نماينده آمريکايی: نمی‌توان به ايران اعتماد کرد

السی هستینگس نماینده دموکرات از ایالت فلوریدای آمریکا در یادداشتی در روزنامه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل نوشت: نمی توان به ایران اعتماد کرد و به همین علت در رای گیری کنگره آمریکا در ماه سپتامبردرباره توافق، به آن رای منفی خواهد داد. وی در تشریح علت های مخالفت خود با توافق هسته ای نوشت: زمانی …

السی هستینگس نماینده دموکرات از ایالت فلوریدای آمریکا در یادداشتی در روزنامه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل نوشت: نمی توان به ایران اعتماد کرد و به همین علت در رای گیری کنگره آمریکا در ماه سپتامبردرباره توافق، به آن رای منفی خواهد داد.

وی در تشریح علت های مخالفت خود با توافق هسته ای نوشت: زمانی که جلسه مجلس نمایندگان در ماه سپتامبر تشکیل شود، یکی از نخستین اولویت های ما بررسی طرح جامع اقدام مشترک برای محدود کردن برنامه هسته ای ایران خواهد بود.

وی افزود: پس از بررسی های دقیق تصمیم گرفتم از توافق هسته ای حمایت نکنم. هدف مذاکراتی که به تازگی به نتیجه رسیده است، این بود که جلوی دسترسی ایران را به سلاح اتمی بگیرد. مذاکره کننده ها به سختی تلاش کردند، اما در پایان طرح جامع اقدام مشترک به ایران اجازه خواهد داد یک کشور در آستانه هسته ای شدن بماند و در عین حال از مزیت های لغو تحریم های بین المللی نیز بهره مند شود.

وی در ادامه مدعی شد: با صراحت بگویم. ایران یک کشور در آستانه هسته ای شدن است. ایران با نقض پنج قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل زمان فرار هسته ای خود را به چند هفته کاهش داده است. این رفتار درست برای یک شریک قابل اعتماد در زمان صلح نیست.

السی هستینگس در ادامه این مقاله نوشت:ماه گذشته شورای امنیت سازمان ملل طرح جامع اقدام مشترک را تایید کرد. بعلاوه شورای امنیت ممنوعیت فروش سلاح های متداول به ایران را بعد از پنج سال لغو کرد و به ایران اجازه داد برنامه توسعه موشک های بالستیک خود را که امکان حمل کلاهک های هسته ای را دارد، از سر بگیرد. این موضوع تهدیدی برای آمریکا و متحدان آن است.

این نماینده آمریکایی در ادامه مدعی شد: باید در نظر داشت با لغو تحریم های بین المللی میلیاردها دلار به اقتصاد ایرانی ها تزریق خواهد شد. بدون تردید بخشی از این پولها به گروه های تروریستی مورد حمایت ایران اختصاص می یابد.

وی گفت: “ما باید یک سازو کار تحریمی قدرتمند را به عنوان اهرم فشار خود بر ایران حفظ کنیم. تحریم ها ایران را به پای میز مذاکرات کشاندند. موضوع نگران کننده تر این که در توافق روندی در نظر گرفته شده است که ایران می تواند بیست و چهار روز دسترسی بازرسان بین المللی به سایت های از قبل اعلام نشده را به تاخیر بیاندازد. این تاخیر به ایران امکان می دهد هر گونه فعالیت هسته ای یا موشکی خود را پنهان کند.

وی در پایان نوشت: “رای منفی من به این توافق به معنی موافقتم با جنگ نیست. معتقدم آمریکا می تواند با همکاری شرکایش مسیر اعمال تحریم ها را تا زمان دست یابی به توافقی جامع ادامه دهد. صرف این که به توافقی با ایران دست یافته ایم، به این معنی نیست که این توافق خوب است و می تواند برای همیشه سازو کار برنامه هسته ای ایران را از بین ببرد. ما نباید توافقی بکنیم که قدرت مذاکره ما را در آینده از بین می برد.”

دکمه بازگشت به بالا