وزش باد و گرد و خاک در تهران و ۷ استان دیگر

فریبا گودرزی در تشریح آخرین وضعیت آب و هوایی کشور گفت: از امروز تا روز یکشنبه با نفوذ جریان شمالی روی سواحل شمالی، استان‌های ساحلی دریای خزر به ویژه سواحل شرق خنک می‌شود و بارش باران، رگبار و رعد و برق در این مناطق رخ می‌دهد همچنین دریای خزر در این روزها مواج است. کارشناس …

فریبا گودرزی در تشریح آخرین وضعیت آب و هوایی کشور گفت: از امروز تا روز یکشنبه با نفوذ جریان شمالی روی سواحل شمالی، استان‌های ساحلی دریای خزر به ویژه سواحل شرق خنک می‌شود و بارش باران، رگبار و رعد و برق در این مناطق رخ می‌دهد همچنین دریای خزر در این روزها مواج است.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: شمال غربی کشور، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، شمال شرق و ارتفاعات زاگرس مرکزی امروز شاهد رعد و برق، رگبار موقتی باران و وزش باد خواهند بود.

وی ادامه داد: شدت باران امروز در استان‌های گلستان، مازندران، ارتفاعات خراسان شمالی و ارتفاعات سمنان خواهد بود که موجب سیلابی شدن موقت مسیرها و رودخانه‌ها می‌شود.

گودرزی در ادامه تصریح کرد: امروز نیز در شرق، جنوب شرق، جنوب غرب و منطقه زابل وزش باد و گرد و خاک خواهیم داشت که موجب کاهش کیفیت هوا و دید افقی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از امروز تا روز یکشنبه در ساعات بعد از ظهر در استان‌های سمنان، جنوب تهران، قزوین، قم، مرکزی و شمال اصفهان باد و گرد و خاک رخ می‌دهد.

وی افزود: همچنین آسمان تهران امروز کمی ابری است و در بعد از ظهر افزایش ابر و در ارتفاعات بارش پراکنده و رعد و برق، رخ خواهد داد.

گودرزی، شهر کرد را با دمای ۹ درجه سانتی‌گراد و اهواز را با دمای ۴۸ درجه سانتی‌گراد به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین مراکز استان‌های کشور خواند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا