چهارشنبه،فرصت مجدد اعتراض‌به حذف یارانه

به گزارش خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمد میدری در حاشیه نشست تخصصی نقد و بررسی احکام سالمندان در برنامه ششم توسعه در جمع خبرنگاران، در خصوص دو میلیون نفری که یارانه‌شان قطع شده‌ است تصریح کرد: کسانی که یارانه‌شان حذف شده و نسبت به آن اعتراض داشته‌اند می‌توانند از روز چهارشنبه به سامانه …

به گزارش خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمد میدری در حاشیه نشست تخصصی نقد و بررسی احکام سالمندان در برنامه ششم توسعه در جمع خبرنگاران، در خصوص دو میلیون نفری که یارانه‌شان قطع شده‌ است تصریح کرد: کسانی که یارانه‌شان حذف شده و نسبت به آن اعتراض داشته‌اند می‌توانند از روز چهارشنبه به سامانه استعلام یارانه نقدی به نشانی www.yaraneh10.ir مراجعه و علت حذف خود را مشاهده کنند؛ پس از ثبت اعتراض، یا یارانه آنها عودت داده شده و یا به طور کل قطع خواهد شد.

وی درخصوص نحوه عودت یارانه‌ها نیز گفت: افرادی که یارانه مردادماه‌شان را دریافت نکرده‌اند، چنانچه پس از ثبت اعتراض یارانه عودت داده شود، یارانه مردادماه خود را قبل از واریز یارانه شهریورماه دریافت و یارانه شهریورماه‌شان نیز مانند عموم افراد پرداخت خواهد شد.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین درخصوص افرادی که «امشب» یارانه خود را دریافت نکرده و به عبارتی در مردادماه یارانه آنها حذف شده است نیز عنوان کرد: کسانی که یارانه آنها در مردادماه حذف شده و امشب یارانه نمی‌گیرند، می‌توانند از سه‌شنبه هفته آینده به سامانه یارانه ۱۰ مراجعه و وضعیت خاص خود را مشخص کنند و چنانچه نیاز به انجام تعهداتی است، آن را اعمال و پس از بررسی اعتراض آنها یا یارانه‌شان عودت داده می‌شود یا به طور کلی قطع خواهد شد.

میدری درخصوص میزان اعتراضات نسبت به حذف یارانه‌ها نیز گفت: درصد کمی از حذف‌شدگان اعتراض کرده‌اند که میزان آنها و میزان افرادی که در ماه‌های مختلف عودت شده‌اند، متفاوت بوده است.

نوشته های مشابه

وی همچنین عنوان کرد: تا پیش از این با مقداری تاخیر به اعتراضات رسیدگی می‌کردیم زیرا سرعت برای ما ملاک نبود بلکه دقت را در دستور کار خود قرار داده بودیم تا حق کسی ضایع نشود اما از این پس با سرعت بیشتری اعتراضات را رسیدگی خواهیم کرد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن اشاره به آنکه درصد زیادی از ایرانیان مقیم خارج نسبت به حذف یارانه خود معترض بوده‌اند گفت: طبق قانون مصوب شده، آن دسته از ایرانیان مقیم خارج که در سایر کشورها «کارگر» هستند، می‌توانند یارانه دریافت کنند.

میدری در این خصوص تصریح کرد: این افراد می‌توانند به سامانه یارانه ۱۰ مراجعه و نسبت به دریافت کارت «اشتغال در خارج از کشور» اقدام کنند و پس از دریافت این کارت و ثبت اعتراض در سامانه یارانه ۱۰ نه تنها یارانه آنها عودت داده می‌شود بلکه از برخی معافیت‌ها نیز بهره‌مند خواهند شد.

وی درخصوص شاخص‌های وزارتخانه برای حذف یارانه‌بگیران نیز گفت: هر فردی به سامانه یارانه ۱۰ مراجعه کند، علت حذفش به طور کامل مشخص است، اما به طور کلی نیز شاخص‌های حذف یارانه‌ها، از جمله سطح درآمد افراد، موقعیت جغرافیایی و… است.

میدری در پایان به لایحه حمایت از حقوق معلولان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این لایحه در دولت تصویب شده و برای تایید و تصویب به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده است که تغییرات آن بستگی به اعمال نظر مجلس شورای اسلامی داشته و پس از آن تصویب خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا