اعتراض به تبرئه‌ مرتضوی‌ در پرونده کهریزک

میر مجید طاهری اظهار کرد: امروز (چهارشنبه) از دفتر شعبه برای ابلاغ حکم تماس گرفتند و با مراجعه به شعبه دادگاه، حکم ابلاغ شد. وکیل مدافع روح‌الامینی با اشاره به تبرئه مرتضوی در حکم بدوی صادر شده از سوی شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی کشکولی اظهار کرد: به طور قطع …

میر مجید طاهری اظهار کرد: امروز (چهارشنبه) از دفتر شعبه برای ابلاغ حکم تماس گرفتند و با مراجعه به شعبه دادگاه، حکم ابلاغ شد.

وکیل مدافع روح‌الامینی با اشاره به تبرئه مرتضوی در حکم بدوی صادر شده از سوی شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی کشکولی اظهار کرد: به طور قطع به حکم صادره اعتراض می‌کنیم و تا جایی که قانون اجازه می‌دهد این پرونده را دنبال می‌کنیم و از تمامی فرصت‌های قانونی استفاده خواهیم کرد.

طاهری با بیان اینکه از دادگاه انتظار چنین رأیی نداشته است گفت: تمام سعی‌مان را برای احقاق حق انجام دادیم و از این پس نیز بدون واهمه از کسی به تلاش خود ادامه می‌دهیم.
سعید مرتضوی دادستان وقت تهران و مدیرعامل پیشین سازمان تامین اجتماعی در این پرونده با گزارش کمیته تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی و شکایت تأمین اجتماعی به عدم تمکین نسبت به رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری و تحصیل مال از طریق نامشروع متهم شده است. وی همچنین با شکایت روح‌الامینی اولیای دم یکی از کشته‌شدگان حادثه بازداشتگاه به معاونت در قتل محکوم شده است.

این پرونده پس از صدور کیفرخواست از سوی دادستانی تهران، طی هفت جلسه در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی کشکولی رسیدگی شد و ۲۵ مرداد ماه حجةالاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای معاون اول و سخنگوی قوه‌قضاییه در هشتاد و سومین نشست خبری خود با خبرنگاران از صدور حکم این پرونده خبر داد و گفت: مرتضوی در این پرونده در ارتباط با برخی اتهامات، تبرئه و در نسبت به برخی اتهامات نیز به حبس و رد مال محکوم شده است.

صبح امروز (چهارشنبه) قاضی کشکولی به خبرنگار تسنیم گفت که مرتضوی در ارتباط با معاونت به قتل تبرئه و در ارتباط با بخشی از پرونده تامین اجتماعی به حبس و رد مال محکوم شده است.

بخش دیگری از گزارش کمیته تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از سازمان تأمین اجتماعی همچنان در شعبه ۱۵ دادسرای کارکنان دولت مفتوح است و هنوز منجر به صدور قرار مجرمیت یا کیفرخواست نشده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا