تعلیق ۲ نفر از عاملان‌ انتشار بورسيه‌ ها

علي رغم گذشت نزديک به ۲۰ ماه از طرح پرونده بورسيه ها از سوي وزارت علوم سرنوشت اين پرونده هنوز بلاتکليف مانده هرچند کميته ويژه بررسي بورسيه وزارت علوم کار خود را آغازکرده و به گفته پورمختار رئيس کميسيون اصل نود مجلس دانشگاه‌ها به جايابي بورسيه‌ها قبل از شروع ترم آينده موظف شده اند. اما …

علي رغم گذشت نزديک به ۲۰ ماه از طرح پرونده بورسيه ها از سوي وزارت علوم سرنوشت اين پرونده هنوز بلاتکليف مانده هرچند کميته ويژه بررسي بورسيه وزارت علوم کار خود را آغازکرده و به گفته پورمختار رئيس کميسيون اصل نود مجلس دانشگاه‌ها به جايابي بورسيه‌ها قبل از شروع ترم آينده موظف شده اند. اما پورمختار از وجود «مقاومت» هايي در«بدنه وزارت علوم» دراين باره سخن مي گويد.

ازسوي ديگر انتقاد دانشجويان بورسيه نسبت به انتشار اسامي بورسيه ها و تسري تخلف عده اي اندک به کل دانشجويان بورسيه، بُعد ديگري از اين ماجراست که بارها از سوي دانشجويان مطرح واز وزير علوم خواسته اند تا با عاملان آن برخورد قانوني صورت بگيرد.دراين باره درحالي که جعفري سخنگوي کميسيون آموزش از بي انگيزگي وزير در برخورد با اين مطالبه خبر داد کوچکي نژاد نايب رئيس اين کميسيون در گفت و گو با خراسان گفت که دوتن از عاملان انتشار اسامي بورسيه از کار معلق شده اند.

وضعيت ۹۵ درصد بورسيه شدگان تعيين تکليف شده است

محمدعلي پورمختار رئيس کميسيون اصل نود درگفت وگو با خراسان با اشاره به جلسات کميته ويژه تاکيد کرد: وضعيت ۹۵ درصد بورسيه شدگان تعيين تکليف شده است ،يعني اين افراد بايد بورسيه شناخته شوند و براي ادامه تحصيلشان مشکلي وجود نداشته باشد. رئيس کميسيون اصل ۹۰ مجلس با بيان اينکه در موضوع بررسي بورسيه ها يک بخش جزئي همچنان باقي مانده است تصريح کرد: بررسي بخشي از پرونده بورسيه ها همچنان محل اختلاف اعضاست.

بيش از ۳۰ پرونده متعلق به دانشجوياني است که اطلاعات غلط به وزارت علوم داده اند

وي در توضيح بيشتر گفت: بيش از ۳۰ پرونده متعلق به دانشجوياني است که اطلاعات غلط به وزارت علوم داده اند.وي در عين حال تاکيد کرد :درمجموع وضعيت ۱۸۰ نفر در اين پرونده تعيين تکليف نشده که اگر تصميم گيري درخصوص اين افراد صورت گيرد پرونده بورسيه ها بسته خواهد شد. رئيس کميسيون اصل ۹۰ مجلس با بيان اين که اميدواريم درجلسه آينده تکليف پرونده هاي باقي مانده نيز مشخص شود، تصريح کرد:اميدواريم اين اراده همچنان در وزارت علوم در مورد بستن پرونده بورسيه ها وجود داشته و اقدامات هرچه سريعتر عملياتي شود، متاسفانه در بدنه وزارت علوم دراين باره مقاومت هايي انجام مي گيرد.

وي دراين باره که با توجه به اينکه اسامي دانشجويان بورسيه در رسانه ها به صورت غير قانوني انجام شده آيا وزارت علوم عزم برخورد با متخلفان را دارد يا خير گفت : وزارت علوم در وهله اول به دنبال بستن پرونده بورسيه هاست. اميدوارم با توجه به قولي که وزير در جلسه گذشته داده به سرعت با اين موضوع نيز برخورد لازم را داشته باشد. وي همچنين با اشاره به تصميم‌گيري‌هاي اخذشده براي دانشجويان بورسيه به تسنيم گفت: جايابي دانشجويان بورسيه به‌عهده وزارت علوم است و براي اين مسئله تصميم گيري شد، قرار شده است وزارت علوم اين مسئله را به دانشگاه‌ها ابلاغ کند و دانشگاه‌ها بايد کار جايابي دانشجويان بورسيه را هرچه سريعتر قبل از شروع ترم آينده انجام دهند تا دانشجويان بلاتکليف نمانند.

معلق شدن ۲ نفر از عاملان انتشار اسامي بورسيه ها

در همين حال جبار کوچکي نژاد نايب رئيس کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در گفت وگو با خراسان با اشاره به نشست مشترک اخير اين کميسيون با وزير علوم در اين باره که در بحث بورسيه ها به دليل نحوه مطرح شدن آن آبروي تعدادي از دانشجوياني که بورسيه شان مشکلي نداشت ريخته شده آيا مجلس براي برخورد با عاملان اين تخلف وارد نخواهد شد، گفت: متأسفانه اين مشکل پيش آمده، ما از وزير خواستيم که با عاملان اين تخلف برخورد کند و وزير هم اعلام کرد ۲ نفر از عاملان انتشار اسامي بورسيه ها از کار معلق شده اند تا به پرونده آن ها رسيدگي شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا