طرح‌های مفهومی اکسپریا زد ۵ خبر از پشتیبانی این گوشی از قابلیت شارژ خورشیدی می‌دهند

پایگاه خبری تحلیلی هدانا (HODANA.IR): در روزهای گذشته با توجه به عکس‌های منتشر شده می‌توان گفت که اکسپریا زد ۵ سونی به حسگر اثر انگشت مجهز شده و از یو‌اس‌بی نوع سی بهره نخواهد برد. امروز نیز شاهد انتشار طرح‌هایی مفهومی توسط وبسایت فرانسوی Nowhereelse هستیم که اکسپریا زد ۵ را اولین گوشی مجهز به …

پایگاه خبری تحلیلی هدانا (HODANA.IR):
در روزهای گذشته با توجه به عکس‌های منتشر شده می‌توان گفت که اکسپریا زد ۵ سونی به حسگر اثر انگشت مجهز شده و از یو‌اس‌بی نوع سی بهره نخواهد برد. امروز نیز شاهد انتشار طرح‌هایی مفهومی توسط وبسایت فرانسوی Nowhereelse هستیم که اکسپریا زد ۵ را اولین گوشی مجهز به قابلیت شارژ خورشیدی می‌داند. البته صحت این شایعه را در حال حاضر نمی‌توان تایید کرد.

به علاوه این عکس‌ها نشان می‌دهند که اکسپریا زد ۵ در سه رنگ نقره‌ای، طلائی و نعنایی عرضه خواهد شد. البته با توجه به نسخه‌های قبلی پرچم‌داران سونی که در رنگ مشکی نیز عرضه شده بودند، انتظار می‌رود اکسپریا زد ۵ نیز در رنگ مشکی روانه‌ی بازارها شود. به علاوه می‌توان برخی مشخصات فنی را نیز در عکس‌ها مشاهده کرد که از آن جمله می‌توان به استفاده از صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچی با رزولوشن QHD از نوع Triluminous و دکمه‌ی Sense ID اشاره کرد. Sense ID نام فناوری جدیدی است که توسط کوالکام معرفی شده و از فناوری مافوق صوت بهره می‌برد.

به علاوه در دوربین‌ اکسپریا زد ۵ نیز شاهد حضور حسگر IMX213 خواهیم بود که همان حسگر استفاده شده در موتو ایکس استایل و موتو ایکس پلی بوده و حسگری ۲۱.۵ مگاپیکسلی است. بدنه‌ی گوشی تماما از جنس آلومینیوم بوده و دیگر خبری از شیشه نیست. اکسپریا زد ۵ گواهی ضد آب و گرد و غبار IP 68 را نیز به همراه خواهد داشت. همچنین سیستم‌عامل این گوشی اندروید ام خواهد بود که البته تا حدودی غیرقابل باور است؛ چرا که اندروید ام در مهر ماه سال جاری به صورت رسمی عرضه می‌شود، اما اکسپریا زد ۵ به احتمال قوی در شهریور ماه معرفی خواهد شد. توجه به این نکته ضروری است که در طراحی‌های مفهومی اساس کار حدس و گمان بوده و اطلاعات دقیق نیستند.

همچنین نکته‌ی جالب توجه دیگر استفاده از یو‌اس‌بی نوع سی در اکسپریا زد ۵ در عکس‌هاس مفهومی است که بنابر عکس‌های منتشر شده‌ی قبلی دور از ذهن است؛ چرا که در آن‌ها هر دو گوشی اکسپریا زد ۵ و زد ۵ کامپکت از پورت میکرو یو‌اس‌بی بهره می‌بردند.

توجه به این نکته ضروری است که طراحی‌های مفهومی ممکن است با اصل گوشی تفاوت‌های بسیاری داشته باشند، اما عکس‌های مفهومی جدید به نظر می‌رسند به گوشی که سونی در روز ۱۱ شهریور ماه معرفی خواهد کرد از لحاظ مشخصات تشابه بسیاری دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا