گونه‌ای که سیستم‌های ما جوابگو نبود. چیزی نزدیک به ۳۴۰ هزار پیامک از طرف حامیان به ما رسید که ما هنوز فرصت نکردیم همه آنها را بررسی کنیم. اکنون در حدود ۲۴۰ هزار نفر از این حامیان را در اختیار داریم و تلاش می‌کنیم با بقیه نیز تماس بگیریم.

وی ادامه داد:‌خاطرم است که در یکی از مناطق برای ملاقات کسی رفته بودم او کودکی بود که پدرش در آتش سوخته بود. چرا که می‌خواست جان یک نفر را نجات دهد. آنجا بود که متوجه شدیم به واسطه برنامه ماه عسل کمک‌های زیادی به این کودک شده است. فکر می‌کنم در این باب کار بسیار بزرگی صورت گرفت. من هم اینجا از بزرگان صدا و سیما خواهش می‌کنم که از این ظرفیت به خوبی استفاده کنند. و برای ماه محرم و ماه رمضان آتی نیز این برنامه را داشته باشند.

فتاح در پایان سخنان خود گفت: از طرف ما سفر به عتبات عالیات را به احسان علیخانی تقدیم می‌کنیم.

در ادامه این نشست از عوامل ماه عسل و مدیران صدا و سیما تقدیر به عمل آمد. سپس علیخانی تهیه کننده و مجری ماه عسل به صحبت پرداخت.

وی در ابتدای سخنان خود گفت: شک ندارم که به برکت همین میهمانها و روایت داستان‌هایشان است که ماه عسل پربیننده شد. خاطرم است روزی که ماه عسل امسال تمام شد پیامکی را به همکارانم دادم آن این بود که من احسان علیخانی حتما به ماه عسل مدیونم اما ماه عسل به شما مدیون است. چرا که اگر قصه‌ها و روایت شما نبود ماه عسل این اندازه پربیننده نمی‌شد.

علیخانی به سختی کار با این سوژه‌ها اشاره کرد و گفت: برای من ساختن یک برنامه که در آن ۳۰ آدم معروف را بیاورم و حرف بزنیم کاری بسیار ساده است اما رفتن به سمت چنین موضوعاتی دشوار و مشکل می‌باشد. برای مثال ما امسال بیش از ۱۰ میهمان داشتیم که تاکنون تهران را ندیده بودند. حال فرض کنید چگونه آنها را در استادیوم بیاوریم در نتیجه مجبور بودیم وقتی را صرف کنیم تا آنها با استادیوم و جو آن آشنا شوند. به نظرم ماه عسل همیشه حول محور امید گشته است و هیچگاه کسی را ناامید نکرده است. همین موضوع موجب دلگرمی من است و زمانی که به دلیل مخلتف کم می‌آورم این موضوع به من انگیزه می‌دهد.

در پایان این مراسم از حامد و همسرش که مراسم عروسی‌شان در روز عید فطر در ماه عسل برگزار شد به روی صحنه آمدند و محمود صلاحی از طرف سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران ۵ سکه طلا به آنها هدیه داد. حامد نیز هدیه خود را به آقاجون که او را بزرگ کرده بود داد. همچنین پرویز فتاح به این زوج جوان سفر به عتبات عالیات را هدیه کرد.
این مراسم با پخش مستندی از این زوج و عروسی‌ آنها در مشهد به پایان رسید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا