معرفی هکری که قفل انواع خودروها را باز می کند

به گزارش سرویس علمی جام نیوز، شاید وجود سیستم‌های امنیتی روی خودروها قوت قلب رانندگان برای جلوگیری از سرقت خودروهایشان باشد. اما با وجود افرادی نظیر سامی کامکار، حتی جدیدترین سیستم‌های امنیتی نیز حرفی برای گفتن ندارند؛ چراکه وی یک با یک ابزار ۳۰ دلاری قادر است از سد خودروهای مجهز به ریموت بی سیم …

به گزارش سرویس علمی جام نیوز، شاید وجود سیستم‌های امنیتی روی خودروها قوت قلب رانندگان برای جلوگیری از سرقت خودروهایشان باشد. اما با وجود افرادی نظیر سامی کامکار، حتی جدیدترین سیستم‌های امنیتی نیز حرفی برای گفتن ندارند؛ چراکه وی یک با یک ابزار ۳۰ دلاری قادر است از سد خودروهای مجهز به ریموت بی سیم عبور کند.

سامی کامکار، نام هکر شناخته شده‌ی ایرانی الاصل است که سابقه‌ی بلند بالایی در حوزه‌ی امنیت دارد.

وی در یکی از آخرین اقدامات خود ابزاری را با نام Rolljam معرفی کرده که قادر است از سد سیستم‌های امنیتی مورد استفاده در خودورها و در گاراژ‌ها گذشته و آن‌ها را باز کند.

وی ابزار جدید خود را در جریان Defcon 2015 به عموم نمایش داد. سوژه‌ای که هدف رول‌جم قرار گرفته باشد، با فشردن کلید به منظور باز کردن قفل خودرو یا در پارکینگ ناموفق خواهد بود؛ اما تلاش دوم وی نتیجه داده و قادر خواهد بود تا در خودرو یا پارکینگ را باز کند. اما نکته اینجا است که رول جم در این حالت اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کرده است.

پس از آنکه هکرها موفق به سرقت کد‌های رد و بدل شده بین ریموت و گیرنده شدند، خودروسازان برای ممانعت از این امر، استراتژی جدیدی را در پیش گرفتند که براساس آن هر بار که ریموت برای باز کردن قفل فعال می‌شود، یک کد جدید تولید و مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما کامکار راهکاری بسیار فنی و در عین حال زیرکانه را برای عبور از سد این سیستم به کار گرفته است.

در زمان استفاده از رول‌جم، سوژه برای فعال کردن سیستم امنیتی کلید ریموت را فشار خواهد داد؛ اما شاهد کارکرد سیستم نخواهد بود. بنابراین دوباره اقدام به فشردن کلید خواهد کرد که کدهای ارسال شده در هر دو نوبت توسط رول‌جم به سرقت خواهند رفت.

رول جم سپس با استفاده از کد اول سرقت رفته، در خودرو را قفل کرده و کاربر را از کارکرد صحیح سیستم مطمئن خواهد کرد. حال کد دوم نیز در اختیار رول‌جم است، بنابراین می‌توان با ارسال آن خودرو را باز کرد.

سیستم توسعه یافته توسط کامکار قادر است روی انواع خودروها کار کند که از جمله‌ی آن می‌توان به محصولات نیسان، فورد، تویوتا، فولکس واگن و سایرین اشاره کرد. کمپانی‌های خودورسازی در پاسخ به اقدام کامکار، در خودروهای‌ جدید اقدام به استفاده از کدهای دارای تاریخ مصرف کرده‌اند. کامکار در گفتگو با وایرد بروزسانی خودروهای قدیمی را هدف خود برای اعلام عمومی این مشکل کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا