مربی معروف لیگ برتر و معادله ای که ایران را قدرت دنیا می کند!

داریوش سعیدی/خبرگزاری خبرآنلاین؛ او اعتقاد دارد فوتبال ایران می تواند با سرمایه گذاری درست روی جوانان حتی سه یا چهارساله تبدیل به یک قدرت شود. او معتقد است این وظیفه به عهده فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ است. آقای جلالی پیش بینی شما از لیگ امسال چیست؟ با توجه به اینکه نسبت به فصل قبل …

داریوش سعیدی/خبرگزاری خبرآنلاین؛ او اعتقاد دارد فوتبال ایران می تواند با سرمایه گذاری درست روی جوانان حتی سه یا چهارساله تبدیل به یک قدرت شود. او معتقد است این وظیفه به عهده فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ است.

آقای جلالی پیش بینی شما از لیگ امسال چیست؟ با توجه به اینکه نسبت به فصل قبل لیگ پرگل تر شروع شده و تیم ها نمایش بهتری داشته اند.
به هر حال حضور مربیان جوان کمک کرده تا ما لیگی رو به پیشرفت داشته باشیم. من بازی سپاهان و ذوب آهن را این هفته دیدم. کیفیت بازی بسیار بالا بود. از هر نظری که فکر کنید. ما در واقع شاهد یک بازی با سطح بالا و با کیفیت بودیم. من بازی سیاه جامگان و استقلال اهواز را هم دیدم. دو تیم خیلی خوب بازی کردند.

لیگ ما چه تغییری کرده است؟ در واقع این لیگ چه چیز دارد که در گذشته نداشته است؟
ببیند تغییر نسل یک عامل پویایی است. وقتی در بین مربیان و بازیکنان تغییر نسل داریم، این یک محرک بزرگ به حساب می آید.

شاید این مسئله نگرانی ما را نسبت به آینده فوتبال ایران هم برطرف کند.
مطمئن باشید ما اگر یک مقدار برنامه توسعه فوتبال جوانان را داشته باشیم، موفق تر خواهیم بود. ما از نظر نیروی انسانی و همین طور مربیان جوان، ظرفیت زیادی داریم. در سه یا چهار سال می توانیم تبدیل به یک قدرت در فوتبال دنیا شویم. منتهی چنین برنامه ای وجود ندارد. حتی بعضی از باشگاه ها که برای سازندگی سرمایه گذاری می کنند، از یک سری قوانین دلسرد می شوند و قید سرمایه گذاری را می زنند.

چطور می شود این مشکل را حل کرد؟
باید کانال های درستی را انتخاب کنیم. این وظیفه سازمان لیگ و فدراسیون است که کانال های پیشرفت را مهیا کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا