تسلا مدل ایکس را با درهای گالوینگ از ۳۰ سپتامبر به فروش می‌رساند

پس از آنکه تسلا در سه سال اخیر تنها به عرضه‌ی مدل S اکتفا کرده بود، حال این کمپانی خبر از عرضه‌ی مدل SUV جدید خود از سی‌ام سپتامبر سال جاری میلادی داده است. براساس اطلاعات ارائه شده توسط تسلا، خریداران نمونه‌ی شاسی بلند تسلا می‌توانند از سی‌ام سپتامبر سال جاری میلادی این خودروی الکتریکی …

پس از آنکه تسلا در سه سال اخیر تنها به عرضه‌ی مدل S اکتفا کرده بود، حال این کمپانی خبر از عرضه‌ی مدل SUV جدید خود از سی‌ام سپتامبر سال جاری میلادی داده است. براساس اطلاعات ارائه شده توسط تسلا، خریداران نمونه‌ی شاسی بلند تسلا می‌توانند از سی‌ام سپتامبر سال جاری میلادی این خودروی الکتریکی را خریداری کنند. ایلان ماسک اعلام کرده که انواع آپشن‌های موجود برای این خودرو در مورد رنگ داخلی و ظاهری و همچنین انتخاب قابلیت‌های حرکتی این خودرو از دو تا سه هفته‌ی آینده در وب‌سایت تسلا قابل رویت خواهد بود.

مدل ایکس تسلا را باید نمونه‌ی بزرگ‌تری از نسخه‌ی D مدل اس تسلا خواند که با قابلیت هر چهار چرخ محرک روانه‌ی بازار خواهد شد. استفاده از سیستم فنربندی بهبود یافته این خودرو را به گزینه‌ی مناسبی برای افرادی که دوست دارند از این خودرو بصورت آفرود استفاده کنند، تبدیل کرده است. از جمله‌ی ویژگی‌های جالب توجه این خودرو باید به درهای گالوینگ اشاره کرد. درهای گالوینگ اصطلاحا به درهایی اطلاق می‌شود که لولا در سقف قرار می‌گیرد و از شناخته‌ شده‌ترین مدل‌ها می توان به مرسدس گالوینگ و نسل جدید آن مرسدس SLS اشاره کرد. همچنین باید به ظرفیت ۷ نفره‌ی این خودرو نیز اشاره کرد که آن را به گزینه‌ی مناسبی برای خانواده‌های پرجمعیت تبدیل کرده است.

تسلا مدل ایکس را سال ۲۰۱۲ معرفی کرد و اعلام کرده که انتظار دارد این خودرو تا اواخر سال ۲۰۱۳ میلادی روانه‌ی بازار شود؛ حال آنکه تاکنون خبری از عرضه‌ی این خودرو نبوده است. تسلا در جریان ارائه‌ی گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۵ اعلام کرد که انتظار دارد تا در سه ماهه‌ی جاری بیش از ۱۲٫۰۰۰ دستگاه خودرو به فروش برساند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان از افزایشی ۶۰ درصدی دارد.

تسلا هنور اطلاعاتی را در خصوص قیمت این محصول ارائه نکرده و به بیان این موضوع بسنده کرده که این خودرو از نظر قیمت مشابه مدل اس خواهد بود؛ از این رو باید انتظار داشت که مدل اس نیز با قیمتی در حدود ۵۰٫۰۰۰ دلار روانه‌ی بازار شود.
منبع: زومیت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا