دلیل عدم پیش بینی طوفان و سیل اخیر

حالا بعد از يك‌سال معاون توسعه و پيش‌بيني سازمان هواشناسي دوباره به بروز اختلالات راداري ناشي از وجود پارازيت‌ها اشاره كرده است. به وجود مشكل در بخش شمال صفحه رادار تهران اشاره كرد و گفت: آنچه مشاهده مي‌شود آن است كه رادارهاي هواشناسي توسط يك سري از امواجي كه منشا آن براي ما روشن نيست …

حالا بعد از يك‌سال معاون توسعه و پيش‌بيني سازمان هواشناسي دوباره به بروز اختلالات راداري ناشي از وجود پارازيت‌ها اشاره كرده است.

به وجود مشكل در بخش شمال صفحه رادار تهران اشاره كرد و گفت: آنچه مشاهده مي‌شود آن است كه رادارهاي هواشناسي توسط يك سري از امواجي كه منشا آن براي ما روشن نيست دچار اختلال مي‌شوند.

علي عابديني در مورد مشكل پارازيت‌ها و اينكه عنوان مي‌شود يكي از دلايل عدم پيش‌بيني‌ توفان‌ها وجود اين مشكل بوده است، افزود: اين امواج كه منشا آن براي ما روشن نيست بيشتر براي رادار تهران اتفاق مي‌افتد.

منشا انتشار و علت آن براي ما روشن نيست و يك‌چهارم صفحه رادار توسط اين موج‌ها پوشيده شده است و به زحمت مي‌توان اطلاعات اين بخش را مشاهده كرد. عابديني با اشاره به اينكه كارشناسان آلماني اين رادارها را نصب كرده‌اند، گفت: آنها مدعي شدند اين موج‌ها پارازيت محيطي است.

نوشته های مشابه

نويزها با طول موج‌هايي كه رادار كار مي‌كند در محيط وجود دارد و قسمت شمال صفحه ايستگاه تحت تاثير اين نويزهاست و در جنوب رادار تصوير مشكلي ندارد.

معاون توسعه و پيش‌بيني سازمان هواشناسي با تاكيد بر اينكه هنوز صددرصد براي ما روشن نشده كه پارازيت‌هايي كه امواج ماهواره‌اي پخش مي‌كنند، امواج رادار هواشناسي را دچار مشكل مي‌كنند، گفت: اين امر براي ما هنوز محرز نشده و يك احتمال است و با استفاده از نرم‌افزارهايي و كدنويسي دنبال آن هستيم كه اين نويزها را از صفحه رادار فيلتر كنيم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا