مذاکره اپراتورهای مخابراتی با شرکت‌های بزرگ دنیا

به گزارش خبرنگار موبنا، محمود واعظی امروز در مراسم اعطای پروانه اجرای پروژه ترابردپذیری تلفن همراه با اشاره به توافقات بین‌المللی صورت گرفته در جهت گشایش فعالیت‌های ارتباطی و بهره‌گیری از تکنولوژی روز دنیا، خاطرنشان کرد: اپراتورهای مخابراتی می‌توانند با شرکت‌های بزرگ دنیا در این حوزه مذاکره کنند و از سرمایه‌گذاری خارجی حمایت می‌کنیم. وی …

به گزارش خبرنگار موبنا، محمود واعظی امروز در مراسم اعطای پروانه اجرای پروژه ترابردپذیری تلفن همراه با اشاره به توافقات بین‌المللی صورت گرفته در جهت گشایش فعالیت‌های ارتباطی و بهره‌گیری از تکنولوژی روز دنیا، خاطرنشان کرد: اپراتورهای مخابراتی می‌توانند با شرکت‌های بزرگ دنیا در این حوزه مذاکره کنند و از سرمایه‌گذاری خارجی حمایت می‌کنیم.
وی با اشاره به اجرای پروژه ترابردپذیری تلفن همراه گفت: با عملیاتی شدن این پروژه، مشترکان می‌توانند سالی دو بار بدون تغییر شماره، اپراتور خود را تغییر دهند. این مسئله علاوه بر رقابت بین اپراتورها، در ارائه خدمات باکیفیت و تعرفه مناسب موثر است و حق انتخاب را برای مشترکان به همراه خواهد داشت.
وزیر ارتباطات با اشاره به سیاست‌های این وزارتخانه در زمینه موبایل گفت: از سال گذشته پروژه‌هایی مانند رومینگ ملی، پروانه نسل ۳ و ۴ را ارائه کردیم و هم‌اکنون نیز با موافقتنامه ترابردپذیری تلفن همراه و پس از آن اپراتور مجازی قصد داریم تمامی خدمات مربوط به موبایل را در اختیار کاربران قرار دهیم.
وی از سرمایه گذاری ۶۴۰ میلیارد ریالی در زمینه ترابردپذیری موبایل خبر داد و گفت: با هماهنگی سه اپراتور موبایل، شرکت زیرساخت و امنیت شبکه و نیز مدیریت رگولاتوری پیش‌بینی می شود این پروژه طی ۱۰ ماه آینده به بهره‌برداری برسد که البته سرمایه‌گذاری بیشتری نیز مدنظر خواهد بود.
وزیر ارتباطات در مورد اعطای اعتبارنامه خدمات آزمایشگاهی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به ۵ آزمایشگاه کشور، گفت: در این زمینه نیز هدفمان اشتغالزایی و استفاده از توان فنی دانشجویان است و قصد داریم با تجهیز این آزمایشگاه‌ها تمامی تجهیزاتی که وارد کشور می‌شوند را با استانداردهای جهانی مطابقت دهیم.
وی گفت: برخی از تجهیزاتی که وارد کشور می‌شوند، اگر چه دارای برچسب برند جهانی هستند، اما استاندارد جهانی لازم را ندارند و بر این اساس باید مطمئن شویم تمامی تجهیزاتی که در شبکه‌های ارتباطی به کار گرفته می‌شود، دارای استاندارد مدنظر است.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا