کسر ۲۰ هزار تومان به ازای هر بیمه‌شده

محمود اسلامیان در نشست خبری امروز خود در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره قرارداد جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان گفت: قرارداد فعلی، ابتدای شهریور ماه به پایان می‌رسد. وی افزود: در حال بررسی نتایج مناقصه بیمه‌ها هستیم و برنده هفته آینده اعلام می‌شود. مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری افزود: علاوه بر یک میلیون و دویست هزار بازنشسته، …

محمود اسلامیان در نشست خبری امروز خود در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره قرارداد جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان گفت: قرارداد فعلی، ابتدای شهریور ماه به پایان می‌رسد.

وی افزود: در حال بررسی نتایج مناقصه بیمه‌ها هستیم و برنده هفته آینده اعلام می‌شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری افزود: علاوه بر یک میلیون و دویست هزار بازنشسته، نزدیک به دو میلیون خانواده بازنشستگان نیز تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دارند.

بدر ادامه این نشست خبری عباس رشیدی، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی به ارائه توضیحات بیشتری در خصوص قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان پرداخت و گفت: از سال ۹۲ دولت در خصوص بیمه تکمیلی بازنشستگان کمک می‌کرد اما سال گذشته کمک دولت در مجلس حذف و بار آن مستقیما روی دوش صندوق قرار گرفت. بر همین اساس سال گذشته بسته خدمتی بیمه تکمیلی را به مناقصه گذاشتیم. بودجه صرف شده برای این امر ۷۵۰ میلیارد تومان در سال گذشته شد.

وی افزود: با توجه به افزایش نرخ k جراحی و هزینه‌های مختلف امسال پس از رایزنی‌ها با کانون‌های مختلف بازنشستگی نظرات گرفته شد و بسته خدمتی گسترده تری نسبت به سال گذشته را با لحاظ قیمتی که بارش بیشتر روی صندوق باشد به مناقصه گذاشتیم. مناقصه انجام شده و در حال بررسی است تا هفته آینده برنده را اعلام کنیم.

رشیدی با بیان اینکه از اول مهرماه سال ۹۳ کتاب ارزش نسبی خدمات تغییر یافت و ۱۷۴.۵ درصد تغییر تعرفه‌ها را داشتیم اما به دلیل آنکه قرارداد ما ۲۹ مرداد بسته شده بود با مشکلاتی روبرو شدیم و قرار شد در قرارداد سال ۹۴ تعرفه‌های ارزش نسبی خدمات تحت پوشش قرار بگیرد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی بازنشستگان با بیان اینکه بیمه تکمیلی نیازمند منابع است اظهار کرد: امسال سقف اعمال جراحی تخصص و فوق تخصصی را برای هر بازنشسته تا ۱۴ میلیون تومان در نظر گرفتیم که البته سال گذشته این میزان به دلیل مشکلات کمتر بود.

وی افزود: بسته خدمتی مناسبی را به صورت ویژه برای بیماران خاص در نظر گرفته‌ایم. در سال گذشته ۲۲ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص داشتیم و برای درمان آنها تا اردیبهشت امسال ۴۷ میلیارد تومان بدون سقف پرداخت کردیم و حتی سند ۱۶۰ میلیون تومانی هم داشتیم. بنا داریم در قرارداد جدید هم بیماران خاص را به صورت ویژه ببینیم.

رشیدی با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان‌های دولتی اجرا می‌شود اما متاسفانه برخی مراکز بازنشستگان را به بیمارستان‌های خصوصی سوق می‌دهند گفت:‌در تلاش هستیم با کمک وزارت بهداشت و بیمه عاملی که انتخاب خواهد شد بهبود وضعیت داشته باشیم. سال گذشته حدود ۴۰۰ میلیارد تومان و امسال حدود ۶۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات صندوق صرف بیمه تکمیلی بازنشستگان شده است و حدود ۳۸۰ میلیارد تومان هم از حقوق بازنشسته‌ها کسر می‌شود.

به گفته مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی، بر اساس قرارداد جدید بیمه تکمیلی، ماهانه ۲۰ هزار تومان از حقوق بازنشسته‌ها به ازای هر نفر کسر خواهد شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا