بی انصافی است که بگوییم رشد علمی نداشته ایم

مخبر دزفولی روز دوشنبه در شانزدهمین اجلاس سالانه بسیج اساتید کشور افزود: در شرایط فعلی ارتباط بسیار مناسبی بین حوزه های مختلف دانشگاهی و شورای عالی انقلاب فرهنگی شکل گرفته که باید از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم. وی با بیان اینکه نهضت نرم افزاری شکل گرفته در کشور نتایج بسیار مثبتی …

مخبر دزفولی روز دوشنبه در شانزدهمین اجلاس سالانه بسیج اساتید کشور افزود: در شرایط فعلی ارتباط بسیار مناسبی بین حوزه های مختلف دانشگاهی و شورای عالی انقلاب فرهنگی شکل گرفته که باید از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه نهضت نرم افزاری شکل گرفته در کشور نتایج بسیار مثبتی را به همراه داشته است اظهار کرد: برخی در زمانی که این موضوعات مطرح شده بود در این زمینه ها تردید می کردند که مگر می شود علم هم تولید کرد.
دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در این زمینه افراد بسیار همچون اساتید بسیجی همت کردند و توانستند شرایط جدیدی را در حوزه علمی کشور ایجاد کنند.
دزفولی ادامه داد: امروز نقشه جامع علمی کشور به صورت دقیق مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته و کلیت آن در جامعه پیاده شده است.
وی با بیان اینکه شکل گیری تمدن نیازمند الزاماتی است خاطر نشان کرد: حوزه علم و فناوری در کنار شکل گیری رویکردهای فرهنگی مناسب و توجه ویژه به اقتصاد مقاومتی می تواند تمدن ایران اسلامی را شکوفا کند.
دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: موضوع مهندسی فرهنگی به صورت گسترده توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال بررسی است و دو ستاد طراحی شده در این حوزه فعالیت خود را به زودی آغاز می کنند.
وی با اشاره به اینکه آنچه بدست آورده ایم حاصل خودباوری جامعه علمی کشور است اظهار کرد: آمارها نسبت به دهه ۸۰ رشد داشته ولی هنوز با آرمان ها فاصله داریم.
دزفولی افزود: در سایه رشد حوزه علم و فناوری دیگر کسی برای پیوند به خارج از کشور سفر نمی کند و در حوزه سلول های بنیادی در حوزه علمی، فناوری و کاربردی پیش رفت های بسیار داشته ایم.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: سهم تولید علم ما در جهان در دهه ۸۰ حدود ۱۵صدم درصد بود که این رقم اینک به ۱.۵ درصد رسیده است.
وی خاطر نشان کرد: در حوزه تولید علم نباید تنها از دولت توقع داشت بلکه باید تمام مجموعه های مختلف بسیج شوند و به پیشرفت فعالیت های علمی و دولت کمک کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا