اخبار شنیده‌ها و شایعات!

 دیدار جیسون رضاییان با مادر و همسرش شنیده شد که جیسون رضاییان خبرنگار روزنامه واشنگتن پست كه سال گذشته با اتهامات امنیتی در تهران دستگیر شد سه شنبه با مادر و همسرش در زندان اوین ملاقات كرد. عصر ایران نوشت؛ مری رضاییان مادر جیسون به همراه یگانه صالحی همسرش در هفته‌های گذشته سه شنبه‌ها در …

 دیدار جیسون رضاییان با مادر و همسرش
شنیده شد که جیسون رضاییان خبرنگار روزنامه واشنگتن پست كه سال گذشته با اتهامات امنیتی در تهران دستگیر شد سه شنبه با مادر و همسرش در زندان اوین ملاقات كرد. عصر ایران نوشت؛ مری رضاییان مادر جیسون به همراه یگانه صالحی همسرش در هفته‌های گذشته سه شنبه‌ها در اوین با جیسون دیدار کرده‌اند. از دوره بازداشت جیسون رضاییان ۱۳ ماه می‌گذرد و در روزهای گذشته دادگاه او برگزار شده است. مادر جیسون كه از مدت‌ها پیش برای دیدار با فرزندش به استانبول تركیه آمده است در جلسات دادگاه فرزندش به همراه یگانه صالحی شركت داشت.

قالیباف پدرخوانده آزادگی ایران اسلامی؟
شنیده شد که بعد از تایید و تكذیب‌ها، بالاخره اعلام شد كه حزب «آزادگی ایران اسلامی» متعلق به «عیسی كاكوئی»، مشاور شهردار تهران، مجوز گرفته است. خبرآنلاین نوشت؛ این خبر را خود «كاكوئی» با عنوان دبیركل موقت این حزب داده است. او گفته به‌ زودی قرار است پیش‌كنگره و كنگره حزب هم برگزار شود. تاكنون جزییات بیشتری منتشر نشده است و این در حالی است كه شهردار تهران پیش‌تر گفته بود: «ما حزبی به ثبت نرسانده‌ایم»؛ شاید منظور شهردار تهران این بوده است كه او قرار نیست عنوان رسمی دبیركل را داشته باشد یا در شورای مركزی آن حضور پیدا كند. احتمالا او قرار است در نقش پدرخوانده پشت صحنه باقی بماند.

نه وزارت ارشاد به ترانه نژاد پرستانه
شنیده شد که وزارت ارشاد ارائه هرگونه مجوزی به ترانه «عرب كش» را تكذیب كرد. به تازگی ترانه‌ای با عنوان «عرب كش» در اینترنت منتشر شده است. انتخاب نوشت؛ در این ترانه از عبارت‌های توهین آمیز و نژادپرستانه‌ای علیه مردم عرب استفاده شده است. انتشار این ترانه با واكنش منفی بسیاری از ایرانیان روبه رو شده است. نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت ارشاد درباره اعطای مجوز به ترانه اختلاف‌آمیز گفت: ارشاد به ترانه عرب كش هیچ مجوزی نداده است چرا كه سیاست ما در حفظ انسجام و وفاق ملی و تقریب قومیت‌هاست. این اثر اجازه نشر ندارد، همه فعالیت‌ها معطوف به وفاق ملی باید باشد.

كتاب هدیه حدادعادل به ظریف پرفروش شد
شنیده شد که هدیه‌ای كه غلامعلی حداد عادل پس از اتمام مذاكرات هسته‌ای در مجلس شواری اسلامی به محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، داد، با استقبال خوبی از سوی مخاطبان در بازار كتاب همراه شد. تسنیم نوشت؛ طبق اعلام انتشارات سخن، میزان فروش این كتاب در این مدت رضایت‌بخش بود، به‌طوری كه این اثر در آستانه چاپ دوم قرار گرفته است. «یادداشت‌های روزانه محمدعلی فروغی» كه به‌تازگی از سوی نشر سخن منتشر شده، جلد دیگری است از یادداشت‌های روزانه سیاستمدار و ادیب ایرانی دوره قاجار، محمدعلی فروغی كه به‌سفارش و درخواست ایرج افشار، به‌كوشش محمدافشین وفایی و پژمان فیروزبخش تدوین و در سال جاری روانه بازار نشر شده است.

نوشته های مشابه

آقای جمالی در بخش مراقبت‌های ویژه
شنیده شد که رضا فیاضی، هنرمند پیشكسوت تئاتر، تلویزیون و سینما، به علت ناراحتی قلبی، در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانی در تهران بستری شد. ایرنا نوشت؛ همسر این هنرمند درباره وضعیت فیاضی گفت: همسرم دردی در ناحیه قفسه سینه احساس كرد كه با مراجعه به پزشك، تشخیص بر این داده شد كه برای آنژیو در بیمارستان بستری شود. همسر این هنرمند افزود: فیاضی روز گذشته برای كارهای درمانی در بیمارستان بستری شده است. رضا فیاضی نیز در گفت‌وگویی كوتاه به ایرنا گفت: در حال حاضر منتظر اعلام نظر پزشكان درباره وضعیت درمانی خود است. از كارهای به یادماندنی این هنرمند ۶۱ ساله می‌توان به مجموعه‌های پهلوانان نمی‌میرند، دنیای شیرین، زی زی گولو، بچه‌های نسبتا بد، روزگار قریب و تبریز در مه اشاره كرد.

بازداشت مدیر ارشد بانک سپه در حال پیگیری است
شنیده شد که رئیس کمیسیون اصل۹۰ گفت: مجلس پیگیری‌های خود را درباره مدیر ارشد بانک سپه از طریق بانک مربوطه، وزارت اقتصاد و دارایی و دستگاه قضا خواهد داشت.باشگاه خبرنگاران نوشت؛ محمدعلی پورمختار درباره آخرین وضعیت تخلف یکی از مدیران ارشد بانک سپه گفت: مدیر ارشد بانک مذکور در حال حاضر بازداشت هستند که امیدواریم هرچه زودتر از وی رفع اتهام شود. وی ادامه داد: تصمیمی که در مورد وی گرفته شده بیشتر اتهام در این فضا بوده است. رئیس کمیسیون اصل ۹۰ تصریح کرد: مجلس پیگیری‌های خود را از طریق بانک مربوطه، وزارت اقتصاد و دارایی و دستگاه قضا خواهد داشت. پورمختار در پایان خاطرنشان کرد: کمیسیون اصل ۹۰ نیز در حال پیگیری است و در روزهای آتی اطلاعات بیشتری در این زمینه ارائه خواهد کرد.

واكنش جوكار به مصاحبه ابتكار با بی‌بی سی
شنیده شد که نماینده مجلس با بیان اینكه دستاورد فناوری هسته‌ای متعلق به كشور، نظام و ملت است، گفت: هیچ گروه، حزب و جناحی حق مصادره دانش هسته‌ای و توافق هسته‌ای را به نفع خود ندارد. الف نوشت؛ محمدصالح جوكار در واكنش به مصاحبه اخیر معصومه ابتكار با رسانه بی‌بی‌سی و اظهارات وی مبنی بر اینكه توافق هسته‌ای اهرمی را دراختیار اصلاح‌طلبان قرار می‌دهد، گفت: بحث هسته‌ای و فناوری و صنعت هسته‌ای حاصل تلاش دانشمندان به ویژه شهدای هسته‌ای، پایمردی و ایستادگی ملت برای رسیدن به علم و فناوری هسته‌ای و در سایه تدابیر و رهنمودهای حكیمانه رهبر معظم انقلاب است، كه تیم مذاكره‌كننده نیز در این حوزه زحمات بسیاری را در این رابطه متحمل شدند و تلاش‌های بسیاری را انجام دادند. وی با بیان اینكه هیچ حزب، ‌گروه، جناح سیاسی حق مصادره دانش هسته‌ای یا رسیدن به توافق هسته‌ای را به نفع خود ندارد، خاطرنشان كرد: اینكه از دستاوردهای ملی، به نفع جریانی خاص بهره‌برداری شود و جریانی خود را پیروز میدان بداند صحیح نیست، چرا كه فناوری هسته‌ای و دستاوردهای آن متعلق به كشور، ملت و نظام است.

ضرغامی در مراسم تجلیلش غایب بود
شنیده شد که در حالی كه در خبرهای رسمی هشتمین اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی، از رئیس سابق سازمان صداوسیما به عنوان فردی كه مورد تجلیل قرار می‌گیرد نام برده شده بود، سید عزت‌ا… ضرغامی در این مراسم حاضر نشد. ایسنا نوشت؛ مراسم اختتامیه هشتمین اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی برگزار شد و در این مراسم قرار بود علاوه بر مجید مجیدی، كارگردان فیلم سینمایی «محمد رسول‌ا… (ص)» از سید عزت‌ا… ضرغامی رئیس سابق سازمان صداوسیما به خاطر سوابقش در اجلاس تجلیل شود كه وی در این مراسم حاضر نشد. سال گذشته سید عزت‌ا… ضرغامی در مقام رئیس سازمان صداوسیما در مراسم اختتامیه شركت كرده بود. همچنین سرافراز كه امسال در مقام رئیس جدید سازمان صداوسیما جایگزین ضرغامی شده است، از اواسط مراسم در سالن همایش‌های صداوسیما حاضر شد و پس از پایان سخنرانی‌اش در حالی كه هنوز مراسم به پایان نرسیده بود سالن را ترك كرد. در مراسم اختتامیه اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی همچنین از خانواده شهدای اتحادیه تجلیل شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا