مرتضوی: من در این ۶ سال در عذاب هستم

وی ادامه داد: در شکایت این سازمان مسایل مختلفی مطرح شد که لازم بود وزیر کار در جلسه حاضر شود و به ابهامات شکایت پاسخ دهد. مرتضوی خاطرنشان کرد:‌ در این شکایت مواردی مربوط به مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بود که بر اساس آن قرار شد مدیرعامل این سازمان نیز در جلسه حضور یابد. شکایت …

وی ادامه داد: در شکایت این سازمان مسایل مختلفی مطرح شد که لازم بود وزیر کار در جلسه حاضر شود و به ابهامات شکایت پاسخ دهد.

مرتضوی خاطرنشان کرد:‌ در این شکایت مواردی مربوط به مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بود که بر اساس آن قرار شد مدیرعامل این سازمان نیز در جلسه حضور یابد. شکایت سازمان تامین اجتماعی این بود که من از مصوبه رییس مجلس شورای اسلامی و اجرای رای دیوان عدالت اداری در خصوص تبدیل سازمان به صندوق و بالعکس استنکاف کردم. در این رابطه دلایلی را ارائه کردم که نه تنها من در رابطه با این موضوع استنکافی نکردم بلکه مدیرعامل و وزیر فعلی نیز خودشان از این موضوع استنکاف کردند.

وی بیان کرد: با توجه به انتشار این مطالب دادگاه آقایان نوربخش و ربیعی را احضار کرد که آن‌ها در جلسه امروز حضور نیافتند و نمایندگان خود را معرفی کردند. این در حالیست که وقتی کسی برای گواهی یا به عنوان شاهد به دادگاه احضار می‌شود باید خودش در دادگاه حضور یابد.

مرتضوی گفت: لایحه‌ای در رابطه با لزوم حضور نوربخش و ربیعی به دادگاه ارائه می‌دهم تا ببینیم آیا این دو نفر برای شکایتی که مطرح کردند اسناد و مدارکی را ارائه می‌کنند یا خیر؟ فردا مشخص می شود که جلسه بعدی دادگاه تشکیل می‌شود یا خیر.

مرتضوی در رابطه با شکایت روح الامینی نیز مدعی شد: به شکایت آقای روح الامینی بیش از ۸ بار رسیدگی شده و قرار منع پیگرد نیز صادر شده است و اساسا این پرونده اعتبار امر مختومه دارد. آقای روح الامینی به مصاحبه‌ای از آقای احمدی مقدم استناد کردند و درخواست کردند که در دادگاه حضور پیدا کنند من نیز از آن‌جا که استناد آقای روح الامینی حرف‌های آقای احمدی مقدم بوده است مصاحبه‌های وی را در رابطه با حادثه کهریزک جمع آوری کردم.

دادستان سابق تهران ادامه داد: آقای احمدی‌مقدم در مصاحبه خبری خود گفته بودند که کشته‌شدگان کهریزک به ویژه آقای روح الامینی در کهریزک کتک نخوردند بلکه در محل درگیری و فتنه کتک خورده‌اند. من نیز این مطالب را به دادگاه ارائه کردم. این افراد در اغتشاش سال ۸۸ شرکت کردند و با پلیس درگیر شدند. پلیس نیز آن‌ها را دستگیر کرده و من دخالتی در دستگیری آن‌ها نداشتم. سازمان بازرسی نیز نظریه‌ای داده و اعلام کرده که اختصاصاً مرحوم روح الامینی زخم‌ها و جراحتش مربوط به زمانی که در کهریزک بازداشت بود نیست بلکه این زخم ها قدیمی است و به قبل از اعزام به کهریزک بازمی‌گردد.

مرتضوی با بیان اینکه یکی از استنادات دادسرا گزارش سازمان بازرسی است، گفت: من این گزارش را در دادگاه بیان کردم و گفته شده بود این زخم ‌ها مربوط به قبل از هجدهم تیر است. هم من به عنوان کسی که با فتنه مبارزه کردم و هم آقای روح الامینی خسارت بالایی را دیده‌ایم حال خسارت ایشان بیشتر است، اما من نیز به عنوان دادستان تهران و مسئول امنیت تهران خسارت خورد‌ه‌ام. من در این ۶ سال در عذاب هستم در حالی که مقصران اصلی افرادی هستند که در پشت صحنه حضور دارند که همان سران فتنه و ضدانقلاب‌هایی که علیه کشور فتنه برپا کردند هستند و باید پاسخگو باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا