تهدید آمریکا و کره جنوبی به حمله اتمی

سفیر کره شمالی در چین با هشدار نسبت به تحریکات مشترک آمریکا و کره جنوبی در منطقه شبه جزیره کره، استفاده از تسلیحات اتمی جهت رویارویی با تهدیدات جدی از سوی آنان را برای دفاع از کشور محتمل دانست. «چی زای لونگ» روز سه شنبه در سخنانی در پایتخت چین تاکید کرد: کره شمالی به …

سفیر کره شمالی در چین با هشدار نسبت به تحریکات مشترک آمریکا و کره جنوبی در منطقه شبه جزیره کره، استفاده از تسلیحات اتمی جهت رویارویی با تهدیدات جدی از سوی آنان را برای دفاع از کشور محتمل دانست.

«چی زای لونگ» روز سه شنبه در سخنانی در پایتخت چین تاکید کرد: کره شمالی به عنوان کشور دارنده تسلیحات اتمی، هیچ تمایلی به مذاکره پیرامون نابودسازی تسلیحات هسته ای یا توقف یکجانبه فعالیت هایش ندارد و چنانچه ضرورت ایجاب کند از این تسلیحات برای دفاع از کشور استفاه می کند.

وی گفت: تسلیحات اتمی ما نوعی ابزار بازدارنده در برابر نیم قرن سیاست های خصمانه آمریکا و تهدیدات مکرر اتمی این کشور محسوب می شود.

این دیپلمات کره شمالی در پکن تصریح کرد که با توجه به حق مسلم تمام کشورهای جهان برای دفاع از حاکمیت ملی شان، داشتن چنین تسلیحاتی ضروری و طبیعی به حساب می آید.

«چی زای لونگ» تصریح کرد: بدون شک تا زمانی که سیاست های خصمانه آمریکا علیه کشور ما جاری باشد، ماموریت و برنامه های تسلیحاتی هسته ای کره شمالی هیچ گونه تغییری نخواهد داشت.

او اظهار داشت: کره شمالی در عین اینکه دارای قدرتی عظیم برای پیشگیری از تحریکات جنگی آمریکا است، برای مقابله و جنگ با امپریالیسم در هر زمانی آمادگی کامل دارد.

سفیر کره شمالی در بخش دیگری از سخنانش به انتقاد از آنچه که تحریکات مشترک کره جنوبی و آمریکا در منطقه خواند، اشاره کرد و از این دو کشور خواست مراقب رفتار خود باشند.

این دیپلمات کره شمالی همچنین در خصوص احتمال حضور رهبر کشورش در جریان رژه سالگرد پیروزی بر فاشیسم در پکن که در ماه سپتامبر (شهریور – مهر) با حضور مقامات کشورهای مختلف برگزار می شود، گفت: هنوز در خصوص این حضور تصمیمی اتخاذ نشده است.

سخنان این مقام کره ای در حالی مطرح می شود که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی نیز روز گذشته – دوشنبه – و در جریان برگزاری مراسم متارکه جنگ دو کره اعلام کرد که این کشور روحیه انقلابی را نسل به نسل انتقال داده و امروز دارای زرادخانه بزرگ هسته ای است که پیشتر نداشته است.

او همچنین گفت: روزگاری که آمریکایی ها با تسلیحات هسته ای از کره شمالی باج می گرفتند، به سر آمده و آنها دیگر برای ما منبع تهدید و ترس نیستند بلکه این ما هستیم که برای آنان منبع ترس محسوب می شویم.

«پاک یونگ سیک» وزیر دفاع جدید کره شمالی هم در این مراسم هشدار داد که چنانچه آمریکا سیاست خصمانه اش را رها نکند و جنگی دیگر به راه بیندازد دیگر هیچ آمریکایی زنده نمی ماند که بخواهد سند تسلیمش را امضا کند.

وی افزود که در جنگ بیش از شش دهه قبل آمریکایی ها نیمه شکست خورده رها شدند اما این بار کار امپریالیست آمریکا با یک جنگ جدید خاتمه خواهد یافت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا