ثروت ۲۰ میلیاردی تبهکاران شعبده‌باز

در تحقیقات ابتدایی کارآگاهان پی بردند گروهی پس از جعل چک‌های بانکی متعلق به سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف با استفاده از اسناد و مدارک شناسایی سرقتی اقدام به برداشت میلیاردها تومان از حساب‌های بانکی در شعب مختلف بانکی کرده‌اند و عجیب اینکه در همه این برداشت‌ها اصل چک‌های بانکی جعلی ارائه شده به شعب بانک، …

در تحقیقات ابتدایی کارآگاهان پی بردند گروهی پس از جعل چک‌های بانکی متعلق به سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف با استفاده از اسناد و مدارک شناسایی سرقتی اقدام به برداشت میلیاردها تومان از حساب‌های بانکی در شعب مختلف بانکی کرده‌اند و عجیب اینکه در همه این برداشت‌ها اصل چک‌های بانکی جعلی ارائه شده به شعب بانک، همگی در دسته چک صاحبان چک‌ها قرار داشته و هنوز از آنها استفاده نشده بود.
تیم پلیسی در ادامه تحقیقات و با شناسایی طعمه‌های این باند حرفه‌ای که حساب‌های بانکی همگی آنها با همین شیوه و شگرد هدف سرقت نامرئی قرار گرفته بود، دریافتند تبهکاران جاعل در شعب بانک مختلف بویژه شعب معتبر در مرکز شهر تهران که مشتریان ویژه‌ای مانند سازمان‌ها یا شرکت‌های معتبر ایرانی و خارجی دارند نفوذ کرده و با به دست آوردن ارکان چک‌های طعمه‌هایشان به اجرای توطئه خود دست می‌زنند.
با توجه به گستردگی تبهکاری‌های این باند نامرئی، اقدامات ویژه پلیسی برای شناسایی این جاعلان به صورت شبانه‌روزی صورت گرفت و سرانجام یکی از مجرمان حرفه‌ای به نام «علی اکبر» در بابل دستگیر شد. وی ابتدا ادعای بی‌گناهی کرد اما پلیس با مدارکی که در دست داشت او را ناچار به افشاگری کرده و این دزد حرفه‌ای پذیرفت ریاست یک باند از جاعلان حرفه‌ای را برعهده دارد و ۵ مرد نیز وی را همراهی کرده و همگی در بابل زندگی می‌کنند.
رئیس باند و نوچه‌هایش همگی در خانه‌هایشان بازداشت شدند و با انتقال این گروه از تبهکاران به تهران در بررسی‌های تخصصی مشخص شد با اسامی مختلف و مدارک جعلی به افتتاح حساب در شعب مختلف بانکی پرداخته و به وصول چک‌های جعلی دست می‌زدند. بهادر یکی از اعضای باند اعتراف کرد با اسامی آرش زیادی، سیامک پورنعمت، خدابخش علی‌پور، جمشید دیندار، بهرام بهرامی، محمد نوروزی، حمزه دارابی، حسین سلطانی، علیرضا رهبری، حسین‌هاشمی و اکبر نوروزی اقدام به افتتاح حساب‌های مختلف بانکی و وصول چک‌های جعلی می‌کرد و دیگر اعضای باند نیز همین شیوه و شگرد را داشته‌اند.
کارآگاهان با اعترافات اعضای این باند پی بردند آنان در شعب مختلف بانکی بویژه در مناطق مرکزی شهر تهران حاضر شده و کسانی را که قصد وصول چک داشتند، شناسایی و بدون آنکه آنان متوجه شوند با استفاده از گوشی‌های تلفن همراه، اقدام به فیلمبرداری از روی چک‌های آنها کرده و بدین صورت از اطلاعات اولیه حساب‌های جاری، موضوع نگارش چک، مهر و امضای طعمه‌هایشان مطلع شده و در ادامه با اطمینان از موجودی حساب‌های جاری متعلق به مالباخته‌ها اقدام به جعل چک‌های اصیل کرده و سرانجام اقدام به وصول چک‌های جعلی با استفاده از مدارک سرقتی می‌کردند.
کارآگاهان در بررسی‌های اطلاعاتی پی بردند این ۶ مرد تبهکار با پول‌های بادآورده زندگی مجللی برای خود مهیا کرده و با ۲۰ میلیارد تومان ثروت، خانه‌های ویلایی، خودروهای لوکس و… خریده‌اند و زندگی اعیانی‌ای داشته‌اند.
بنابر این گزارش، پلیس با ۳۰۰ مالباخته‌ در استان‌های تهران، البرز، خوزستان، قم، اصفهان، همدان، گیلان، سمنان، گلستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، اراک و مازندران روبه‌رو شده است و تجسس‌ها برای افشای دیگر جرایم این جاعلان ثروت ادامه دارد.
مرجع : ایران

دکمه بازگشت به بالا