بحث سلامت جوانان نباید فقط از منظر پزشکی بررسی شود

محمود گودرزی روز سه شنبه در پنجاه وپنجمین جلسه ستاد فرماندهی امور جوانان که به بررسی «سند سلامت جوانان» اختصاص داشت، با بیان اینکه سند تدوین شده تک بعدی بوده و بیشتر از منظر پزشکی نوشته شده، افزود: این سند خالی از مفاهیم اجتماعی و فرهنگی است و باید برای بررسی سلامت جوانان از منظر …

محمود گودرزی روز سه شنبه در پنجاه وپنجمین جلسه ستاد فرماندهی امور جوانان که به بررسی «سند سلامت جوانان» اختصاص داشت، با بیان اینکه سند تدوین شده تک بعدی بوده و بیشتر از منظر پزشکی نوشته شده، افزود: این سند خالی از مفاهیم اجتماعی و فرهنگی است و باید برای بررسی سلامت جوانان از منظر عمومی نگاه کرد.
وی با بیان اینکه ۱۸ نهاد در تدوین این سند دخالت دارند، تصریح کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می تواند چاقی جوانان را فقط از منظر انباشت چربی بررسی کند و راهکار ارائه دهد، در صورتیکه سبک غذایی و رژیم درست غذایی را رسانه ها می توانند آموزش دهند.
گودرزی، دادن وظیفه صددرصدی به یک وزارتخانه در سند سلامت جوانان را نادرست ارزیابی کرد و گفت: باید نهادهای دیگر نیز از مناظر فرهنگی در این حوزه دخالت داشته باشند.
وی درمورد برگزاری شورای عالی جوانان با حضور معاون اول رییس جمهوری افزود: هنگامی که موضوعات کافی برای ارائه در این جلسه و مصوبه شدن آنها داشته باشیم این جلسه را با حضور معاون اول رییس جمهوری برگزار خواهیم کرد.
وزیر ورزش و جوانان درمورد تصویب سند سلامت جوانان گفت: قرار است این سند پس از تغییرات مورد نظر، در جلسه بعدی ستاد ساماندهی جوانان به تصویب برسد.

دکمه بازگشت به بالا