شناسایی پنجاه شهید غواص و خط شکن

از کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح، سرهنگ پاسدار ابراهیم رنگین گفت: پس از انجام اقدامات کارشناسی، تا کنون موفق به شناسایی بیش از ۵۰ شهید از شهدای خط شکن و غواص از جمع ۱۷۵ شهید شده ایم. وی افزود: امید است با ادامه تلاش ها بتوانیم تعداد بیشتری از این شهدای عزیز را شناسایی …

از کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح، سرهنگ پاسدار ابراهیم رنگین گفت: پس از انجام اقدامات کارشناسی، تا کنون موفق به شناسایی بیش از ۵۰ شهید از شهدای خط شکن و غواص از جمع ۱۷۵ شهید شده ایم.

وی افزود: امید است با ادامه تلاش ها بتوانیم تعداد بیشتری از این شهدای عزیز را شناسایی و تحویل خانواده ای چشم انتظار آنها بدهیم.

رنگین گفت: قرار است این شهدای عزیز به همراه شهدای گمنام در ۲۵ شوال برابر با ۲۰ مرداد ماه مصادف با شهادت امام جعفر صادق(ع) در استانهای مربوطه تشییع و به خاک سپرده شوند.

رییس معراج شهدای مرکز افزود: با توجه به اینکه هنوز به خانواده های معظم شهدا شناسایی شده، اطلاع رسانی صورت نپذیرفته، امکان انتشار اسامی شهدا وجود ندارد، از این رو به محض اطلاع رسانی به خانواده ها، اسامی شهدا شناسایی شده از طریق مبادی ذیربط در استان ها اعلام خواهد شد.

نوشته های مشابه

چندی پیش پیکرهای مطهر ۲۷۰ شهید دفاع مقدس از طریق مرز شلمچه به میهن اسلامی انتقال یافت که این شهدا با تلاش کمیته جستجوی مفقودین در عملیات تفحص در جنوب عراق فاو، ابوفلوس، شلمچه، مجنون و زبیدات کشف شدند.

از این تعداد، ۱۷۵ نفر شهدای غواص بودند که اجساد مطهر آنان با دستان بسته در یک گور دستجمعی در منطقه ابوفلوس عراق کشف شد.

پیکر مطهر این شهدا ۲۶ خرداد ماه با استقبال بی نظیر مردم در تهران تشییع شد.

دکمه بازگشت به بالا