واعظی: افزایش چهار برابر پهنای باند اینترنت

محمود واعظی عصر امروز در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد‌: پهنای باند اینترنت در دولت گذشته حدود ۶۴۰ گیگابایت بوده که امروز این ظرفیت به دو هزار و ۷۴۰ گیگابایت افزایش یافته است. وی با یادآوری اینکه سعی کردیم در همه استان‌ها به ویژه استان اردبیل این ظرفیت افزایش روزافزونی را پیدا کند، تصریح …

محمود واعظی عصر امروز در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد‌: پهنای باند اینترنت در دولت گذشته حدود ۶۴۰ گیگابایت بوده که امروز این ظرفیت به دو هزار و ۷۴۰ گیگابایت افزایش یافته است.

وی با یادآوری اینکه سعی کردیم در همه استان‌ها به ویژه استان اردبیل این ظرفیت افزایش روزافزونی را پیدا کند، تصریح کرد: ما قطعاً تلاش می‌کنیم تا در واگذاری اینترنت به مردم مشکلات به وجود آمده را به سرعت برطرف کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ما آمادگی داریم در قالب شرکت‌های مختلف اینترنت پرسرعت به مردم واگذار کنیم که در دادن پهنای باند گسترده به شرکت‌های واسط و مخابرات هیچ محدودیتی وجود ندارد.

واعظی با یادآوری اینکه وزارت ارتباطات در دو سال اخیر زیرساخت‌های لازم را فراهم کرده و برخی از نارسایی‌ها را در حوزه ICT برطرف کرده است، افزود: مردم مطالبات بسیار جدی در تقویت این حوزه داشتند که سعی شد با شناسایی نقاط ضعف عقب‌ماندگی‌های سال‌های گذشته جبران شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به سرمایه‌گذاری‌های عظیم در حوزه دیتا و شبکه‌های انتقال اشاره کرد و ادامه داد: در دو سال گذشته تا چهار برابر در بخش دیتا و تا ۲.۵ برابر در شبکه انتقال شاهد افزایش ظرفیت واقعی بودیم.

واعظی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در مناطق محروم و مرزی همچون استان اردبیل که ضعف مفرطی را در حوزه زیرساخت‌ها شاهد بودیم، سعی کردیم تا برطرف شود که تقریباً در استان اردبیل بخش عظیمی از این مشکلات و نارسایی‌ها در دو سال اخیر برطرف شده است.

وی از ارائه خدمات متنوع به ساکنان مناطق روستایی خبر داد و اضافه کرد: بیش از یک‌هزار و ۶۵۰ روستای کشور از این فضای ارتباطی شامل تلفن ثابت و سیار بهره‌مند شدند.

واعظی در مورد واگذاری اینترنت پرسرعت به ساکنان مناطق روستایی گفت: پنج هزار روستای کشور در سال گذشته از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شدند که سهم روستاهای اردبیل ۱۱۶ مورد بوده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: امسال ۷۵۰ روستای این استان از زیرساخت‌های لازم اینترنتی بهره‌مند می‌شوند که امیدواریم زمینه این کار به سرعت فراهم آید.

وی تصریح کرد: از نظر زیرساخت‌ها در دو سال گذشته ما تا سه برابر افزایش فعالیت‌ها را شاهد بودیم که قطعاً استان اردبیل با عنوان درگاه ارتباطی با کشور همسایه آذربایجان می‌تواند در این زمینه یک رشد و جهش واقعی را شاهد باشد.

واعظی یکی از توانمندی‌های این استان را حوزه گردشگری و جاذبه‌های متعدد آن اعلام کرد و ادامه داد: در این حوزه تلاش جدی بر این است تا بتوانیم از طریق شبکه‌های مجازی نسبت به جذب گردشگران و فعال کردن تورهای گردشگری اقدام خوبی را انجام دهیم.

وزیر کابینه یازدهم گفت: این استان با توجه به اینکه جاذبه‌های گردشگری متعددی را دارد به همراه مزایای متنوع در دارا بودن آب و هوای مطبوع و قطب گردشگری طبیعی قطعاً در جذب گردشگران کشور آسیای میانه و حوزه خلیج فارس می‌تواند فعال‌تر عمل کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا