جهانگیری: همه طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی واگذار می شوند

اسحاق جهانگیری دوشنبه شب در جلسه شورای اداری مازندران با بیان اینکه دولت تصمیم گرفته است که همه طرح های نیمه تمام را به بخش خصوصی واگذار کند، ادامه داد: امسال، شاخص ارزیابی استانداران و مدیران در واگذاری طرح های نیمه تمام است. وی اضافه کرد: این موضوع در جلسه چهارشنبه هفته جاری با استانداران …

اسحاق جهانگیری دوشنبه شب در جلسه شورای اداری مازندران با بیان اینکه دولت تصمیم گرفته است که همه طرح های نیمه تمام را به بخش خصوصی واگذار کند، ادامه داد: امسال، شاخص ارزیابی استانداران و مدیران در واگذاری طرح های نیمه تمام است.
وی اضافه کرد: این موضوع در جلسه چهارشنبه هفته جاری با استانداران کشور مورد تاکید و به صورت دستورالعمل ابلاغ می شود.
جهانگیری با تاکید بر اینکه مسوولان بودجه جاری را سختگیرانه هزینه کنند، تصریح کرد: در این شرایط ،لحظه ای تردید برای مبارزه با فساد اقتصادی جایز نیست.

*** افتخارات مذاکرات هسته ای در تاریخ نوشته خواهد شد
وی با بیان اینکه دولت توجه خاصی به مازندران دارد، بیان داشت: هر چند به سرانجام رساندن عزتمندانه موضوع هسته ای بزرگترین و کاملترین کار رییس دولت یازدهم حتی برای چهار سال قابل تصور است ، اما دولت با تدبیر و امید به فکر شکوفایی و آرامش و رفاه مردم است.
وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید نخستین تدبیر را در حل مشکل هسته ای ایران با سه هدف مبنی بر اینکه ‘حق هسته ای ایران را دنیا باید اعتراف و اعلام کند، از دستاوردهای هسته ای حفاظت شود و تحریم های ظالمانه باید بر طرف شود’ ، برنامه ریزی کرد که امروز این هدف حاصل شد.
معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه افتخارات مذاکرات هسته ای در تاریخ نوشته خواهد شد، بیان داشت: اینکه شورای امنیت قطعنامه خود را لغو کند یک اتفاق استثنایی در تاریخ سازمان ملل و شورای امنیت است.
جهانگیری با بیان اینکه ایستادگی ملت ایران نیز در مقوله هسته ای در تاریخ نظام جمهوری اسلامی استثنایی بوده است، خاطر نشان کرد: امروز ۶۰ کشور دنیا اعتراف کردند که با داعش بدون ایران نمی توان مقابله کرد.

*** موج سرمایه گذاری اروپایی و آسیایی به ایران راه افتاده است
جهانگیری با بیان اینکه امروز اقتصاد ایران در دست بخش خصوصی است، گفت: در حالی که جوانان فرصت و سرمایه هر کشوری هستند اما بیکاری فارغ التحصیلان جوان ، رنج بزرگ خانواده ها است.
معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه دولت یازدهم پس از توافق هسته ای برای توسعه ایران ، حل بیکاری و رفاه مردم مسوولیت بزرگی دارد، بیان داشت: موج سرمایه گذاری اروپایی ها و آسیایی ها به ایران راه افتاده است.
به گفته جهانگیری شرایط و موقعیت حضور سرمایه گذاران خارجی را باید مدیریت کنیم تا افزایش تولید، صادرات، اشتغال و در نتیجه رفاه و آرامش مردم ایجاد شود.
وی از اقتصاد مقاومتی به عنوان نسخه شفا بخش اقتصاد ایران نام برد و گفت: سال ۹۴ سال حساسی برای ایران است.
وی با بیان اینکه از منابع نفتی در دولت های نهم و دهم به بدترین وضع استفاده شده است، ادامه داد: با فروش یک میلیون بشکه نفت در روز و محدودیت فروش و جابجایی در منابع مالی ، دولت سال سخت مالی را در پیش دارد.
جهانگیری با بیان اینکه حساسیت مازندرانی ها در مقوله زمین خواری و تغییر کاربری غیر مجاز باید چندین برابر شود، اظهار داشت: ما با آرامش و ویلا داشتن مردم مخالف نیستیم اما با زد و بند های اداری مخالفیم.
معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه جنگل، مرتع و منابع طبیعی فرصت های مهم توسعه ای استان مازندران هستند، گفت: مازندران می تواند استان اول کشور در توسعه باشد .
وی بندر امیر آباد و هم مرز بودن با کشورهای حاشیه دریای خزر را فرصت بزرگ توسعه ای استان مازندران یاد و اضافه کرد: گردشگری و کشاورزی مازندران نیاز به توجه جدی تری دارد.
جهانگیری با تاکید بر اینکه هرگونه فعالیت بر خلاف مقولات زیست محیطی در مازندران ممنوع است، گفت: توجه به راههای مواصلاتی تهران شمال باید جدی تر دنبال شود.
به گفته جهانگیری این نگاه در دولت بوجود آمده است بطوریکه مقرر شد تا پایان سال ۹۴ محور مواصلاتی سوادکوه، سال ۹۵ محور هراز و تا سال ۹۶ قطعه اول آزاد راه تهران شمال به اتمام برسد.
معاون اول رییس جمهوری روز دوشنبه به همراه سه وزیر نیرو، صنعت و معدن و تجارت و جهاد کشاورزی برای بازدید و افتتاح چند طرح مهم اقتصادی و همچنین حضور درنشست شورای اداری استان به مازندران سفر کرد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا