آب‌شرب برخی مناطق اهواز بوی فاضلاب می‌دهد

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب (آبفا) اهواز گفت: علت بوی فاضلاب و کاهش کیفیت آب بعضی از مناطق شهری اهواز، فرسودگی شبکه آب در مناطق مربوطه است. سعید دشتی زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در تولید آب در تصفیه‌خانه‌ها هیچ مشکلی وجود ندارد و مراکز بهداشتی در مناطق شرق و غرب …

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب (آبفا) اهواز گفت: علت بوی فاضلاب و کاهش کیفیت آب بعضی از مناطق شهری اهواز، فرسودگی شبکه آب در مناطق مربوطه است.

سعید دشتی زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در تولید آب در تصفیه‌خانه‌ها هیچ مشکلی وجود ندارد و مراکز بهداشتی در مناطق شرق و غرب اهواز نیز روزانه از این تصفیه خانه‌ها، بازدید و کیفیت آب را تایید می‌کنند.

وی افزود: فرسودگی شبکه آب در خیابان‌ها موجب کاهش کیفیت آب و بوی نامطبوع آن می‌شود و حساسیت این مساله برای شرکت آبفای اهواز از سایر مشکلات از جمله شکستگی لوله یا نشت آب به مراتب بیشتر است و در کوتاه‌ترین زمان به آن رسیدگی می‌شود. همچنین آلودگی آب در شبکه، زمانی رخ می‌دهد که فشار آب افت می‌کند و از طرفی استفاده از پمپ و مکش آب از طریق پمپ‌ها در شبکه‌های فرسوده، موجب ورود آلودگی به لوله‌های آب شرب منازل می‌شود.

وی ادامه داد: کارکنان شرکت آبفا برای ترمیم شبکه‌های فرسوده از طریق شست و شوی شبکه و یا پایین آوردن سطح فاضلاب به تعمیر آنها می‌پردازند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا