آغاز رایزنی‌ها برای تبادل استاد و دانشجو میان ایران و ژاپن

ابوالقاسم خسروی سهل آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به سفر اخیر برخی اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به ژاپن گفت: اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در راستای ارتباط و تعامل و شناخت تجربیات آموزشی کشورهای مختلف دنیا بازدیدی از مدارس و مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی ژاپن …

ابوالقاسم خسروی سهل آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به سفر اخیر برخی اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به ژاپن گفت: اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در راستای ارتباط و تعامل و شناخت تجربیات آموزشی کشورهای مختلف دنیا بازدیدی از مدارس و مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی ژاپن در هفته گذشته داشت.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی در ادامه در مقایسه دو کشور ایران و ژاپن عنوان کرد: ژاپن کشوری است که از معادن و منابع زیرزمینی که در ایران وجود دارد، برخوردار نیست اما آنچه باعث سرمایه گذاری در این کشور شده در بحث توسعه نیروی انسانی است.

وی افزود: ژاپن امروز به عنوان یک قطب آموزشی مطرح بوده و امید به زندگی در آن بالاست و به لحاظ فرهنگی در برابر تهاجم های فرهنگی مقاوم است؛ همچنین هشت ساعت کار مفید برای یک کارمند ژاپنی در این کشور محاسبه شده است.

خسروی سهل آبادی در ادامه با بیان اینکه در کشور ما برای حوزه آموزش وزارتخانه‌های عریض و طویل وجود دارد، بیان کرد: در ژاپن تمام امور آموزشی از سوی یک وزارتخانه صورت می گیرد و مهم ترین مقطع تحصیلی برای آنها مقطع دبستان است که بر همین اساس سرمایه گذاری قوی خود را در مقطع پیش دبستانی و سه سال اول دبستان متمرکز می کنند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نهم در ادامه به دیدار اعضای این کمیسیون با مسئولان آموزشی کشور ژاپن و رئیس کمیسیون آموزش و تکنولوژی مجلس این کشور اشاره و اظهار کرد: طی این جلسات در خصوص نحوه تبادل دانشجو و استاد و چگونگی استفاده از تجربیات دو طرف بحث و تبادل نظر شد.

وی در ادامه به نگاه محوری که در خصوص استخدام معلمان وجود دارد اشاره و بیان کرد: استخدام معلمان در ژاپن بر اساس توانایی ها صورت می گیرد و نگاه محوری در خصوص پژوهش ها و علم آموزی وجود دارد که در کشور ما چندان به آن توجه نشده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: طی این سفر اعلام آمادگی هایی از سوی دانشگاه های بزرگ ژاپن برای همکاری با دانشگاه های تهران، شهید بهشتی و صنعتی شریف صورت گرفت که می تواند زمینه پیشرفت علمی متقابل دو کشور را فراهم کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا