اعتماد به پزشک بخشی از درمان است

سید حسن هاشمی پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه جامعه پزشکی نیازمند موعظه، تشویق و ترغیب از سوی علماست اظهار کرد: معتقدیم جامعه پزشکی ایران در طول دوران انقلاب، دفاع مقدس تا امروز در کنار ملت بوده و خدمات بسیار ارزشمندی انجام داده است. وی افزود: پزشکان …

سید حسن هاشمی پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه جامعه پزشکی نیازمند موعظه، تشویق و ترغیب از سوی علماست اظهار کرد: معتقدیم جامعه پزشکی ایران در طول دوران انقلاب، دفاع مقدس تا امروز در کنار ملت بوده و خدمات بسیار ارزشمندی انجام داده است.
وی افزود: پزشکان ایرانی از دورترین نقاط مرزی تا بهترین مراکز علمی دنیا فعالیت دارند و البته گاهی از تریبون های رسمی مورد بی مهری قرار می گیرند.
وزیر بهداشت گفت:طی دو سال اخیر دربخش خدمات عمومی اقدامات خوبی صورت گرفته ودولت انصافا فعالیت های مناسبی داشته است، البته امیدواریم با تغییر مسئولان، این روند تداوم داشته باشد.
هاشمی خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم که دولت و مجلس در حوزه درمان تصمیماتی را اخذ و اجرایی کنند که بیماران جز رنج بیماری مسئله دیگری نداشته باشند.
وی با بیان اینکه طی سال های اخیر، اقدامات عمرانی زیادی صورت گرفته ولی در زمینه ساخت مراکز درمانی اقدام ویژه ای صورت نگرفته است، گفت: تنها سه درصد بودجه عمرانی کشور به ساخت و ساز بیمارستان اختصاص یافته و نشان می دهد که این مسئله مورد بی مهری قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه برخی بیمارستان های کشور دارای قدمت ۷۰ ساله هستند، عنوان کرد: البته در برخی شهرها از جمله قم خبرهای خوبی در این زمینه داریم و امیدواریم تا پایان دولت یازدهم حداقل دو هزار تخت به بیمارستان های قم افزوده شود، زیرا شیعیان از سراسر جهان در این شهر زندگی می کنند و باید خدمات بهتری را دریافت کنند.
هاشمی در خاتمه با بیان اینکه قیمت تمام شده خدمات در حوزه درمان هنوز از سوی دولت مشخص نشده است گفت: در بسیاری از زمینه ها این امر صورت گرفته و چنانچه در حوزه بهداشت و درمان هم اجرایی شود می توان برخی مشکلات را حل کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا