مجلس معضل پیامک‌های مزاحم را پیگیری می‌کند

رضا رحمانی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، در خصوص ارسال پیامک های تبلیغاتی که برای مشترکین تلفن همراه ایجاد مزاحمت کرده گفت: توسعه تکنولوژی و فضای مجازی در زندگی های امروزی باعث ایجاد راهی برای ورود شرکت های تبلیغاتی در کشور شده است. وی افزود: از نظر شخصی ورود بی اجازه به حریم …

رضا رحمانی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، در خصوص ارسال پیامک های تبلیغاتی که برای مشترکین تلفن همراه ایجاد مزاحمت کرده گفت: توسعه تکنولوژی و فضای مجازی در زندگی های امروزی باعث ایجاد راهی برای ورود شرکت های تبلیغاتی در کشور شده است.
وی افزود: از نظر شخصی ورود بی اجازه به حریم خصوصی مردم جایز نیست، با این حال قانونی وجود ندارد که در آن صراحتاً مشخص شود که شرکت مخابرات مجاز به انتشار شماره مشترکین خود نیست.
نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: گروهی از نمایندگان پیگیرند که برای حفظ حریم خصوصی شهروندان قانون یا دستورالعملی تصویب کنند.
قانون اجرا نشده ای ساماندهی پیامک های تبلیغاتی
رضا تقی پور وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، گفت: در رابطه با پیامک های تبلیغاتی مزاحم، قانون وجود دارد اما خیلی جدی گرفته نشده است.
وی ادامه داد: مسئولان مربوطه باید این قانون را به صورت جدی اجرایی کنند و شیوه های غیرفعال کردن دریافت پیامک را بیشتر اطلاع رسانی کنند.
وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: ساماندهی پیامک های تبلیغاتی شاید از سوی شرکت های مخابراتی انجام شود و ادعا کنند.
وی گفت: چنین اقدامی در حال انجام است اما به صورت جدی دنبال نمی شود در صورتی که حقوق مشترکان تلفن همراه باید رعایت شود و برابر قانون اپراتور باید به مردم راهکار را نشان دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا