ممنوعیت فروش مانتوهای شیشه‌ای در مانتوفروشی‌ها

سردار سرتیپ دوم پاسدار سعید منتظرالمهدی در سومین نشست خبری سخنگوی نیروی انتظامی به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد. به قتل رسیدن ۲ سارق توسط پلیس شایعه بود/ دستگیری کلاهبردار ۵ میلیارد تومانی در استان البرز سردار سرتیپ دوم پاسدار سعید منتظرالمهدی در ابتدای سومین نشست خبری سخنگوی نیروی انتظامی به شایعه قتل دو سارق توسط …

سردار سرتیپ دوم پاسدار سعید منتظرالمهدی در سومین نشست خبری سخنگوی نیروی انتظامی به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.

به قتل رسیدن ۲ سارق توسط پلیس شایعه بود/ دستگیری کلاهبردار ۵ میلیارد تومانی در استان البرز

سردار سرتیپ دوم پاسدار سعید منتظرالمهدی در ابتدای سومین نشست خبری سخنگوی نیروی انتظامی به شایعه قتل دو سارق توسط پلیس در شمال غرب پایتخت پرداخت و اظهارداشت: چندی پیش این خبر در سطح جامعه منتشر شد که دو سارق در شمال غرب پایتخت توسط پلیس به قتل رسیدند که با بررسی‌هایی که انجام دادیم دیدیم چنین خبری نیامده است؛ همچنین رئیس پلیس پایتخت نیز چنین خبری را تائید نکرد و متاسفانه بعد از بررسی‌ها دریافتیم که این خبر شایعه‌ای بیش نبوده است.

سردار منتظرالمهدی به بیان این قبیل شایعات در شبکه‌های اجتماعی اشاره‌ و تصریح کرد: شایعه جرم تلقی می‌شود و بنابر ماده ۶۹۸ مجازات اسلامی و ماده ۱۸ جرائم رایانه‌ای، هرکسی که ماجرایی را به کذب جهت تشویش اذهان و گمراه کردن افراد منتشر کند علاوه بر حبس، جریمه نقدی می‌شود.

نوشته های مشابه

وی گفت: متأسفانه افرادی به دنبال این هستند که در کانون توجه قرار گیرند و افرادی هم که خبر را می‌شنوند به دلیل هیجان کاذب از سر دلسوزی و نا‌آگاهانه اخبار را ارسال می‌کنند که به این شایعات دامن می‌زنند.

سخنگوی ناجا به بازخوانی دو پرونده سرقت در مشهد پرداخت و بیان داشت: تمام سارقانی که از بانک‌های مشهد سرقت کرده بودند دستگیر شدند.

منتظرالمهدی به یکی از این پرونده‌ها اشاره و بیان داشت: در یکی از این سرقت‌ها سارق فردی بود که با موتور سیکلت برای سرقت به بانک رفته بود و هنگام رقت کلید را در داخل جا می‌گذارد، هنگام خروج از بانک یکی از مراجعه‌کنندگان بانک، آقای دزد را صدا می‌زند و به او یادآوری می‌کند کلیدش را جا گذاشته و متاسفانه لحظات و ثانیه‌هایی را که برای رسیدن پلیس حیاتی بوده از بین می‌برد که ما به شهروندان توصیه می‌کنیم که اگر مانعی ایجاد نمی‌شود حداقل تسهیلاتی برای آنها فراهم نکنند.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی به سرقت ۴ کیلو طلا پرداخت و افزود: فردی ۵۵ ساله و طلاساز برای انتقال ۴ کیلو طلا آنها را در یک کیف گذاشته و به راحتی در صندلی عقب خودروی خود جا می‌دهد و راکبین موتورسوار نیز به راحتی کیف را سرقت می‌کنند که در ردپای اولیه شاگرد ۳۴ ساله طلاساز که ۱۶ سال در آن طلاسازی کار می‌کرده به عنوان یکی از مظنونان شناسایی می‌شود.

وی ۳ مولفه اثرگذار در سرقت را سرعت، فرصت و سهولت عنوان و تصریح کرد: دزدها فقط سرعت دارند و شهروندان باید جلوی فرصت و سهولت را بگیرند که اگر این امر محقق شود دو سوم سرقت‌ها کاهش می‌یابد.

منتظرالمهدی افزود: برای حل اینگونه مشکلات، آسیب‌ها و سرقت‌ها باید در برخورد با آنها اجتماعی شدن مبارزه با سرقت را در دستور کار همه قرار دهیم.

این مقام ارشد ناجا به پرونده دیگری در استان البرز پرداخت و گفت: همکاران ما در پلیس البرز روز گذشته فردی را که حدود ۵ میلیارد تومان از حساب کاربران یکی از بانک‌ها برداشت کرده بود شناسایی و دستگیر کردند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از کارکنان این بانک با افتتاح حساب و سند صوری ۵ میلیارد تومان از حساب مشتریان برداشت کرده بود که با بررسی‌های انجام شده وی به همراه ۲ تن از همدستانش دستگیر شد.

مانتوفروشی‌ها حق فروش مانتوهای شیشه‌ای را ندارند/ عامل آتش‌سوزی ارومیه قاتل ۱۵ سال پیش بوده است/اشتغال زنان در صنف‌ها را قانونگذار مشخص می‌کند

سردار منتظرالمهدی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس‌، درمورد پلمپ مانتو فروشی‌هایی که مانتوهای شیشه‌ای را عرضه می‌کنند اظهار داشت: مانتوفروشی‌ها حق فروش چنین مانتوهایی را ندارند و اگر کسانی می‌خواهند این مانتوهای شیشه‌ای و حریر را به عنوان لباس مجلسی به کار برند این دست لباس‌های باید در مغازه‌های لباس مجلسی به فروش برسد.

وی گفت: این مسایل تحت نظر اتحادیه مربوطه است که بنا به درخواست صنف مربوطه و اخذ مجوز قضایی ناجا به آنها کمک می‌کند؛ همانطرو که در تهران شاهد پلمپ شدن تعدادی از این مغازه‌ها هستیم

سخنگوی ناجا در پاسخ به دیگر پرسش فارس درمورد اینکه اشتغال زنان در کدام صنف‌ها ممنوع است و وضعیت اشتغال زنان در قهوه‌خانه‌ها و کافی‌شاپ‌ها چگونه است، گفت: حضور در مشاغل را قانونگذار مشخص می‌کند که در کدام صنف‌ها می‌تواند فعالیت کنند.

منتظرالمهدی در ادامه درمورد انفجار بمب در ارومیه اظهار داشت: موضوع بر اثر کدورت شخصی و کینه‌ دیرینه بوده که فردی یک نارنجک جنگی را در داخل کتابخانه‌ای پرت کرده و باعث کشته شدن یک نفر و زخمی شدن دو نفر می‌شود که بلافاصله کمتر از دو ساعتت شناسایی و دستگیر می‌شود که در اثنای این درگیری ماجرای دو قتل دیگر که در ۱۵ سال گذشته انجام شده بود مشخص می‌شود و معلوم می‌شود که همین فرد دستگیر شده این قتل‌ها را انجام داده است.

معاون اجتماعی ناجا در پاسخ به سوالی درمورد تردد موتورسیکلت‌ها در شهر اظهار داشت: حدود ۳.۵ میلیون موتور سوار در پایتخت داریم که هر کدام ۶ برابر خودروها آلودگی تولید می‌کنند که در حدود ۲۱ میلیون خودرو آلودگی ایجاد می‌کنند.

وی ادامه داد: در منطقه ۱۲ شهرداری تهران پلیس راهور فاتب طرحی را اجرا کرده که به واسطه آن ساماندهی مقررات و نحوه تردد موتورسیکلت در شهر را به اجرا گذاشته است که به اذعان رئیس پلیس راهور فاتب ۸۰ درصد مشکلات این محدوده حل شده که ان شاءالله اگر این طرح خوب اجرا شود در معابر دیگر نیز آن را اجرا خواهیم کرد.

قاتل سریالی شهر گنبد حرفه‌ای است/ عدم ابلاغ قانون برخورد با بی‌حجابی خودروهای شخصی

سخنگوی نیروی انتظامی در رابطه با سئوالی مبنی بر برخورد نیروی انتظامی با بدحجابی داخل خودروهای شخصی گفت: هنوز در این رابطه چیزی به ما ابلاغ نشده است هرچند شنیده‌ام در کمیسیون مربوطه مجلس تهیه شده است و در صورت ابلاغ ما مجری خواهیم بود.

وی تصریح کرد: در صورت ورود نیروی انتظامی پلاک خودرو جریمه خواهد شد.

منتظرالمهدی در رابطه با طرح LEZ یا منطقه آلایندگی هوای تهران گفت: براساس این طرح باید از خودروهای آبی که دارای استاندارد یورو ۵ که غالبا هیبریدی و برقی هستند استفاده شود و از خودروهایی که رنگ‌های قرمز دارند اجازه تردد نخواهند داشت که این طرح در برخی شهرهای جهان مانند لندن اجرا شده است و پاسخ داده اما اینکه آیا در تهران نیز پاسخگو باشد مشخص نیست چرا که اجرای اینگونه طرح‌ها نیازمند وجود زیرساخت‌هایی است که یکی از آنها دسترسی افراد به خدمات حمل و نقل عمومی پس از ۳۰۰ متر پیاده روی است. بنابراین معتقدم طرح خوبی است ولی در صورتی که زیرساخت‌های آن فراهم باشد.

وی در رابطه با ماجرای قاتل گنبدی که از سال ۷۸ تاکنون ۱۱ نفر را به قتل رسانده است و اینکه دستگیر نشدن وی شائبه غلط بودن آمارهای نیروی انتظامی را به ذهن متبادر می‌کند گفت: امروز مجرمان بسیار حرفه‌ای شده‌اند ضمن این که این فرد با همدستی دو فرزند خود و برخی دوستان اقداماتی انجام می‌داده است و شگردهایی مانند تعویض سوزن اسلحه را در پیش گرفته بود که دستگیری وی را مشکل کرده بود.

سخنگوی نیروی انتظامی تاکید کرد: به محض اینکه قتلی در جایی روی می‌دهد بررسی آن از ضروریات پلیس آگاهی است و حتما باید به این موضوع پاسخ داده شود چرا که فرمانده ناجا پیگیر موضوع هستند.

تنها یک سایت همسریابی مجوز دارد/ شناسایی زنی که در میدان شهدا قمه زد/ فیلتر شدن تلگرام برعهده نیروی انتظامی نیست

منتظرالمهدی در پاسخ به سؤالی مبنی بر مجوز سایت‌های همسریابی گفت: هیچ سایت همسریابی مجاز و دارای مجوز مگر سایت همسرگزینی براساس همسان‌گزینی مربوط به مؤسسه تبیان وجود ندارد. ضمن اینکه صدور مجوز فعالیت سایت‌های همسریابی برعهده سازمان جوانان وزارت ورزش و جوانان است.

وی افزود: ۷۰۰ سایت فعال در زمینه همسریابی وجود داشت که شناسایی شدند و با آنها برخورد شد. به یک مجرم اینترنتی که به‌وسیله سایت های همسریابی زنان را شناسایی و از آنها اخاذی می‌کرد، دستگیر شد، ولی اثرات روحی و روانی این اقدامات از جان قربانیان هیچ‌گاه خارج نمی‌شود.

منتظرالمهدی توصیه کرد: افراد جوان و نوجوان در تله های فیشینگ گرفتار نشوند و در زمان مقتضی تله فیشینگ و راه‌های گرفتار نشدن در این تله‌ها را عنوان خواهند کرد.

وی در رابطه با حاشیه‌های اکران فیلم رستاخیز مانند حادثه میدان شهدا که فیلم آن منتشر شد و زنی قمه زد، گفت: پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شده است و نتیجه آن پس از پایان تحقیقات اعلام می‌شود، ضمن اینکه خانم موردنظر شناسایی شده است.

سخنگوی نیروی انتظامی در رابطه با سؤالی در خصوص تخریب یک مسجد اهل سنت در شمال غرب تهران و اخبار متناقض در این رابطه گفت: این مسجد ساختمان ۴ طبقه‌ای بوده است که تغییر کاربری داده بوده و شهرداری باید در رابطه با آن براساس ماده ۱۰۰ ورود می‌کرده است، ضمن اینکه یگان ویژه و هیچ عضوی از اعضای نیروی انتظامی در کار تخریب حضور نداشته‌اند، ‌بلکه شرکت انتظام زیر نظر شهرداری است که حضور داشته است.

منتظرالمهدی در رابطه با مجسمه‌های ربوده‌شده و پیگیری این موضوع گفت: مسئولیت ربوده شدن این مجسمه‌ها با نیروی انتظامی نیست؛ چراکه هر مجسمه مسئولی دارد که به آن رسیدگی می‌کند، ضمن اینکه هیچ شکایتی از طرف سازمان‌ها به پلیس ارائه نشده است تا توسط پلیس پیگیری شود، ضمن اینکه ما در رابطه با این سرقت‌ها به سرنخ‌هایی پیدا کرده‌ایم. ضمن اینکه این مجسمه‌ها ذوب می‌شوند و به مجسمه‌هایی از جنس خود تبدیل می‌شوند.

وی در رابطه با سؤالی در رابطه با فیلتر شدن تلگرام نیز گفت: فیلتر شدن تلگرام و هرگونه تصمیم درخصوص فعالیت این اپلیکیشن‌ها در حوزه کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه حوزه قضائیه است که ۱۱ عضو حقوقی و ۲ عضو حقیقی دارد که نیروی انتظامی یکی از اعضای تأثیرگذار آن است و تاکنون هیچ‌گونه تصمیمی از آنجا به نیروی انتظامی ابلاغ نشده است.

اقدامات ناجا در ممسنی با دستور قضایی بوده است/ با برگزارکنندگان مراسم مختلط در باغ‌های اطراف تهران برخورد می‌شود

سخنگوی نیروی انتظامی در رابطه با بحث سربازتکنسین‌ها و خدمت کردن آنها به عنوان سربازتکنسین گفت: براساس قانون، در صورتی که بتوان نیروهای مسلح لطمه نخورد، می‌توان سرباز را دراختیار وزارتخانه قرار داد و این سربازتکنسین‌ها نیز می‌توانند در زمره همین سربازان قرار داشته باشند که این موضوع منوط به موافقت ستادکل نیروهای مسلح است.

وی در رابطه با سؤالی در خصوص بدپوششی مردان گفت: پوشش هنجاری اجتماعی است و همگان باید به پوشش خود در این راستا توجه کنند، چرا که پوشش نشانه شخصیت است و صد سال پیش عاملی بود که براساس آن که هر کسی با لنگ و زیرشلواری به خیابان می‌آمد جریمه می‌شد، ما اکنون جریمه نمی‌کنیم، از آنان درخواست داریم خودشان رعایت کنند ولی چنانچه هنجارشکنی کنند، طبق قانون با آنان برخورد می‌شود.

وی در خصوص حادثه ممسنی گفت: هر اتفاقی که در آنجا صورت گرفت و نیروی انتظامی انجام داد، براساس دستور قضایی بوده است و ما به عنوان ضابط قضایی باید دستور قضایی را اجرا کنیم و به نظر من کمی خویشتنداری خانم دکتر در این حادثه نیز هیچ مشکلی در پی نداشت و در لحظات اول، مشکلات حل می‌شد.

معاون اجتماعی ناجا تصریح کرد: فرمانده نیروی انتظامی برای بررسی موضوع، تیمی را اعزام کردند و با دکتر مربوطه نیز گفت‌وگو شده است، ولی این موضوع همچنان در حال بررسی است و در صورت مشخص شدن نتایج بررسی، اعلام می‌شود.

وی در رابطه با سؤالی مبنی بر اینکه آیا خودرو حریم شخصی است یا خیر، گفت: اگر خودرو در جایی باشد که در دید افراد و جامعه نباشد، حریم شخصی است، ولی اگر در انظار عمومی باشد، از شمول قانون حریم خصوصی خارج می‌شود.

منتظرالمهدی در رابطه با برگزاری عروسی‌های مختلط در باغ‌های اطراف تهران گفت: اداره اماکن نیروی انتظامی براساس قانون اماکن عمومی، برخورد لازم را در این موارد صورت می‌دهد و متأسفانه در برخی باغ‌های شخصی جشن‌های مختلط انجام می‌شود که چنانچه چنین مراسمی توسط نیروی انتظامی مشاهده شود و یا گزارش شود، با عاملان آن برخورد می‌شود و چنانچه سالن‌های دارای مجوز نیز چنین اقدامی انجام دهند، برخورد قضایی صورت می‌گیرد.

نظارت بر آرایشگاه برعهده اتحادیه است/ نیروی انتظامی برای برگزاری انتخابات مجلس آمادگی دارد

سخنگوی نیروی انتظامی در رابطه با موضوع طرح نظارت بر آرایشگاه‌های زنانه و اینکه گویا با چند آرایشگاه برخورد شده است، گفت: نظارت بر این صنوف برعهده اتحادیه مربوطه است و چنانچه از طرف این اتحادیه، درخواستی از سوی نیروی انتظامی صورت گیرد و شکایتی وجود داشته باشد، نیروی انتظامی به موضوع ورود می‌کند.

وی در رابطه با تمهیدات نیروی انتظامی برای برگزاری انتخابات مجلس نیز گفت: پیش‌بینی ما در این زمینه مثبت است و این انتخابات در فضایی آرام و دوستانه و البته رقابت‌آمیز برگزار می‌شود، اما ما از آمادگی حداکثری برای پیشگیری از وقوع چالش‌های حداقلی برخورداریم.

منتظرالمهدی در خصوص موضوع کنسرت‌ها و همکاری وزارت ارشاد، نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات در یک کمیسیون گفت: ما بارها اعلام کرده‌ایم که برای برگزاری کنسرت‌ها شرط لازم اخذ مجوز از وزارت ارشاد در خصوص محتوای کنسرت‌ها و شرط کافی، اخذ مجوز از اماکن نیروی انتظامی است و نیروی انتظامی در این خصوص بررسی‌های ترافیکی و امنیتی را صورت می‌دهد و به آن پاسخ داده خواهد شد، اما در این کار گروه ذکرشده سه نفره، توافقی به امضا نرسیده است.

دکمه بازگشت به بالا