استفاده از نور برای ثبت حرکات نوازندگان

به گزارش سرویس علمی جام نیوز، یک عکاس کانادایی موفق شده تا با ترکیب بکارگیری ال‌ای‌دی و اکسپوژر طولانی مدت حرکات دست نوازندگان را در زمان استفاده از آلات موسیقی ثبت کند که نتیجه‌ی آن ثبت تصاویر بسیار زیبا است. استفن اُورلاندو یک هنرمند کانادایی است که موفق شده با استفاده از لامپ‌های ال‌ای‌دی و …

به گزارش سرویس علمی جام نیوز، یک عکاس کانادایی موفق شده تا با ترکیب بکارگیری ال‌ای‌دی و اکسپوژر طولانی مدت حرکات دست نوازندگان را در زمان استفاده از آلات موسیقی ثبت کند که نتیجه‌ی آن ثبت تصاویر بسیار زیبا است.

استفن اُورلاندو یک هنرمند کانادایی است که موفق شده با استفاده از لامپ‌های ال‌ای‌دی و اکسپوژر طولانی مدت دوربین، تصاویری را از حرکات نوازندگان در زمان استفاده از الات موسیقی ثبت کند.

عکاس کانادایی برای ثبت تصاویر مورد نظر خود ال‌ای‌دی‌های رنگارنگ را به کمان نوازندگان ویولون و سولو متصل کرده و از آن‌ها خواسته تا یک قطعه‌ی موسیقی را بنوازند. ترکیب کمان‌های مجهز به ال‌ای‌دی‌های رنگارنگ و نور کم محیط در کنار اکسپوژر طولانی مدت دوربین باعث شده تا کوچک‌ترین حرکات دست نوزانده نیز در قالب حرکات نور ثبت شود.

اورلاندو ایده‌ی ثبت تصاویر به این روش را از پرینتر نوری جون میلی الهام گرفته است. میلی تصاویر رنگ خود را از ویولون در سال ۱۹۵۲ به ثبت رسانده است.

نوشته های مشابه

اورلاندو در وب‌سایتش در این باره چنین نوشته است:

با استفاده از این روش می‌توان الگوی نوری را که با استفاده از هر وسیله‌ای در زمان حرکت ایجاد می‌شود، ثبت کرد. نور ثبت شده در تصاویر کاملا طبیعی است و از فوتوشاپ برای ویرایش آن استفاده نشده است.

وی پیش از این سابقه‌ی ثبت تصاویر به این روش را در مورد حرکات کایاک سواران در سواحل دارد.

دکمه بازگشت به بالا