بازسازی سلول مغز انسان محقق شد

محققان دانشگاه اوهایو در آمریکا می گویند: با استفاده از این موفقیت می توان داروهای عصبی را بر روی الگوهای غیر حیوانی آزمایش کرد و این موفقیت بارقه امید جدیدی در رابطه با درمان آلزایمر به شمار می رود. این مغز که در یک ظرف آزمایشگاهی پرورش یافته است با مغز یک جنین پنج هفته …

محققان دانشگاه اوهایو در آمریکا می گویند: با استفاده از این موفقیت می توان داروهای عصبی را بر روی الگوهای غیر حیوانی آزمایش کرد و این موفقیت بارقه امید جدیدی در رابطه با درمان آلزایمر به شمار می رود.

این مغز که در یک ظرف آزمایشگاهی پرورش یافته است با مغز یک جنین پنج هفته ای قابل مقایسه است.

این مینی مغز که از سلول های پوستی دوباره برنامه ریزی شده به وجود آمده است، به اندازه پاکن یک مداد است.

دانشمندان امیدوارند که این توده ناصاف از فیبرها و سلول های عصبی یک ابزار با ارزش تحقیقاتی برای آزمایش داروهای جدید بر روی الگوهای غیر حیوانی باشد و باعث بررسی بیشتر اختلالات مغزی مانند آلزایمر شود.

نوشته های مشابه

این تصویر مغز پرورش یافته در آزمایشگاه شامل ساختارهایی از قبیل نیمکره مغزی، ساقه نوری و خم جمجمه، یک خم در منطقه اواسط مغز می شود که همگی از ویژگی های مغز جنین انسان است.

این مغز علاوه بر نرون ها و طرح های حامل سیگنال به نام آکسون ها و دندریت ها، شامل سلول های حامی و ایمنی نیز هست.همچنین این مغز، ۹۹ درصد از ژن های حاضر در مغز جنین را داراست.

محققان دانشگاه اوهایو در آمریکا می گویند: این مغز نه تنها شبیه مغز در حال تکامل است بلکه تنوع سلولی آن تقریبا تمامی ژن ها را شبیه یک مغز بیان می کند.

به گفته محققان ، این الگوی مغزی برای سلامت انسان بسیار مفید است زیرا گزینه بهتر و آشکارتری برای آزمایش و ابداع درمان ها به غیر از آزمایش بر روی جوندگان ارائه می دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا